הכירו את יו"ר האגודה הסטודנטיאלית הנכנס של BGU: ברק דביר

$(function(){setImageBanner('6b38da25-b6c9-4bb5-86cd-1179d340f5aa','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

הוא הגיע מעומר לבאר שבע לפני 4 שנים, יש לו רקע כשחקן ומאמן כדורסל, הוא לוקח חלק בתוכנית "לידרס", ובימים אלו נכנס לאחד התפקידים המשפיעים ביותר עבור הסטודנטים בבאר שבע: הכירו את ברק דביר (27) ואחלו לו מזל טוב כפול, כי בשבועיים בלבד הצליח גם להיבחר לתפקיד יו"ר אגודת הסטודנטים וגם לקבל את הטייטל הנחשק אבא>>>

צילום: חרות אשכנזי

שבועיים מרגשים במיוחד עברו על ברק דביר (27), הסטודנט שנבחר ברוב קולות לתפקיד יו"ר האגודה הסטודנטיאלית בבן גוריון, ממש באותו השבוע שבו הפך לאבא. "קיבלתי כל כך הרבה איחולי מזל טוב, אני מנסה לפענח לאיזה מזל טוב כל אחד מתכוון" מספר ברק בריאיון למערכת באר שבע נט.

ברק, שגדל והתחנך בעומר, כיום נשוי +1, עבר לגור בבאר שבע לפני 4 שנים. כיום, הוא סטודנט שנה שלישית לפוליטיקה וממשל וכלכלה, כבר בשנה הראשונה ללימודים הוא החליט להיכנס למועצה הסטודנטיאלית כחבר מטעם המחלקה לכלכלה. מאוחר יותר, הוא נבחר לכהן כמזכ"ל המועצה הסטודנטיאלית.

לאחר שנתיים בתפקיד כמזכ"ל, החליט לקחת את המנהיגות צעד אחד קדימה: "זו הייתה הכנה מצוינת עבורי לתפקיד. עברתי מתפקיד שבו עיקר העיסוק הוא קביעת המדיניות וייצוג הסטודנטים, לתפקיד שבו שצריך לבצע את הדברים ולתכלל אותם. בהתחלה היו לי הרבה אפיקי מחשבה ותכנון קדימה בכיוונים אחרים, אבל החלטתי להתמודד לתפקיד יו"ר האגודה בתקווה גדולה שנצליח לעשות דברים מדהימים עבור הקהילה הסטודנטיאלית".

מאיפה הגיע הרצון להיות יו"ר האגודה? מה גרם לך לבוא ולהתמודד על התפקיד?

"המון זמן התלבטתי בעניין, מתוקף היותי מזכ"ל המועצה הלכתי יד ביד עם היו"ריות הקודמות, ראיתי מה הן עושות, שיתפתי פעולה, לקחתי חלק בקבלת ההחלטות. אף פעם לא חשבתי שהדבר הבא יהיה להיכנס לנעליים האלה, אבל איך שהוא בשנה האחרונה, לקראת סוף התפקיד הקודם, התחיל לבעור בי הרצון לעשות את זה מכמה סיבות.

קודם כל, מתוך ההבנה שזה ארגון מדהים שעושים בו טוב, שהמטרה שלו חשובה. בתור בן הנגב שהנגב מאוד מאוד חשוב לו, הבנתי שזו יכולה להיות הזדמנות נהדרת לייצר השפעה חיובית על הסביבה דרך המקום של האגודה. אם זה להצליח להשאיר סטודנטים כאן בנגב, אם זה לקדם אותו מבחינת תעסוקה, ואם זה כדי שהסטודנטים יכירו את המקום שבו הם חיים- גם אם זה אומר שהם לא יישארו פה אחרי הלימודים שלהם.

עוד דבר שהשפיע הוא שבשנה האחרונה לקחתי חלק בעשייה של הפורום לקידום הנגב, שם מנסים לפעול למען הנגב בצירים שונים. בשנה האחרונה נגענו הרבה בנושא הביטחון האישי ברחובות ובכבישים, ביררנו איך להביא לפה תעסוקה ואיך גורמים לסטודנטים להישאר כאן. היום יש הגירה שלילית מכל מיני סיבות. לדעתי אחד הדברים שיגרמו לצעירים ולסטודנטים להישאר פה גם אחרי התואר זו האפשרות לעבוד בעבודה משמעותית ומכניסה, במקביל לאפשרות לגור כאן".

איזה דברים יצא לך לעשות בתור מזכ"ל המועצה הסטודנטיאלית?

"העשייה שלי בתור מזכ"ל הייתה בצל מגפת הקורונה, לכן הובלנו יחד מחאה אקדמאית כנגד אי ההתחשבות של הנהלת האוניברסיטה בסטודנטים. בנוסף, לאור המצב הכלכלי הקשה התעסקנו רבות בגיוס כספים למען הסטודנטים שבתקופה הזו היו מעוטי יכולת והתקשו להתפרנס. דאגנו גם להביא לניצול של הכסף הקיים באגודה בצורה נכונה יותר. בנוסף, יצרנו שיתופי פעולה עם העסקים הקטנים בסביבה שלנו, מה שגרם גם לחיזוק שלהם בתקופה הקשה שהם עברו, וגם אפשר לסטודנטים להנות מההנחות שהם היו זקוקים להן".

מה מפריע לך באגודה היום?

"אני לא חושב שיש דברים שמפריעים לי באגודה כאגודה, אבל אני חושב שאנחנו צריכים להצליח יותר להיות הקול של הסטודנטים. להצליח יותר לתת גב, אנחנו בתור אגודה צריכים לגלות אומץ, ולדעת להילחם למען הסטודנטים שלנו".

איזה מסר תרצה להעביר לסטודנטים?

"אני רוצה לומר בפן האישי, קודם כל תודה רבה על האמון וההזדמנות, תדעו שגם אם לא רואים, או חושבים שזה לא ככה, יש ארגון בתוך האוניברסיטה שלנו שהמטרה שלו היא לדאוג לכל הסטודנטים בכל כך הרבה תחומים. אנחנו באים להפשיל שרוולים ולעבוד כדי שיהיה יותר טוב בקמפוס ומחוצה לו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('73ed4b88-0585-4266-ba56-b761e7c7816c','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה