שיעור בבישול: התלמידים יצאו מהזום ונכנסו למטבח

$(function(){setImageBanner('31cdf4d6-9ac0-4b1e-bebe-38fb6580d8e3','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

בסגר האחרון תלמידי תיכון קורצ'אק האנתרופוסופי בבאר שבע, נכנסו למטבח והכינו דברים מדהימים ומיוחדים, כל אחד בביתו ובהנחיית מי-טל רחמני המורה לתזונה. הינה טעימה מהמנות הטעימות שלהם >>>

צילום באדיבות תיכון קורצ'אק

מי-טל רחמני המורה לתזונה מתיכון קורצ'אק האנתרופוסופי בבאר שבע מספרת על השיעור המיוחד: "חלק מתוכנית הלימודים בתיכון היא סדנאות מעשיות, זה קשור באופן ישיר לתחושת המסוגלות ואמיתות בעולם בגיל ההתבגרות. סדנת תזונה היא רק אחת מהסדנאות שהתיכון מציע. במצב רגיל היינו נכנסים לסדנה שבכיתה, טועמים יחד סוגים שונים של חומרי גלם, מבשלים יחד ותוך כדי לומדים על אבות המזון שומנים וסוכרים, אבל עכשיו בסגר הייתי בטוחה שנוותר על השיעורים למרות שיש לנו כבר די הרבה נסיון בזום בישול בזו היה נשמע לי מוזר". 

ומה שינה את דעתך? "עשינו חשיבה משותפת של הצוות החינוכי והבנו שדווקא בתקופה זו חשיבות הסדנאות המעשיות עולה. שזו הזדמנות לאוורר את התלמידים בין כל שיעורי הזום העיוניים. ראינו באתגר הזה הזדמנות". 

איך התנהלו השיעורים? "התלמידים קיבלו חוברת עם מתכונים ורשימת מצרכים שהיו צריכים לקנות ולהכין לשיעור. בחרתי בהתחלה מתכונים ממש קלים בשביל תחושת ההצלחה של התלמידים. ובהמשך אתגרתי אותם יותר".

ומה היו התגובות? "המטרה היתה חשיפה לחומרים חדשים אז בהתחלה היתה רתיעה מדוחן, מכוסמת וכו' אבל אז כשהם טעמו את הדברים שהם בעצמם הכינו, פתאום "נפתח להם הראש". וההורים? "ההורים שתפו פעולה ממש יפה, דאגו לספייס שקט עבור הילדים. זה לא קל, בכל זאת מטבח הוא הלב של הבית וביום שכולם נמצאים בבית כולם עוברים במטבח. הורה שלא הצליח למצוא חומר גלם יצר איתי קשר ויחד מצאנו תחליפים".

אז אפשר לסמן את זה כהצלחה? "בוודאי! זו היתה הצלחה גדולה. קודם כל בבישול אפשר לראות מי יצירתי, מי נצמד למתכון ומי משוחרר מעכבות, מי לא מרוכז, התלמידים והתלמידות פיתחו ביטחון. יש תלמידים שאפילו חביתה לא הכינו לפני ופתאום הם מוציאים תחת ידם תבשיל לארוחת הערב לכל המשפחה. והתמונות שהם צילמו, זה היה מדהים! יש להם המון כישרון". 

צילום באדיבות תיכון קורצ'אק  האנתרופוסופי

לאחר הכנת המנות, התגובות מההורים לא איחרו לבוא וכך כתבו למי-טל: "מי-טל רציתי להודות לך על הסדנה, הבת שלי לא נגעה באוכל ופתאום קיבלה אומץ לטעום", עוד כתבו: "מי-טל תודה על כל המאכלים השונים שהכנסנו הביתה בזכותך".

לבסוף אמרה מי-טל: "אני נרגשת, מסכמת מי-טל, זו זכות גדולה עבורי להכניס נערים ונערות למטבח. להסביר להם על תזונה ולהדריך אותם במטבח. בעיני זה המקצוע הכי חשוב בגיל הזה והוא הולך איתם לכל החיים. את הסדנה מסכמים בסופרמרקט השכונתי, מי-טל מסבירה על מוצרים שונים ולומדים לקרוא רכיבים, לומדים לקנות חכם. מה שחשוב לי הוא לתת כלים אמיתיים שישרתו את הנערים והנערות כבר עכשיו וגם בעתיד".

נספר לכם כי בעקבות ההצלחה התחילה מי-טל להעביר שיעורי בישול בריא אונליין גם מחוץ לשעות הלימודים.

סדנת התזונה היא חלק מתוכנית הלימודים בתיכון קורצ'אק (תיכון וולדורף אנתרופוסופי) וחלק מתוכנית ייחודית ומגוונת שמטרתה לתת מענה להתפתחות הנערים והנערות בתקופת התיכון.

לפרטים נוספים להרשמה ולהצטרפות ליום פתוח ניתן לפנות ל 08-6171909
[email protected]

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('14b6aa8d-4b34-406d-ba7d-ec90afc372cc','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה