הלב הענק של תושבי העיר: מבאר שבע עד אוגדנה, והכל בשביל לעזור לאחר

$(function(){setImageBanner('b1afcc98-f73c-48a7-9dd7-5b4da0f54eaa','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

20 סטודנטים וסגל מהמכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע בשיתוף עמותת helpUP חזרו השבוע מאוגנדה, לאחר שבועיים בהם שיפצו את בית ספר בכפר בויאלה (Buyala) והעבירו לצוות ולתלמידי המקום תכנים חינוכיים באופן חוויתי. כעת הם מסכמים: "לכל ילד בעולם מגיע עתיד טוב יותר"

קרדיט - מכללת קיי

החופש הגדול הגיע לסיומו, במהלכו טיילו משפחות רבות ברחבי הארץ, אחרות נפשו בחו"ל אבל יש מי שבחרו לנצל את החופשה קצת אחרת. משלחת של 20 סטודנטים, הוריהם ומרצה מהמכללה האקדמית לחינוך ע״ש קיי בבאר שבע החליטה לבלות את חופשת הקיץ במסע של נתינה ועשייה למען תושבי הכפר בויאלה, הסמוך לג'ינג'ה שבאוגנדה. במשך שבועיים הם העבירו למורים ולתלמידים בבית הספר המקומי תכנים חינוכיים בהתאם למקצועות אליהם מוכשרים הסטודנטים, בין היתר לימדו על חשיבות התזונה והספורט. בנוסף  הם שיפצו את בית הספר: בנו מתקני משחק בחצר, הקימו גינת ירק, ושיפרו את הגישה למי השתייה של הילדים כדי לשדרג את חוויית הלימודים שלהם החל מהשנה הקרובה.

"הכל התחיל כשסיימון דוידוב, יו״ר אגודת הסטודנטים נענה להזמנה להצטרף למשלחת שכזו, וביחד  איתי התחלנו לאסוף סטודנטים שיצטרפו להגשמת החלום", מספרת לימור יצחק, ראש המשלחת ומרצה במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי. "בתום סבב המיונים הגענו להרכב האולטימטיבי של אנשי חינוך אקטיביסטים, שמאמינים שלכל ילד מגיעה הזדמנות לצמוח, להתפתח ולממש את כשרונותיו בכל מקום גיאוגרפי בו הוא נולד".

חברי המשלחת נזקקו לתרומות על מנת להוציא לפועל את תכניתם. לשם כך הם פתחו בקמפיין גיוס תרומות שסיפק להם אלפי שקלים לרכישת ציוד למידה ויצירה, משחקים וציוד לשיפוץ בית הספר המקומי. "העבודה לא קלה ואף מציפה סוגיות חינוכיות רבות, אולם ללא כל צל של ספק, זוהי חוויה עוצמתית, עמוקה, ומומלצת לכל איש/ת חינוך שמעונין להרחיב את נקודת מבטו על תפקידו", מוסיפה לימור יצחק.

אחת מחברות המשלחת היא נטע גורן (28), סטודנטית לחינוך גופני במכללה האקדמית ע״ש קיי. היא משתפת במטרת המשלחת - להפוך את החינוך בארץ ובעולם לטוב יותר. "אחרי מסע ארוך שהתחיל בהכנת מערכים וגיבוש חברי המשלחת בארץ ולאחר שעות טיסה רבות – הגענו ליעד. את הבוקר הראשון בבית הספר שבאוגנדה לא אשכח לעולם, זו היתה חוויה עוצמתית ומרגשת. כמויות של חום ואהבה שלא ציפינו להם".

קרדיט - מכללת קיי

"באחד הימים במשלחת הכרתי את מדי, ילד נבון וסקרן, עם חיוך כובש, שרק רוצה לחלום בגדול. הרצון שלו ללמוד שפה חדשה ריגשה אותי וישר נרתמתי למשימה. כל בוקר מחדש אני מזכירה לו שלא יפסיק לחלום ושיש לו את הכח להגשים אותם", מספרת נטע ומסכמת: "לכל ילד בעולם מגיע עתיד טוב יותר. אני מודה על החוויה הזו ויודעת שזו לא המשלחת האחרונה שלי".

בית הספר אליו הגיעה משלחת הסטודנטים של מכללת קיי הוא מקום ללא חצר משחקים, כיתות הלימודים שם ישנות ומוזנחות ומעל הכל – אין בו מים זורמים. את כל אלה משנים חברי המשלחת במהלך השבועיים כדי להעניק לילדים סביבת לימודים תומכת והזדמנות לחלום על שינוי. "כל יום שעובר אנחנו רואים התקדמות מטורפת לא רק של השיפוצים, אלא גם בתכנים שהילדים מקבלים מאיתנו. גם המורים לומדים מאיתנו על צורת החינוך ואנחנו רואים שגישתם לילדים משתנה. אבל לא רק הם לומדים מאיתנו, גם אנחנו לומדים מהם המון, על פורפורציות בחיים, על סיפוק ממה שיש ועל אושר שלא תלוי בדבר", מספרת סטודנטית נוספת במשלחת.

כאמור, זוהי משלחת שיצאה בשיתוף פעולה של מכללת קיי, מכללת אורנים ועמותת helpUP. טל אדר, מנכ"לית העמותה מציינת: "הייחודיות של משלחות אנשי החינוך שלנו טמונה בשיתוף הפעולה בין מורים למורים מתרבויות שונות, והיא יוצרת אימפקט לטווח ארוך. מה שמדהים לראות זה את האפקט החזק שיש לשיפור התשתיות שנעשה במסגרת הפרוייקט - אחוז ההיעדרויות של התלמידים קטן, יותר כיף להם להגיע לבית הספר וגם הציונים והמוטיבציה עולים. זה תהליך שלא קורה ביום, אבל אנחנו לא נוותר כי לכל ילד בעולם מגיע עתיד טוב יותר".

נשיא המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע, הפרופ' אריה רטנר בירך את חברי המשלחת ואמר: "זוהי התגשמות המשנה החינוכית של המכללה. קידום פדגוגיה של מגוון, צדק והכלה אינם סיסמה, והמשלחת הזו היא ההוכחה לכך. העזרה לאחר, עשיית צדק חוצת יבשות עם אוכלוסיות חלשות, הושטת היד לעזרה והתקווה לחיים טובים יותר – כל אלה מקדמים את העולם והופכים אותו למקום טוב יותר עבור כולנו. גאווה גדולה שאלו הסטודנטים והסגל במכללה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('866de544-3ca0-4bc3-aca5-cd1fc2c4ea0a','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה