להצדיע להם: המילואימניקים של סמי שמעון חזרו ללימודים והתקבלו בתשואות

$(function(){setImageBanner('84340d68-bf47-420b-abc9-72cecd3f69fc','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

הם גויסו למילואים בצו 8 וחזרו עכשיו לספסל הלימודים: הסטודנטים של סמי שמעון מספרים על אתגרי הלחימה בעזה וגם על קבלת הפנים המחבקת שזכו לה במכללה. רקטור ומייסד SCE, פרופ' יהודה חדד: "חובתנו היא להבטיח תנאי פתיחה שווים בין כלל הסטודנטים ולסייע לאלו שמחרפים נפשם ונושאים בנטל"

תומר ששון, אלעד אהרון ואיתי כהן. קרדיט - סמי שמעון

מלחמת "חרבות ברזל" נחתה על כולנו כרעם ביום בהיר. בין הראשונים לשלם את המחיר היו הסטודנטים בישראל, שבמקום לכבוש את ספסל הלימודים נקראו בצו 8 לשרת את המדינה. בחלק ממוסדות הלימוד הוחלט לפתוח את שנת הלימודים האקדמית כבר בנובמבר או בדצמבר, אבל הנהלת המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, בהחלטה ערכית ותקדימית, דחתה את מועד פתיחת השנה ל-21 בינואר כדי לצמצם את הפגיעה במשרתי המילואים. המכללה גם העניקה מעטפת רחבה למשרתי ומשרתות המילואים שכללה: הטבות כלכליות, הקלות אקדמיות, סיוע לימודי ורגשי, ובכלל זה מלגת "חרבות ברזל" על סך 1,500 שקל כהוקרה על התמורה יוצאת הדופן בתקופת זו, לסטודנטים.ות שנקראו ב-7 באוקטובר לשירות מילואים פעיל.

השבוע שוחחנו עם מספר סטודנטים שסיפרו לנו על הלחימה בעזה, האתגרים, הרגעים הקשים, החששות שמא שנת הלימודים הנוכחית תהיה אבודה מבחינתם וגם על החיבוק החם, שזכו לקבל מסגל המכללה שעשו ועושים המון, כדי שהנחיתה משדה הקרב לספסל הלימודים במכללה תהיה רכה ככל הניתן.

אלון גשינסקי, בן 28, סטודנט שנה ד' להנדסת חשמל ואלקטרוניקה ב-SCE - משרת בחטיבת חי"ר של פיקוד העורף, מספר: "כמו רבים גם אני גוייסתי בצו 8 כבר בבוקר ה-7 באוקטובר, ומיד עלה החשש מה יהיה עם הסמסטר. היינו לקראת פתיחת שנת הלימודים וכבר שמעתי על סטודנטים ממוסדות אחרים שמתחילים לחזור ללימודים, ואז הבנתי ש-SCE פותחת רק ב-21 בינואר וזה הוריד ממני הרבה מהלחץ. זה אפשר לי להתרכז יותר בפעילות המבצעית". "במהלך דצמבר רוב מוסדות הלימוד חזרו לפעילות והיו סטודנטים, חברים שלי ליחידה, שנאלצו להתחיל לראות הרצאות בזום ולהשלים חומר כדי לא לחזור בפיגור לסמסטר. למזלי אצלנו במכללה זה היה אחרת.

גשינסקי שרת 89 יום במילואים. "כשחזרתי ללימודים ההרגשה היתה מאוד מחבקת מצד המרצים והפקולטה. הרגשתי שמתחשבים במילואימניקים, גם בפעילות השוטפת של הקורסים וגם לגבי הפרויקטים. השנה אני אמור להגיש את פרויקט הסיום שלי, קיבלנו עדכון מרכזת הפרויקטים במכללה שיש כרגע שני מועדים להגנות בסוף השנה, אבל במידת הצורך חיילי מילואים יקבלו גם מועד שלישי".

"בנוסף הגשתי בקשה לקבלת מלגת סיוע מהמכללה בסך של 1,500 שקל, ויש הקלות כמו הארכת זמן של 25% למבחנים והקלות משמעותיות יותר כמו פטור מקורס בחירה במהלך השנה, וזה מוריד את הלחץ במידה ויגייסו אותי שוב".

אלון גשינסקי. קרדיט - צילום פרטי

"הספקתי אפילו לארגן את החתונה"

גם איתי כהן – סטודנט שנה ב' להנדסת תוכנה ב-SCE קמפוס ב"ש, שריונר שגויס בצו 8, ואף התחתן במהלך המלחמה בזמן הפסקת האש. כהן מספר : "ב-8 באוקטובר, הוקפצנו תחילה לאזור הצפון, אחרי מספר שבועות הורידו אותנו דרומה ובהמשך נכנסנו לעזה. היו לי שתי דאגות על הראש: מצד אחד החתונה שתוכננה עוד קודם, וגם החשש שאם שנת הלימודים תיפתח כשאני עדיין במילואים, אפספס את השנה כולה, ולא יהיה לי זמן להשלים את הפער. אם הלימודים היו מתחילים מוקדם יותר הייתי בוודאות מפספס את שנת הלימודים. לפני שנה הייתי במילואים ולקח לי שבועיים להשלים את הימים שהפסדתי".

"כשקיבלנו את ההודעה שאצלנו במכללה הלימודים מתחילים מאוחר יותר, רק ב-21 בינואר,  זה מאוד הקל עלי, ונתן לי את האפשרות להישאר יותר במילואים ולהמשיך להילחם לצד החברים שלי. הפלוגה שלי עדיין נלחמת שם ברצועה, כך שהאפשרות שבהמשך השנה יקפיצו אותי שוב למילואים זה תרחיש מאוד סביר. העובדה שהמכללה באה לקראת המילואימניקים, עם מעטפת מאוד תומכת גם להמשך השנה, נותנת לך הרגשה טובה, שיש מי שמעריך את מה שאתה עושה למען המדינה".

כהן חזר לספסל הלימודים אחרי 96 ימי מילואים. לדבריו, "קשה מאוד לחזור לשגרת לימודים במיוחד כשהפלוגה שלי עדיין נלחמת. אבל ההחלטה של המכללה לדחות את פתיחת שנת הלימודים, המרווח הזה, נתן לי אורך נשימה, זמן להתאפס על עצמי וגם לארגן דברים לבית. יצא לי לשבת בנגמ"ש ולדבר עם הלהקה והצלם ולסגור את כל סידורי החתונה בלי להיות מוטרד מנושא הלימודים. החתונה נפלה לנו בדיוק על הפסקת האש כך שגם חלק מהחברים שלי לפלוגה הגיעו לחגוג איתנו".

 איתי כהן. קרדיט - סמי שמעון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('d038aad7-f201-4162-b379-606059bc1445','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה