אוניברסיטת בן גוריון בנגב תקים בית ספר לחינוך

$(function(){setImageBanner('bbf7cbf4-3fa6-4346-a8d3-218f8de098aa','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

ביה"ס לחינוך יהווה למעשה איחוד של המחלקה לחינוך, היחידה לקידום המקצועיות בחינוך (הכשרת מורים) והתוכנית להוראת המדעים והטכנולוגיה. בית הספר נועד להביא לקידום ההוראה והמחקר בתחומי החינוך ולסייע במציאת פתרונות למשבר במערכת החינוך

בימים אלו, בהם מערכת החינוך נמצאת בעין הסערה, אוניברסיטת בן גוריון נקטה מעשה והחליטה על הקמתו של בית ספר לחינוך שיאחד שלוש יחידות נפרדות: המחלקה לחינוך, היחידה לקידום המקצועיות בחינוך (הכשרת מורים) והתוכנית להוראת המדעים והטכנולוגיה. שיתוף פעולה זה יניב תכניות חדשות, יקדם שיתופי פעולה מחקריים ובמיוחד יפתח את התחום הכה חשוב, במיוחד בימים אלו, של הכשרת מורים. 

"שילוב התוכנית להוראת המדעים והטכנולוגיה יחד עם בית הספר לחינוך היה מאתגר", סיפר פרופ' מייקל פריד ראש התוכנית באוניברסיטת בן-גוריון, "שיתוף הפעולה בין היחידות השונות שמורכבות מחברי וחברות סגל איכותיים, הדגישו בפניי את העובדה שהתכנית להוראת המדעים והטכנולוגיה תשמור על זהותה הייחודית וגם תמשיך להתפתח".

בהקמתו של בית הספר החדש, אוניברסיטת בן-גוריון עונה על אחד מהמשברים הנמצאים בלב השיח הציבורי - מחסור במורים שמאיים להוביל את מערכת החינוך לקריסה.

שילוב היחידות השונות והוספת תקנים של חוקרות וחוקרים מעולים שעיקר מחקרם הוא הכשרת מורים ולמידה, יקדם את הפעילות המחקרית, יעשיר את הקהילה אינטלקטואלית, יגביר סינרגיה בהוראה, ויאפשר פיתוח תארים מתקדמים רלוונטיים . בנוסף, החוקרים והחוקרות החדשים שגויסו ליבת המחקר שלהם היא הכשרת מורים והם יתרמו הן ליציבות הן לאיכות ההכשרה.

קרדיט צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

יתרון נוסף לבית הספר, הוא שהוא יאפשר קידום הכשרת מורים במגוון תחומים וייתן מענה לסטודנטים במחלקות ובפקולטות שונות. למשל, תעודת הוראה במדעי הטבע והכשרות מואצות לסטודנטים במדעי הטבע והבריאות שירצו לעסוק בהוראה במשך  לימודיהם. בנוסף הוא יאפשר גם פיתוח תכניות לתואר ראשון בשילוב תעודת הוראה ב-3 שנים העשויות להגדיל את מספר המורים האיכותיים בתחומי דעת שונים.

פרופ' תהילה קוגוט, ראשת המחלקה לחינוך באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, שעתידה גם לעמוד בראש בית הספר, מסרה בתגובה "אנחנו שמחים על הקמת בית הספר לחינוך שהתאפשר בזכות הרצון הטוב ושיתוף הפעולה בין המחלקה לחינוך, התוכנית להוראת המדעים והיחידה לקידום המקצועיות בחינוך (הכשרת מורים) באוניברסיטה".

פרופ' קוגוט: "אנו מצפים כי הקמת בית הספר, וגיוס תקנים של חוקרים מצוינים בתחום הכשרת המורים יובילו לקידום ההוראה והמחקר בתחומי החינוך, יאפשרו שיתופי פעולה מחקריים ופיתוח תארים מתקדמים בתחומי החינוך וההוראה. אנו רואים חשיבות רבה בקידום ושיפור הכשרת המורים באוניברסיטה"

"הצוות המוביל של היחידה לקידום המקצועיות בחינוך שמח ומתרגש מהקמת בית ספר לחינוך שיכלול בתוכו גם את תוכניות ההכשרה והפיתוח המקצועי של מורים ומורות בנגב. הכללת הכשרת המורים בתוך בית הספר לחינוך מאפשרת לנו לקלוט חברות סגל אקדמי קבועות בעלות ניסיון בהוראה ובמחקר על הוראה. כך נוכל לפתח וליישם תפיסת הכשרה מתקדמת, מותאמת למגוון האוכלוסיות בנגב, תוך התבססות על מחקר אקדמי עדכני. אנחנו מאמינות שהמהלך הזה יעמיק את הקשר בין האקדמיה לשדה ויתרום לקידום מערכת החינוך בנגב ומאחלות לכולנו הרבה הצלחה!" סיכמה ד"ר דנה ודר וייס, ראשת התכנית להכשרת מורים של אוניברסיטת בן-גוריון. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('fdbfbc32-1593-486b-a71b-01e3608bd760','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה