בצל הקורונה: חוזרים ללימודים בבטחה עם מד"א

$(function(){setImageBanner('9db450dc-8f18-4429-825e-c73b9a3c310e','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

השבוע (1.9), ישובו 2 מיליון וארבע מאות אלף תלמידים אל ספסל הלימודים, לצד נגיף הקורונה. מגן דוד אדום ערוך ומוכן לשובם של הילדים למסגרות החינוך עם הנחיות בטיחות

ביום רביעי הקרוב תיפתח שנת הלימודים תשפ"ב וגם מגן דוד אדום ערוך ומוכן לשובם של הילדים למסגרות החינוך וממשיך להפעיל את מערך הבדיקות האנטיגן המהירות, הבדיקות הסרולוגיות ואת מבצע החיסונים הנרחב - במטרה לסייע לילדי ישראל להתנהל בשגרה ובבטחה בצל נגיף הקורונה ועל מנת לפתוח את שנת הלימודים בצורה סדירה ותקינה.

נהגי האמבולנס ורוכבי האופנועים במגן דוד אדום תודרכו לגלות ערנות יתר לתנועת ילדים בדרכים, להעניק תשומת לב מיוחדת לנהיגה בקרבת מוסדות חינוך ומעברי חציה. בנוסף, מוקד מד"א  הייעודי, שמטרתו להעניק שירות רפואי למוסדות החינוך, ערוך לקראת פתיחת שנת הלימודים. במסגרתו, פועלים חובשים ופראמדיקים של מד"א, שעברו הכשרה מיוחדת, על מנת לתת מענה רפואי בשעות הלימודים, במקרה של פציעת תלמידים וילדים מגיל 3, הכפופים לחוק חינוך חינם חובה, באלפי מוסדות חינוך, בהם בתי ספר וגנים ברחבי הארץ.

באדיבות מד"א

במגן דוד אדום מבקשים מהציבור לנקוט בכל אמצעי בטיחות, על מנת להבטיח את שלומם של הילדים, ולמנוע מקרים טראגיים של שכחת ילדים ברכב. בארגון ההצלה הלאומי ממליצים להניח לצד מושבי הבטיחות של הילדים תיק, מכשיר סלולרי, או כל אמצעי חיוני אחר, שיחייב את ההורה להגיע למושב האחורי לפני עזיבת הרכב ומנהגי ההסעות לעמוד בכל הדרישות של סריקת הרכב בתום הנסיעה ושאר הנהלים.

מנכ״ל מד״א אלי בין: ״תלמידי ישראל השבים אל ספסל הלימודים נדרשים לנקוט באחריות וזהירות על מנת להבטיח את שלומם ולשמור על בריאותם. אנחנו קוראים להורים להביא את ילדיהם שטרם התחסנו לעמדות החיסונים של מגן דוד אדום ברחבי הארץ על מנת לחסנם ולהגן עליהם מנגיף הקורונה. מגן דוד אדום מאחל לתלמידי ישראל שנת לימודים מוצלחת, פורייה ובטוחה".

 באדיבות מד"א

עם החזרה לספסל הלימודים, במד"א מחדדים את הנחיות הבטיחות, על מנת שהחזרה למוסדות החינוך תיעשה בשלום ובבטחה:

  • נהגים ברחבי הארץ שנוסעים בקרבת מסגרות חינוך, מתנ"סים ותחנות הסעה, מתבקשים להיות ערניים יותר. ילדים נוטים להתפרץ לכביש, ולאור גובהם הנמוך, ניתן לפספס אותם עד שכבר יהיה מאוחר מדי. זכרו! נהגים מחויבים להאט בקרבת מעברי חצייה, וכמובן לעצור, אם נראה כי להולך הרגל יש כוונה לחצות.
  • במד"א מבקשים מהורים המסיעים את ילדיהם לבתי הספר, להוריד את הילדים במקומות המתאימים לכך, ולוודא כי הם חוצים את הכבישים בבטחה, ובמעברי החציה בלבד. 
  • על ההורים לתרגל עם ילדיהם את הדרך הבטוחה לבית הספר ובחזרה ממנו. זכרו! ילד עד גיל תשע זקוק לליווי מבוגר בדרכו לבית הספר ובחזרה ולא חוצה כביש לבד.
  • הורים מתבקשים לצייד את הילדים במזון ובשתייה בכמות מספקת למהלך ימי הלימודים. חשוב להסביר לילדים את הצורך בשתייה מרובה, ולחדד את ההנחיות לשהייה בשמש במהלך ההפסקות. 
  • במד"א מזכירים לציבור לשים לב לרכבים חונים, במטרה לאתר פעוטות שחלילה נשכחו ברכב. זיהיתם ילד בתוך רכב נעול? הזעיקו מיד את מד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון "מד"א שלי", והישמעו להנחיות החובשים והפראמדיקים במוקד, עד להגעת הכוחות למקום. נהגי הסעות מתבקשים לוודא בסריקה, כי לאחר פיזור הנוסעים, הרכב נותר ריק מאדם.
  • חשוב להקפיד על רכיבה בטוחה על אופניים, ולנהוג על פי הכללים הנדרשים בחוק, בדגש על חבישת קסדה. נהגים, שימו לב לרוכב!
  • מומלץ להתקין על מכשיר הסלולרי של הילדים את היישומון "מד"א שלי" שיאפשר לילד להזעיק את מד"א בלחיצת כפתור אחת, מבלי שיצטרך אפילו לזכור את מספר החירום של מד"א - 101. בנוסף, עם הזנקת מד"א באמצעות היישומון, נשלח באופן אוטומטי מיקומו המדויק של הילד למוקד מד"א, ולצוותים הנמצאים בדרך, באופן שמאפשר להגיע אליו במהירות ובקלות, גם אם הילד אינו יודע להסביר היכן בדיוק הוא נמצא.

 

זכרו - בכל חיוג למוקד החירום 101 של מד"א, הטיפול הרפואי הראשוני מתבצע באמצעות ההדרכה הטלפונית שתינתן על ידי הפאראמדיקים והחובשים במוקד, שיסייעו למתקשר ברגעים הראשונים עד להגעת צוותי מד"א למקום. במקביל לשיחה הטלפונית, מוזנקים למקום צוותי מד"א רכובים על אופנועים, באמבולנסים ובניידות לטיפול נמרץ וכווני מד"א ברכבם בפרטי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('a0e2c69c-1e44-45e3-909c-1f44624b3d8c','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה