התלמידה מאי סברי התקבלה לתכנית רמון: "כיף שיש נוער ברחבי הארץ שדואג לנו כחברה"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('f33e1008-ec82-4444-acb8-38d7e57e3f37','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33969,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('f33e1008-ec82-4444-acb8-38d7e57e3f37','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33969,'Image','');},7]]);})

גאווה דרומית: מאי סברי, תלמידת בית הספר התיכון האזורי רמת הנגב ותושבת קיבוץ טללים, היא אחת מ-15 תלמידים שהתקבלו לתכנית המנהיגות אות רמון לשנת תשפ"ב. בראיון ל'באר שבע נט' היא מספרת על חשיבות העשייה למען הקהילה והמעורבות החברתית שמניעה אותה קדימה

מאי סברי, תלמידת כתה י"ב בתיכון האזורי רמת הנגב שבפיקוח המינהל לחינוך התיישבותי במשרד החינוך, התקבלה לתכנית היוקרתית "אות רמון", תכנית מנהיגות לתלמידי כתות יב', ע"ש אילן, רונה ואסף רמון ז"ל. במסגרת התכנית התלמידים ייפגשו עם אישי ציבור, מנהלים בכירים ויזמים מובילים במגוון תחומים וירכשו כלים למנהיגות, ובסיומה יזכו לליווי מקצועי.

מאי היא אחת מחמישה עשר תלמידים מצטיינים בלימודים שתרמו תרומה יוצאת דופן לחברה ולקהילה, אשר התקבלו לתכנית מבין מאות מועמדים מכל רחבי הארץ בתהליך מיון קפדני. מאי נבחרה לתכנית בזכות הצטיינות יתרה בלימודים, ופעילות חברתית בבית הספר ובמועצה המקומית. "למען האמת הגשת המועמדות שלי לתוכנית הייתה מקרית בהחלט, מנהלת בית הספר שלי קיבלה קול קורא לתוכנית והיא בחרה לשתף אותי ולהגיש את מועמדותי", סיפרה לנו מאי, "כחלק מקבלה לתוכנית היו כמה ראיונות ומיונים שהייתי צריכה לעבור, ועד המיון האחרון לא באמת הבנתי את ייחודיות ומשמעות התוכנית".

התקבלת לתכנית "אות רמון" לשנה הקרובה- איך התחושות שלך? איך הגיבו המשפחה והחברים?

"כשהתבשרתי שהתקבלתי לתוכנית התרגשתי לשמוע שבחרו בי, בכל זאת מספר המקומות בתוכנית מאוד קטן. המשפחה, החברים והקהילה בקיבוץ התרגשו בשבילי והיה פרגון מאוד גדול. כבר עכשיו לאחר סמינר בתוכנית אני יכולה להגיד שיש בתוכנית משהו מיוחד, המגוון , האנשים ותחושת השייכות והקבלה העצומה של הקרן, ממש כמעין משפחה קטנה שנרקמת בין המשתתפים. כיף שיש נוער ברחבי הארץ שדואג לנו כחברה".

ספרי קצת יותר על העשייה שלך בבית הספר ובקהילה

"במהלך שנותי בתיכון מחלקת נוער במועצה ואני הקמנו את פרויקט "חץ בנגב" אשר נותן מענה ריגשי לאחיהם של ילדים עם צרכים מיוחדים, עוד מיוזמות שלקחתי בהן חלק הן בפרויקט "מרחב בטוח" אשר בא להעלות את נושא המוגנות במרחב בקרב נערות ואנשים ופותח שיח בקרב בני הנוער על מיניות בטוחה, שיח נכון במרחב, אירועי התרמה והכנסה של התכנים למסגרות הבלתי פורמליות בישובים ברחבי המועצה האזורית רמת הנגב. בין היתר נבחרתי לקחת חלק מתכונית "קשת"- תוכנית מנהיגות שמשלבת את הכרת הארץ והעשרה ע"י הרצאות שונות בחסות מכינת תבור. במהלך כיתה י' נבחרתי להיות חלק ממשלחת של המועצה לביקור בדנוור קולורדו שם אני ונציגים נוספים בנינו קשרים חשובים ויצגנו את מדינת ישראל תוך הצגת ערכי המועצה וערכי הנוער הישראלי. השנה אני מתחילה את השנה השלישית שלי כמדריכה ב "תנועה החדשה" בקיבוץ".

מאי סברי, צילום פרטי 

ואכן מאי עדיין לא בת 18 אבל כבר עוסקת בכל רגע פנוי בעשייה למען הקהילה בה היא חיה. "רמת הנגב היא מועצה מאוד קהילתית וחברתית. המועצה מורכבת מישובים, קיבוצים ומושבים. ברגע שאת נמצאת בקהילה כל כך מגובשת ואינטימית קשה שלא להיות מעורב", היא מסבירה, "תמיד היה לי חשוב להיות חלק מהקהילה שאני נמצאת בה, במיוחד מתוך המקום המאמין שכל דבר שאני אעשה יכול לשנות ולהשפיע. כשאתה מרגיש קשר לסביבה שלך ולמקום בו אתה נמצא מן הסתם אתה תרצה לתת ולהעניק לו בחזרה, משם מגיע הרצון שלי להעשיר ולפתח את הקהילה שלי". מבחינת מאי גם הפתיחות לרעיונות ויוזמות בקרב הצוות החינוכי במועצה מאפשרים לה ולבני נוער נוספים להיות מעורבים יותר בקהילה: "ברגע שיש לי או לכל בן נוער אחר רעיון הם יושיטו לו יד יקדמו אותו ישיגו תקציבים, יעניקו מעצמם ויעשו כל מה שנדרש, הצוות הוא חלק בלתי נפרד מהעשייה שלי. קשה למצוא אנשים כאלה בכל מקום".

במסגרת תכנית "אות רמון" תזכי לפגוש אישי ציבור ויזמים- מה הכי היית רוצה ללמוד ולקבל מתכנית כזו? מה משך אותך לכיוון הזה?

"במהלך כיתה י' במסגרת פרויקט "שוליה בקהילה" בתיכון שלי, שבו תלמידים מתלווים למנטורים מהקהילה בעבודה שלהם,התלוותי לראש המועצה ערן דורון. במהלך המפגשים נחשפתי לאישי ציבור ויזמים רבים. אותם מפגשים נתנו לי לראות את עוצמת הכוח שיש לאותם אנשים ואת הדרך שבה הם בחורים לנתב את העשייה שלהם. מהמפגשים הבנתי שיש לנו לאן לשאוף כדי שהמערכת תשתפר ותדע להתאים את עצמה לאדם הפשוט אבל אני מאמינה שאנחנו בכיוון הנכון. להמון אישי ציבור ויזמים יש מקום לקחת רעיון ולהפוך אותו לפרויקט, להעשיר אותו או באותה מידה להשאיר אותו במגירה. אני מעריכה אנשים עם יכולות לראות קושי ולהפוך אותו ליתרון, שנותנים את הערך המוסף, המעבר. לשמחתנו יש לנו המון אנשים כאלה בחברה הישראלית. אני שמחה שתינתן לי ההזדמנות להכיר יזמים חברתיים ו"אנשי קהילות". אני מאמינה שהשיח איתם יתרום לי בדברים שבסופו של דבר נוגעים בבית שלי ואפילו אולי למיזמים משותפים".

את מסיימת השנה את לימודי התיכון ויוצאת לדרך חדשה- מה החלום הגדול שלך?

"מדינת ישראל היא מדינה קטנה מאוד, מי כמונו יודע כמה פעמים יצא לנו להיות בחו"ל ולפגוש ישראלי שאנחנו איכשהו מכירים או אפילו פה בחצר האחורית. אני מאמינה שזה יתרון אבל לצערי למרות הגודל שלנו יש בו גם הרבה קושי. שיסוי ופילוג בין ערבים, חילונים, דרוזים, חרדים, בדואים וכל מה שביניהם… אני רוצה להאמין שיום אחד נהיה פה יותר ביחד ופחות בנפרד, שנכיל, נכיר ונלמד לראות ולקבל את האחר. יש לנו כחברה הרבה מאוד עבודה לעשות פה כדי שנוכל לחיות ביחד וליצור שותפות אבל אני מאמינה שזה אפשרי ואפילו לא רחוק. אני חושבת שזאת חלק מהשליחות שלי, לקרב בין אנשים, לחבר, להראות להם שהאחר הוא לא כזה נורא ואפילו יכול להיות שותף. השנה לאחר 12 שנים אני אסיים תיכון, אבן דרך מאוד מרגשת. התחלות חדשות באופק, שנת שירות ולאחר מכן שירות בצבא. חלום היא מילה גדולה. אני אהיה כנה ואגיד שאני לא יודעת מה יהיה בעתיד אבל דבר שאני בטוחה בו הוא שאני אקדם ואזום דברים מהמקום בו אני אהיה. בין אם בחברת הייטק, בארגון חברתי או בכל מקום שאני אבחר להיות".

 

"מאי סברי הוא אחת התלמידות היוזמות והבוגרות שאני מכירה", מספרת בגאווה דפנה ארבל, מנהלת בית הספר התיכון האזורי רמת הנגב, "מאי פעילה בוועדות בית ספריות, ויזמה פרוייקטים חברתיים לעזרה בקהילה. כמו כן לקחה מאי חלק בקבוצת השגרירים של המועצה המקומית, תלמידים תושבי האזור שעבדו ולמדו במסגרת תכנית מנהיגות והכרת הארץ. אני שמחה עבור מאי ועבור התיכון שלנו ברמת הנגב, ומחכה לשמוע על המסע המשמעותי שצפוי לה בתוכנית זו". אילנה נולמן, מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי ופנימייתי, אמרה כי "אנו גאים במאי ובתלמידים שלנו שמגלים מעורבות חברתית ומהווים את מנהיגי העתיד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('2ad68f62-0006-4160-9f3e-b7997bc37275','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה