"המסלול הדמוקרטי הוא הדבר הבא בחינוך בבאר שבע"

$(function(){setImageBanner('15fd7a23-5ac7-442f-90f6-b3477324d3f7','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

מסלולי לימוד חלוציים בעיר ייפתחו בשנת הלימודים הבאה בבאר שבע, המסלול הדמוקרטי בבית ספר אמירים והגן הדמוקרטי ברחוב יעקב כהן. שמענו מקבוצת ההורים המובילה את הפרויקט בעיר בעיצומו של הרישום לשנה הבאה: "סוף סוף מצטרפת עוד אלטרנטיבה חינוכית לתושבי העיר"

המסלול הדמוקרטי בבאר שבע יפתח בשנת הלימודים תשפ"א בבי"ס "אמירים תל"י" לכיתות א' וב' ובמסגרת גן חובה ברחוב יעקב כהן. המסלול מצטרף לשורה ארוכה ומכובדת של בתי ספר דמוקרטיים אשר חרטו על דגלם ליצור סביבה לימודית המאפשרת שמירה על זכויות האדם, על החופש והעצמאות של התלמידים, כשהם לוקחים חלק פעיל בתהליך הלמידה. עד כה לגן החובה נסגרה ההרשמה (ניתן להצטרף לרשימת המתנה), לכיתה א' נשארו מקומות בודדים וההרשמה לכיתה ב' עדיין פתוחה. לקראת השנה החדשה שמענו מההורים המובילים את הפרויקט על חשיבותו והחידוש שהוא מביא לחינוך בעיר.

קרדיט צוות המסלול הדמוקרטי וצוות אמירים

"אנחנו קבוצה של הורים שבאים מרקעים מקצועיים מאוד שונים- חלקנו אנשי חינוך, מטפלים, יש לנו רופאה בצוות וגם עובדי ציבור. המשותף לכולנו הוא שפשוט התאהבנו בעקרונות של החינוך הדמוקרטי שנראית לנו ככזו שתגשים את החוויה שאנחנו מייחלים שילדים יקבלו משנותיהם במערכת החינוך. בגלל זה החלטנו לחבור יחד, ולנסות להקים את המסלול הזה", סיפרה ל'באר שבע נט' חופית קורן, "המסלול הדמוקרטי הזה הוא הדבר הבא בחינוך בבאר שבע- סוף סוף מצטרפת עוד אלטרנטיבה חינוכית לתושבי העיר".

המסלול כאמור יפתח בבית ספר אמירים, בקומה נפרדת במבנה, אך יהיו נקודות השקה עם בית הספר בפרויקטים משותפים ובהפסקות. "השילוב של מסלול בתוך בית ספר הוא דבר חדשני, ואנחנו בונים אותו בשיתוף פעולה עם הצוות הקיים בבית הספר, בהנחיה של עומר רותם ראש תכנית שבילים במכללת קיי, ובברכתה של ד"ר חפצי זוהר. הודות לכל אלו אנחנו בונים משהו שעד לאחרונה בארץ נחשב לעשירים בלבד, ופה הוא חלק מהחינוך הציבורי! עם פיקוח ועלויות ציבוריות בלבד", מוסיפה חופית.

קרדיט צוות המסלול הדמוקרטי וצוות אמירים
מה החשיבות בעיניכם של חינוך בשיטה הדמוקרטית? עד כמה השוני הוא משמעותי עבור הילדים?

"כל שיטת חינוך רואה בילד משהו אחר ומנסה להוציא בוגר אחר. בחינוך הדמוקרטי רואים בילד אדם שלם שמתעצב בהדרגה, וכל הכוונה של תקופת בית הספר היא לעזור לו להתעצב, לחזק את הדימוי העצמי ולהשיג את המטרות שהוא מציב לעצמו בתחומים השונים. קיים יחס אישי, עבודה משותפת שמותאמת לצרכים ולעניין של הילד. חינוך דמוקרטי מדגיש את הכבוד, השוויון (בין התלמידים עצמם ובין תלמידים למורים) וחופש הבחירה. בחינוך הדמוקרטי התלמידים בונים לעצמם את המערכת לפי השיעורים שמעניינים אותם, כמובן בליווי של חונך והשפעה של ההורים, הם שותפים בוועדות שמשפיעות על בית הספר- מחוקקים חוקים בפרלמנט כמו על תלבושת אחידה, על טיולים ועוד. הילדים גם נמצאים בוועדת משמעת וקולם נשמע ומוערך. כל זה מתקיים בראש ובראשונה בזכות יחס אישי אשר נמצא כחלק מהמערכת השבועית של הילד והתאמת המערכת כולה לילד. למשל אם הילד ממש מתעניין בתחום מסויים, כמו כדורגל, דינוזאורים, ציפורים, סריגה, המורים יכולים ללמד אותו דרך התחום הזה, זאת חלק מהאחריות של החונך- להבין מה הילד אוהב ולעודד אותו ללמידה. אנחנו רוצים ילדים מאושרים, החינוך הדמוקרטי מבחינתנו הוא הפלטפורמה הכי טובה כדי לאפשר את זה". 

 

האם אתם רואים עד כה ביקוש מצד ההורים בעיר למסלול הזה בגילאים הללו

"כשרק התחלנו להעלות את הנושא היה ביקוש מטורף! ברגע שנבחר המיקום בבית ספר אמירים תל"י יש חששות של ההורים וקשיים בגלל שהוא רחוק מהרבה שכונות אחרות. כרגע חשוב להבין שהמיקום התאפשר דווקא שם בגלל שזה איזור סטודנטיאלי ואין בו הרבה ילדים, ובית הספר כבר מוגדר כעל-אזורי, אז זה גם מקל עלינו בפרוצדורות הרישום. בגן הרישום נסגר, בכיתות א-ב עדיין יש לנו מקומות פנויים. חשוב להבין שהפתיחה מותנית בביקוש- נוכל לפתוח עד שתי כיתות בשנה הבאה, עכשיו זה תלוי בהורים, מי שרוצה בית ספר שנוח להגיע אליו והוא ליד הבית- אנחנו כנראה לא הכתובת. מי שרוצה ילד שמח, שמרגיש משמעותי בבית הספר- שיבוא אלינו למסלול הדמוקרטי". 

קרדיט צוות המסלול הדמוקרטי וצוות אמירים

קרדיט צוות המסלול הדמוקרטי וצוות אמירים

לפרטים נוספים:

[email protected]

שי 054-6587602

הירשמו בקישור

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('6fc26b58-d5b1-49d4-afa1-be0992607751','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה