בסימן 'שותפות ואחדות': מערכת החינוך מציינת את יום הזיכרון לשואה ולגבורה

$(function(){setImageBanner('4934de27-faeb-43e9-b99f-f36bbcc69b3e','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

תלמידי מערכת החינוך יציינו את יום הזיכרון לשואה ולגבורה בסימן 'שותפות ואחדות', בשורה של אירועים וטקסים כמו 'זיכרון בסלון', עצרת מועצת התלמידים והנוער הארצית ועוד, גם פיזית וגם באופן מקוון. שר החינוך גלנט: "במערכת החינוך נזכור ולא נשכח את זוועות השואה. זוהי חובתנו הלאומית, הערכית והמוסרית"

עם פתיחת אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה, תציין מערכת החינוך את היום בשורה של אירועים ממלכתיים, עירוניים ובית ספריים. האירועים יתקיימו בסימן הערך השנתי 'שותפות ואחדות'.  תלמידי בתי הספר ישתתפו בטקסים, ייחשפו לסיפורי הניצולים, ידונו באירועי השואה ויתייחדו עם זכר הנרצחים. האירועים יתקיימו באופן פיזי ומקוון.

הפעילויות החינוכיות של מערכת החינוך לציון היום:

▪️ "זיכרון בסלון לאומי": יתקיים היום (ד'), 7.4.21, כ"ה בניסן, ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה. בשעה 18:00 לתלמידי חטיבות הביניים ובשעה 19:00 לתלמידי התיכונים. התלמידים יוכלו להירשם ולהצטרף לכנס לפי בחירתם באתר "זיכרון בסלון". במסגרת המיזם, שר החינוך יואב גלנט ישתתף יחד עם ביתו גיא במפגש ״זיכרון בסלון״ שבו אימו, פרומה גלנט, שורדת שואה תספר את סיפור חייה. המפגש יועבר בזום וישתתפו בו צעירים מכל רחבי הארץ.

כמו כן, תיערך 'שעת מחנך' לתלמידי חטיבות הביניים, בהובלת מנכ"ל משרד החינוך – עמית אדרי. המפגשים יערכו בחדרי ZOOM ויכללו, בין השאר, עדויות של שורדי שואה ודיון שיונחה על ידי מתנדבי זיכרון בסלון.

▪️ "הסטורי של אוה": כחלק מהלימודים בשיעורי היסטוריה יצפו התלמידים בפרויקט המיוחד, ה"סטורי של אווה". הפרויקט מבוסס על יומן אישי שהשאירה אחריה אווה, נערה בת 13 מהונגריה ומהווה, הזדמנות להבין את סיפורה האמתי של נערה יהודייה שחיה בתקופת השואה באמצעות סטוריז עכשוויים, שעלו בפרופיל אינסטגרם ייעודי שהוקם לזכרה. מאז עלה לאוויר, הפרויקט של היזם הישראלי מתי כוכבי ובתו מאיה, רשם עד עתה יותר מ-300 מיליון צפיות ברחבי העולם.

▪️ מפגש תלמידים, מורים וחוקרים בנושא 60 שנה למשפט אייכמן: המפגש יתקיים מחר (ה') בשיתוף עם החוג לתולדות ישראל באוניברסיטת תל אביב. התלמידים ייחשפו להיבטיו ההיסטוריים והמשפטיים של המשפט.

צילום אילוסטרציה Shutterstock

▪️ עצרת מועצות התלמידים והנוער הארצית בשיתוף מיזם 'שישה מיליון אחים' - קוראת לבני הנוער לקחת חלק פעיל בשימור זיכרון השואה והגבורה וכן לכתוב שירים על בסיס חוויותיהם האישית במהלך המסע לפולין. במסגרת המיזם הולחנו השירים הנבחרים. הם יבוצעו בעצרת על ידי הזמר דוד ד׳אור. העצרת תשודר מחר (ה'), 8.4.21 בשעה 15:00 בפייסבוק ובאינסטגרם של משרד החינוך ובאלו של מועצת התלמידים והנוער הארצית.

▪️ מצעד הגבורה הוירטואלי יתקיים בשיתוף עם מועצת התלמידים והנוער הארצית. המיזם יכלול פעילויות שיעסקו בנושא זיכרון השואה ובהעברת הזיכרון האקטיבי.

▪️ של"ח וידיעת הארץ – בעקבות חללי הנצר האחרון (חללים חסרי שארים): אגף של"ח וידיעת הארץ  יקיים במסגרת הפעילות סיורים בעקבות הנצר האחרון. בנוסף, תתקיים פעילות מקוונת בה ייחשפו התלמידים למשמעות המושג, יחקרו חלל נצר אחרון ויקיימו לזכרו טקס זיכרון במסגרת המשפחה, בבית הקברות ביישוב או בבית התלמיד.

▪️ עצרת תנועות הנוער תתייקים על ידי מנהל חברה ונוער במשרד להשכלה גבוהה ומשלימה ויד ושם. האירוע ישודר היום (ד') ה-  7.4.21, בערוץ כאן חינוכית ובפייסבוק של משרד החינוך, בשעה 17:30.

▪️ "מיזם שם ונר" יתקיים בשיתוף עם עמותת "שם ונר". המיזם עוסק בהנחלת מסורת משפחתית של הדלקת נר זיכרון אישי שעליו שם אחד הנספים. באמצעות הדלקת נר נשמה לזכר הנספים מבטיחים שסיפור חייהם ימשיך להישמע ושזיכרונם יישמר לדורות הבאים. במסגרת הפעילות גם הופקה עבור תלמידי בתי הספר העל יסודיים ערכה דיגיטאלית, המספרת באופן ייחודי ואינטראקטיבי את סיפורו של הפרטיזן היהודי, צבי שֶׁפֶּטִינְסְקִי.

▪️ תכנית התפתחות אישית ומעורבות חברתית מאמצים התלמידים את ניצולי השואה בשיח, בביקור, הענקת פרחים, והעלאה של זכרונות הניצולים על כתב.

▪️ זיכרון מתחדש - תכנית משותפת לתלמידים יהודים בארץ ובחול שעוסקת בהנכחה של זיכרון השואה ומשמעויותיה.  במסגרת התכנית התלמידים יפיקו סרטי וידאו קצרים (צילום ועריכה במכשירי הטלפון הניידים), והפצתם ברשתות חברתיות הרלוונטיות. המפגשים מתקיימים בשיחות ועידה אונליין.

 

״יש מאורעות אשר המוח והלב אינם מסוגלים לעכל גם בחלוף שמונים שנים. שואת העם היהודי תיוותר לנצח כזו: בלתי-נתפשת בהיקפה, באכזריותה ובמהותה. שאלות רבות כל-כך מלוות כל בן אנוש, ובמיוחד אותנו היהודים, מאז אותם ימים חשוכים. תהיות על טבע האדם, על אכזריות שאין לה קץ, על כוחן של דעות קדומות ושנאה גזענית", אמר שר החינוך יואב גלנט, "לשאלות הללו לא יימצא מענה, והנפש לא תמצא מנוח. את התשובה האמיתית - יצרנו לעצמנו ואת המענה הראוי – הבטחנו בכוחנו. במערכת החינוך נזכור ולא נשכח את זוועות השואה. נמשיך ונממש את מחויבותנו לשורדות ולשורדי השואה, נשמיע את סיפורם מעל לכל בימה – ונאמץ אותם אל ליבנו בכל ימות השנה. זוהי חובתנו הלאומית, הערכית והמוסרית״.

מנכ"ל המשרד, עמית אדרי הוסיף "למערכת החינוך תפקיד חשוב ומרכזי בעיצוב הזיכרון ובהנחלתו. היא נושאת עמה חובה חינוכית, מוסרית, ערכית ולאומית להעביר את זיכרון השואה מדור לדור.  זו חובתה של המערכת, אך גם חובה שלי כנכד לניצולת שואה ששרדה לבדה את התופת של  אושוויץ בירקנאו. תלמידי המערכת יציינו את היום בשורה של טקסים לזכר רצח אחינו ואחיותינו, ששת המילונים. הם ייחשפו לסיפורי גבורה של יהודים רבים, אשר המשיכו להילחם על חירותם, יהדותם ולמען אחיהם ועל הפיכתם מקרבנות חסרי ישע ללוחמים עזי נפש.  הלוחמים, הגיבורים הללו, לא סיימו את מלאכתם באותו מאבק. הם עלו לישראל ולקחו חלק משמעותי בבניית המפעל הגדול והחשוב שלנו, מדינת ישראל. הם העמידו משפחות, ילדים וצאצאים. הם רשמו ניצחון גדול ומהדהד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('af786588-9912-4adb-8f27-cd040f8d0928','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה