המכללה הטכנולוגית: המחזור השני של תכנית ''עתידאים'' יצא לדרך

$(function(){setImageBanner('c0a8a9a1-b48c-48fa-9ab7-decaa361353b','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

השבוע נרשם מפגש פתיחה של "אלביט" ערד ו"עתידאים" עם סטודנטים מתוכנית "עתידאים" במגמת אלקטרוניקה

קרדיט - המכללה הטכנולוגית

מחזור שני של תוכנית "עתידאים" ללימודי הנדסאי אלקטרוניקה, שבסופה ישתלבו הסטודנטים הבוגרים בעבודה בחברת "אלביט", נפתחה במהלך דצמבר האחרון, במכללה הטכנולוגית באר שבע. התוכנית, המופעלת בידי "אלביט", עמותת "עתידים", מה"ט, משרד העבודה והמכללה הטכנולוגית בשיתוף מפעל הפיס, מאפשרת לצעירים וצעירות ללמוד לתואר הנדסאי אלקטרוניקה, ובסיום הלימודים להשתלב, כאמור, בעבודה בחברת הענק "אלביט" ישראל, במפעלה בערד.

המכללה הטכנולוגית באר שבע ממשיכה בתנופת תוכניות הדגל בשיתוף התעשייה ו"עתידאים", ופתחה מחזור נוסף בשיתוף "אלביט" ערד. במפגש הפתיחה השתתפו נציגי "אלביט", "עתידאים", המכללה הטכנולוגית, תוכנית "למרחק" לקידום תעסוקה איכותית ליוצאי אתיופיה והאגף והקרן לחיילים משוחררים. כיתה זו ובה 22 סטודנטים, מצטרפת ל-35 כיתות הנדסאים בפרויקט "עתידאים" בכל רחבי הארץ, והסטודנטים המשתתפים בכיתה הם חלק מעוד כ-800 סטודנטים שסיימו בהצלחה את התוכנית, עם נתוני דיפלום והשמה גבוהים מאוד.

למפגש הוזמנו הסטודנטים שנבחרו לאחר תהליך מיון איכותי ועתידים להיקלט ב"אלביט" ערד. מרינה פלג, אחראית תוכנית "עתידאים", בירכה את הסטודנטים שנבחרו, והסבירה להם ולשותפים אודות התוכנית, בה יוכשרו למקצוע הנדסאי אלקטרוניקה במסלול לימודים מואץ של 17 חודשי לימוד. הסטודנטים ייהנו ממעטפת תמיכה רחבה להצלחה לימודית וקליטה מיטבית ב"אלביט". פלג גם הודתה לכלל השותפים לדרך, וביניהם מה"ט, קרן "ביחד", "למרחק" והאגף והקרן לחיילים משוחררים.

יעקב דור, מנכ"ל המכללה הטכנולוגית באר שבע, בירך את הסטודנטים על הצטרפותם למחזור השני של התוכנית עם "אלביט" ערד. הסטודנטים צפויים להשתלב בצורה מיטבית ב"אלביט", ויתרמו רבות למפעל, לפריון ולביטחון של המדינה, בייחוד בתקופה ביטחונית מאתגרת שהמדינה ניצבת בפניה בימים אלה.

באדיבות המכללה הטכנולוגית באר שבע

מנכ"ל המכללה סיפר: "כיתות 'עתידאים' הינה תוכנית דגל המייצרת כיתות של מצטיינים. בטקס המצטיינים שייערך השנה, כ-70% מהסטודנטים מכיתות 'עתידאים' הם מצטיינים. זה אומר שתהליכי המיון והסינון של הפרויקט הם גבוהים, והערך המוסף הוא קליטה של אוכלוסייה איכותית בתעשייה. בשנים הקרובות, יגדל הביקוש של צעירים לעבוד בתחומים טכנולוגיים העוסקים בליבת היצרנות הביטחונית. באמצעות הפרויקט הזה, אנו מצליחים לבצע שינוי תודעתי בקרב צעירים בנוגע להבנת מה זה הנדסאי וחשיבותו בשוק העבודה".


מנהל מפעל "אלביט" ערד, שני בן קמחי: "מחזור שני של תוכנית 'עתידאים' עם 'אלביט' ערד ושיתוף הפעולה הפורה עם המכללה הטכנולוגית באר שבע ושאר הגופים שתומכים ומובילים את המודל להכשרת הנדסאי אלקטרוניקה, מהווה עבור החברה פלטפורמה להכשרת עובדים מקצועיים בפרק זמן קצר ושילובם במשרות מגוונות, המאפשרות התפתחות מקצועית ואישית, הן לסטודנט שסיים את לימודיו והן לנו. התוכנית  יוצרת בסיס איכותי להכשרת עובדים בתחום האלקטרוניקה כגורם למנוף צמיחה ותמיכה בליבת התעשייה הביטחונית באזורי הפריפריה."

נעמי ראם-תרשיש, מנהלת תוכניות "עתידים לתעשייה" בעמותת "עתידים": "במודל תוכנית ה'עתידאים' מרוכזים הלימודים ב-17 חודשים עד לקבלת תואר הנדסאי. ייחודה של התוכנית הוא בשילוב בתעסוקה בתום הלימודים, ובכך אנו מאפשרים לבנות ובני הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית לרכוש מקצוע איכותי ולהשתלב בעבודה מאתגרת ומובטחת. השיתוף בין המגזר השלישי והמגזר העסקי נותן מענה, הן מבחינה חברתית והן מבחינת צרכי התעשייה בישראל".

דותן גלברג, מנהל תחום פרויקטים, מחקר וקשרי מעסיקים במה"ט: "תוכנית לימודי ההנדסאים במסגרת תוכנית 'עתידאים' כוללת שיתוף של חברות איכותיות, דוגמת 'אלביט'. מסלול הלימודים מבטיח לסטודנטים את ההכשרה הטכנולוגית העדכנית ביותר. המעסיק נהנה מעובד בעל השכלה וידע רב שהותאם לצרכיו בתוכנית הלימודים במכללה הטכנולוגית באר שבע. הסטודנט מרוויח ניסיון מעשי ורכישת מיומנויות רלוונטיות לשוק העבודה. העובד מגיע עם היכרות עם מקום העבודה והתפקיד אותו יאייש, דבר שמקצר משמעותית את תקופת החניכה בעבודה החדשה״.

שלומי מהרטו, סטודנט בכיתה: "כלוחם ב'גולני', נחשפתי להמון מערכות של 'אלביט'. אני רואה בתוכנית הזו שליחות עצומה, וזאת התרומה המועטה שלי למדינת ישראל. אני רוצה למסור, בשם כל הסטודנטים בכיתה, את תודתנו ל'אלביט', מה״ט, מפעל הפיס, קרן 'ביחד' וכמובן ל'עתידאים', על שיתוף הפעולה ועל הליווי, התמיכה והמעטפת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('a2f6e9b9-50f9-4ac0-8c54-1c57b9eefe97','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה