כך תתמודדו עם לימוד מרחוק

$(function(){setImageBanner('9785ce95-fb2e-4dfc-a117-aa2c71cd8bf8','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

נגיף הקורונה הביא עמו שינויים רבים, בניהם בתחום הלימודי אשר נדרש לעבור ללמידה מרחוק ברגע אחד ללא כל הכנה מוקדמת. הילדים שעשויים להיפגע מכך במיוחד הם אלו המתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז, לכן במיוחד עבורם ניבה מעודה - מרפאה בעיסוק, מנהלת היחידה להתפתחות הילד כללית ב"ש כתבה מספר טיפים ללמידה אפקטיבית מרחוק

ללא ספק ,הקורונה שינתה סדרי עולם ויצרה מתווה לימודים המקשה על תלמידים רבים ומתעצם עבור ילדים עם קשיי קשב וריכוז. הלמידה הזו יוצרת משמעות חדשה ללמידה מהבית, לא מדובר בהכנת שיעורים בבית כחלק מתרגול הלימוד בלבד, אלא רכישה של ידע לימודי חדש בין כותלי הבית.

התלמיד נדרש ללמידה מקוונת (בזום), ללמידה בחוברות עבודה ומשימות הגשה ועליו לעמוד ביעד הזמן שהוקצה למשימה. עבור ילדים עם קשיי קשב וריכוז הקושי מתעצם בשל מוסחות לגירויים מסביב, קושי להישאר ממוקדים לאורך זמן, קושי להתמקד בעיקר, נטייה לדחיינות של מטלות ועוד.

לכן, ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיוכלו לסייע בצליחת תקופת הלמידה מהבית, לכלל הילדים ובפרט לילדים עם קשיי קשב וריכוז.

שימו לב: יש חשיבות רבה לכך שהילד יהיה שותף לפתרונות, ויש לזכור כי זו סיטואציה חדשה ויתכן ויהיה מקום לניסוי וטעיה בכדי למצוא את המענה המתאים עבור ילדכם. 

צילום: shutterstock אילוסטרציה

✓ להתחיל להחזיר את שעות השינה לסדרן כשבוע לפני תחילת הלימודים.

✓ חשוב למצוא בבית סביבה מיטבית ללמידה - אזור מצומצם בגירויים: פינה שקטה יותר, קיר חלק, מומלץ להתרחק מחלון, להתרחק ממסכים.

✓ לקבוע מראש את סדר היום ללמידה, לכלול בתוכו את השעות/ זמנים בהם לילד קל יותר ללמוד. לקבוע מראש הפסקות לאוורור.
בהפסקות הללו חשוב לכלול פעילות מוטורית להוצאת מרץ.

✓ להכין את חומרי הלמידה (מחברות, חוברות וספרים נדרשים) באופן מסודר ערב קודם.

✓ לתזכר את הילד לפני השיעור המקוון, בכדי שיתארגן.
ולתזכר שוב בסמוך לתחילתו, יתכן וגירוי מסיח השכיח ממנו את השיעור.

✓ לנסות לזהות גורמים מסייעים ללמידה- לאכול לפני השיעור, ללמוד עם מוזיקה, הקצבה של זמנים, למידה בשכיבה על הבטן.

✓ להקליט את השיעור ולחזור אליו במועד מאוחר יותר, פעולה זו מאפשרת עצירות וחזרה על קטעים מסוימים בהם הילד איבד את הקשב או הבין פחות את המסר.

✓ לשוחח עם המחנכת מראש לערוך חשיבה משותפת כיצד להתאים ולסייע ללמידה של הילד: לחשוב על דגשים למיקוד לפני ביצוע המטלה/ לפני ההצטרפות לשיעור (כך שהילד יוכל להתמקד יותר בעיקר), לקבוע מראש את החלק שבו חשוב שהילד יצטרף לשיעור/ לקבוע מראש את ציפיות המטלה ממנו. להעביר לו מצגת מדובבת (המורה יכול בליווי המצגת להקליט את עצמו מראש ). לצרף אותו לשיעור עם כמות תלמידים קטנה יותר, לאפשר לתלמיד הגשת מטלות במקום השתתפות בשיעור מקוון.

✓ להתאים את הלמידה המקוונת באופן שיאפשר לתלמיד להתמקד: מסך עם פחות גירויים - החלון של הדובר פתוח ולא של כל המשתתפים. סגירה של הצ'ט, שימוש באוזניות גדולות המסננות את רעשי הבית. כניסה למערכת דרך המחשב ולא דרך הפלאפון.

✓ לזכור שניתן להתאים ולשנות את שעות הלמידה (במידה והשיעור אינו מקוון), לזהות את השעות בהן הילד ממוקד ומרוכז יותר.

✓ להמשיך את הטיפול התרופתי- למידה מהבית אין פירושה חופש, למידה מהבית הרבה מאתגרת יותר ועמוסה בגירויים.

שנת לימודים מוצלחת ומהנה!

הכותבת היא ניבה מעודה - מרפאה בעיסוק, מנהלת היחידה להתפתחות הילד כללית ב"ש אשר הוסיפה לציין "תודה לכל הקולגות שסייעו, כמו תמיד, בכתיבה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('a29c011c-4d01-4c60-9715-35d033e3d420','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה