הוכרזו הזוכים בפרס "תקווה ישראלית"

$(function(){setImageBanner('3ae7839c-6172-43b7-aa8c-02005b0709bc','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

אוניברסיטת בן גוריון בנגב העניקה בפעם השנייה מענק כספי בסך 10,000 ₪ לעמותת 'מרכז מעשה' ולפרופ' זהבית גרוס והגברת גדיר האני, על תרומתן לחיזוק הגיוון והשותפות בין הקבוצות בחברה הישראלית

"השנה החולפת לימדה אותנו והזכירה לנו שנועדנו לחיות כאן יחד, לחלוק את השנים הטובות ואת השנים הקשות, את ההישגים והאכזבות. זה הבית שלנו, הרי – יהודים וערבים, חילוניים, דתיים וחרדים – ואין לאף אחד מאיתנו מקום אחר", כך אמר נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, "פרס "תקווה ישראלית" שמעניקה אוניברסיטת בן גוריון בנגב זו השנה השנייה, הוא מפעל מבורך, שמבקש לחזק את הגופים, העמותות והיחידים, שפועלים כדי לחזק את ערכי הגיוון והשותפות, שהם הבסיס להמשך שגשוגה של החברה הישראלית".

אוניברסיטת בן-גוריון בנגב העניקה בשבוע שעבר את פרס "תקווה ישראלית" על סך 10,000 ₪ לעמותת מרכז מעשה, לפרופ' זהבית גרוס ולגברת גדיר האני. הפרס מוענק זו השנה השנייה לפעילות אקדמית, מחקרית, או ציבורית, של יחיד, קבוצה או ארגון בישראל התורמים למימוש חזונו של נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין לקידום שותפות בחברה הישראלית. השנה, לאור מציאות הקורונה, התקיים הטקס להענקת הפרס בצורה שונה אך מיוחדת לא פחות – בזום.

תקווה ישראלית היא תכנית הדגל של נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, להגברת הגיוון ולביסוס השותפות בין ארבעת המגזרים המרכזיים המרכיבים את החברה הישראלית - חילונים, חרדים, דתיים וערבים. תקווה ישראלית פועלת לקידום השתלבות איכותית של כלל המגזרים בחברה ובכלכלה, וליצירת שיתופי פעולה ביניהם בתחומי מפתח ובראשם החינוך, האקדמיה, התעסוקה, השלטון המקומי והספורט.

הטקס התקיים במעמד המכובדים: יו"ר הוועדה לתקווה ישראלית באוניברסיטה, פרופ' יבחר גנאור ואיש התקשורת קובי אריאלי.

נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' דניאל חיימוביץ,  בירך את הזוכים וציין כי "אוניברסיטת בן גוריון בנגב פועלת ללא לאות להנגשת ההשכלה הגבוהה למגוון אוכלוסיות בחברה הישראלית וליצירת שיתוף פעולה הדוק ביניהן. חזונו של נשיא המדינה מהווה נר לרגלינו".

פרופ' גנאור הוסיף כי "אוניברסיטה מגוונת אינה רק כזו שיש בה ייצוג של אוכלוסיות שונה אלא אוניברסיטה שבה כל אחד מרגיש שהמקום מותאם לו ולצרכיו התרבותיים. מקום שבו נוצר מפגש וקשר בין אנשים שונים".

 יוסי מלכה מנכ"ל מרכז מעשה יחד עם מחזור ב' של תוכנית המדרשה למנהיגות משותפת. צלם בניה יהודה

אודות הזוכים בפרס

עמותת מרכז מעשה יוצרת מפגש בין כלל סוגי האוכלוסייה לקידום חברה אזרחית משותפת. מודל הפעילות של מעשה מבוסס על מחקרים מהארץ ומהעולם המורים על כך שהתנדבות הינה כלי משמעותי לחיזוק יכולות בלתי פורמאליות ולקידום שוויון הזדמנויות. כל הצעירים עוסקים בפעילות התנדבותית ונפגשים בקבוצות מפגש ושיח בנושא החברה הישראלית.

מידי שנה משתתפים בתכניות מעשה מאות צעירים בשנת התנדבות לאחר לימודי התיכון. הם פעילים בעשרות ישובים ברחבי הארץ ומתנדבים עם אלפי ילדים ובני נוער. במהלך שנת ההתנדבות צעירי מעשה מקבלים מעטפת של ליווי אישי וקבוצתי: בהכשרה מקצועית להתנדבות, הכוונה בפיתוח קריירה ומפגשים רב תרבותיים עם כלל מתנדבי הארגון. אנו ממשיכים ללוות את הצעירים גם בתום שנת ההתנדבות, בהכוונה להשכלה ולתעסוקה והמשך מעורבות חברתית, לטובתם ולטובת החברה.

בתעודת ההערכה לעמותה נכתב: "מתוך הערכה לעמותה שחרתה על דגלה את הנגשת שנת השירות והמכינות לצעירים המגיעים מגוונים שונים של החברה הישראלית, למען חברה משותפת, שוויונית ופלורליסטית".

 

פרופ' זהבית גרוס היא פרופסורית בבית הספר לחינוך באונ' בר־אילן וראשת ההתמחות לניהול ופיתוח מערכות חינוך לא פורמליות. גרוס היא מומחית לחקר הוראת השואה בבתי ספר לא יהודים בעולם. מחקריה מתמקדים בהפיכתה של הוראת השואה לחלק אינטגרלי מחינוך לשלום, לערכים ולזכויות אדם, חינוך נגד גזענות ושנאת זרים וליצירה של זהות אזרחית גלובאלית.

בתעודת ההערכה לפרופ' גרוס נכתב: "מתוך הערכה על פועלה הרב לחינוך לסובלנות ולשלום בין חלקיה השונים של החברה הישראלית, ולשוויון בין כל בני האדם; לחוקרת מצטיינת ומובילה בתחומה, שייסדה בית מדרש בין-דתי החושף יהודים וערבים לטקסטים קאנוניים של הדתות השונות, ואשר במשך עשרות שנים מנחה סדנאות הידברות המפגישות סטודנטים מכל הזרמים בחברה הישראלית ותורמות להסרת המחסומים, לשיפור השיח ולסולידריות חברתית; על שהיא מקנה לצעירי ישראל מיומנויות לפיתוח אזרחות אקטיביסטית במטרה לבצר את הדמוקרטיה ולחזק את חוסנה המוסרי והחברתי של המדינה".

 פרופ' זהבית גרוס. צילם בועז מוטס

גברת גדיר האני היא צעירה ערבייה, פעילה חברתית, המקדישה עצמה למען קירוב אוכלוסיות שונות בחברה הישראלית. היא לקחה חלק בתנועת "נשים עושות שלום", תנועה החותרת ליישוב הסכסוך הישראלי-פלסטיני ולהעלאת מעמד הנשים תוך שילובן במוקדי קבלת ההחלטות. כיום, גדיר עובדת ופעילה במספר ארגונים.

על האני נכתב: "מתוך הערכה לפעילת ציבור מסורה, המקדישה רבות מזמנה וממרצה למען הנחלת כבוד הדדי וקירוב לבבות בין כל בני האדם; לאחת ממייסדי הפרויקט בר-הקיימא ואדי עתיר, חברה במגוון רחב של ארגונים חברתיים, ביניהם תנועת עומדים ביחד – יהודים וערבים למען שוויון וצדק חברתי, קהילת הגר, אג'יק, תנועת קול אחר והיוזמה הבין-דתית בנגב, אשר בפעילותה הענפה מקדמת שלל תוכניות להעצמת נשים ולחיזוק החברה הבדואית בנגב".

גדיר האני. צלם ברוס שיפר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('5a66ed0d-5bfa-417e-b5b9-ee07d61559c0','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה