"מה עם המבחנים שלנו?": הסטודנטים מחו ביום הפתוח הווירטואלי

$(function(){setImageBanner('2ba0f4b8-807a-4150-9cb3-5f310f97c1f8','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

סטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון נכנסו אתמול לחדרי הזום בהם קיימו מפגשים וירטואליים במסגרת היום הפתוח לתואר הראשון של האוניברסיטה, ומחו על התנהלות האוניברסיטה עם תקופת הבחינות הקרבה וההתנהלות בזמן הקורונה: "התחושה היא שאין התייחסות לצרכים של הסטודנטים"

"לא פרסמו לנו את תאריכי המבחנים, לא פרסמו מתווה הקלות בעקבות הקורונה"; "מחאת הקורונה"; "אוניברסיטת בן גוריון היא האוניברסיטה היחידה שלא התגמשה אפילו לא קצת עבור הסטודנטים שלה במהלך תקופת הקורונה"; "המחאה רק התחילה"; "לא נשתוק עוד". אלו המסרים שנכתבו אתמול (חמישי) בחדרי פלטפורמת הזום, בהם קיימה אוניברסיטת בן גוריון בנגב את היום הפתוח לתואר הראשון. סטודנטים שלומדים באוניברסיטה השתלטו באנונימיות על חדרי המחלקות השונות ומחו כנגד ההתנהלות בתקופת הקורונה והבחינות.

"האווירה באקדמיה היא שהסטודנטים הם במקום אחרון ובדרך כלל לא נותנים לסטודנטים פתרון שמגיע לטובתם. לא מתחשבים בנו בתקופה הזו שקשה לכולם", סיפר ל'באר שבע נט' ג', סטודנט להנדסה ואחד ממובילי המחאה, "רק אתמול פרסמו חלק ממועדי הבחינות, עדיין לא את כולם. יש לנו עדיין מועדי ג' מסמסטר קודם שמתקיימים החודש הזה ובסוף החודש כבר אמורים להתחיל תקופת מבחנים, זה לא הגיוני". בעקבות המצב, כאמור, הסטודנטים נכנסו לחדי הזום ביום הפתוח היום בכוונה להשמיע את קולם. "כל אחד נכנס בשם בדוי לחדר של מחלקה, כתבנו מסרים למתעניינים, היו כאלה שהעלו שלטים עם מסרים כמו 'מה עם המבחנים שלנו?', 'מה עם הסטודנטים שלכם?', התחושה היא שאין התייחסות לצרכים של הסטודנטים", מסביר ג', "חבל שסטודנטים מרגישים שאין להם למי לפנות".

צילום מסך פרטי.

הסטודנטים טוענים כי האוניברסיטה לא מתחשבת בהם, הסטודנטים מתקרבים לתקופת הבחינות שלהם שתגיע בסוף החודש, אך רבים מהם עדיין לא קיבלו את מועדי הבחינות שלהם בצורה מסודרת, נוצרה צפיפות גדולה יותר בין מבחן למבחן כשגם ישנם מועדי ג' מסמסטר שעבר שמתקיימים בחודש הזה. לטענתם זו האוניברסיטה היחידה שלא התגמשה בתקופת הקורונה לעומת אוניברסיטאות אחרות. כך למשל באוניברסיטאות אחרות הודיעו לסטודנטים שיאפשרו לקיים שלושה מועדי מבחנים כשהם יוכלו לבחור לגשת לשניים מתוך שלושת המועדים, כמו גם הבחירה להמיר ציון מספרי בשלושה מבחנים בציון בינארי של עובר/לא עובר וכך ציון זה לא ייכנס לממוצע. הסטודנטים טוענים כי עד כה לא קיבלו הקלות או דרכים שיסייעו להם בתקופת המבחנים הקרובה.

"לא מבינה איך כולנו בשקט ואף אחד לא עושה שום דבר על הנוהל מבחנים הבזיוני הזה... רק אצלנו שום דבר לא קרה, לא הקלות בקורסים, לא הקלות במבחנים, כלום!", כתבו סטודנטים ברשתות החברתיות, "אנחנו חייבים להפסיק לשתוק... חשוב שמשהו יתחיל לזוז פה".

בתוך כך, אגודת הסטודנטים פרסמה אמש (חמישי) את התייחסותה למצב והבהירה שהיא תעשה כל שביכולתה לסייע לסטודנטים להתמודד עם אי הוודאות: "סטודנטים וסטודנטיות יקרים ויקרות, בעקבות ההשפעות הקשות של משבר הקורונה על התחום האקדמי, התכנסה אתמול וועדת אקדמיה לישיבת חירום של מועצת האגודה הסטודנטיאלית בה השתתפו נציגי מועצה, אגודה וסטודנטים נוספים. בתום דיונים שנמשכו עד השעות המאוחרות, החלטנו להילחם על הסעיפים הבאים מול האוניברסיטה:  1. במקרה של ממוצע קורס נמוך מבעבר, אנחנו דורשים התחייבות לנירמול הממוצע בקורס לממוצעים כפי שהיו בקורס בשנים האחרונות או קבלת ציון הגבוה מבין שני המועדים באופן גורף בעקבות הקשיים הרבים שנגרמו לכלל הסטודנטים עקב המעבר ללמידה מקוונת".

אוניברסיטת בן גוריון בנגב. צילום ארכיון באר שבע נט

באגודה המשיכו: "2. הודעה מיידית מטעם האוניברסיטה בנוגע לאופן הבחינה בכל אחד מהקורסים. כמו כן, מענה חלופי (עבודה, מבחן מקוון) עבור סטודנטים שיוכרו כקבוצת סיכון על ידי דיקנאט הסטודנטים וחלופה שאינה תכלול דחיה של מבחנים למועדים מיוחדים. 3.  פרסום לוח הבחינות של כל מועדי א' עד ליום שני הקרוב, ומועדי ב' עד יום שני שלאחריו. 4.  מתן אפשרות רישום לקורסי המשך בשנת תשפ"א עבור סטודנטים שנכשלו במועד המיוחד של קורס הקדם, אך עברו את הקורס המתקדם בסמסטר ב' תש"ף. 5. מועדי המבחן שייקבעו יהיו סופיים, וגם במידה וישתנו הגבלות התנועה על ידי משרד הבריאות כלל הבחינות יתקיימו במועד שנקבע. 6. סטודנט שנכשל בסמסטר הנוכחי בקורס שלא יתקיים בסמסטר קיץ, לא ייחסם רישומו לקורסים אחרים וחובת השלמת הקורס תידחה לסמסטר הבא שבו הוא יתקיים".

עוד ציינו כי בשל הקושי בלמידה המקוונת, האגודה תילחם כי ציון נכשל בקורסים או ממוצע נמוך מ-65 שנבע מהסמסטר הנוכחי לא יגרום להפסקת לימודים או ללימודים שלא לתואר. "8. סטודנטים שנמצאים במצב אקדמי "שלא לתואר" לא יצטרכו לעמוד בסמסטר הנוכחי בתנאי סמסטר "לא לתואר", ויקבלו הארכה בסמסטר. נמשיך לפעול ולהשקיע את כל המאמצים האפשריים על מנת לשמור על הזכויות האקדמיות של כולנו, עד שנראה פתרונות ממשיים לסוגיות שמטרידות את כולנו בימים אלה. במקרה ודרישותינו לא ייענו, לא נהסס לנקוט בצעדים נוקבים".

 

טרם התקבלה תגובת אוניברסיטת בן גוריון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('7d7b78e1-126d-4746-a507-dda51d72f537','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה