אוניברסיטת בן-גוריון מודיעה: ''בקרוב יוקם קמפוס לחרדים''

$(function(){setImageBanner('c5722d1e-c7ed-46db-aaf0-2241b33c6a4b','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

אוניברסיטת בן-גוריון בנגב זכתה במכרז של המל"ג ומשרד החינוך על הובלת הקמתו של קמפוס לאוכלוסייה החרדית (מח"ר). ההקמה תעשה בשיתוף המכללה האקדמית ספיר, המכללה האקדמית לחינוך על שם קיי, המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, המכללה האקדמית חמדת והמכללה האקדמית אשקלון. מבחינה אקדמית כל אחת מהשותפות בקמפוס תתנהל באופן עצמאי, ובפרט כל אחד מהתארים יילמד ויינתן על ידי אחת מהשותפות, כאשר אין חפיפה בין התארים הניתנים.

קרדיט - בן גוריוןלפי נתוני הלמ"ס לשנת 2020, כ-30% מהאוכלוסייה החרדית מתגוררת ביישובים בדרום, כגון- קריית גת, אופקים, באר שבע, קריית מלאכי. כיום, אין מענה אקדמי ייעודי וראוי לציבור החרדי בדרום למרות הביקוש שקיים. הקמת הקמפוס, במקום נפרד שטרם נקבע, הוא צעד משמעותי אל עבר שילוב החברה החרדית בשוק העבודה בתחומים בעלי חשיבות כמו- הייטק, סיעוד וחינוך.

בעוד שהלימודים עצמם ייערכו בקמפוס המשותף, מבחינה אקדמית האוניברסיטה והמכללות המשתפות פעולה אחראיות באופן עצמאי כל אחת על התארים אותם היא מציעה. התארים שיוצעו הם- סיעוד, חשבונאות, כלכלה יישומית וניהול, שיווק טכנולוגי, התמחות בלשון עברית וחינוך בלתי פורמלי לבתי הספר, התמחות בגיל הרך, הנדסת תעשייה וניהול, תקשורת חזותית, הנדסת תוכנה, חינוך מיוחד, חינוך תושב"ע, מדעי המחשב ועבודה סוציאלית. (הרשימה הסופית תאושר על ידי המל״ג).

שילוב החברה החרדית בשוק העבודה בתחומים המוצעים יסייע רבות למערכת הבריאות שנמצאת במצוקת כוח אדם, לצמיחה כלכלית במגוון תחומים ומתן הזדמנות שווה, כמו גם השתלבות של בני ובנות המגזר החרדי במשק. התכנון תחילה הוא לפתוח את מסלולי התואר לנשים ולהציע תכניות קדם אקדמיות לגברים ולנשים שאינם/ן עומדים/ות בתנאי הקבלה. כיוון שהתכנית מיועדת לגברים ונשים היא תותאם לאוכלוסייה החרדית ולצרכיה ותתקיים בהפרדה הנדרשת.

כעת, האוניברסיטה נערכת יחד עם המכללות השותפות ועיריית באר-שבע לפתוח את הקמפוס מוקדם ככל האפשר, בשאיפה לאוקטובר 2024. נשיא אוניברסיטת בן-גוריון, פרופ' דניאל חיימוביץ: "הקמת קמפוס לחברה החרדית הוא הביטוי הטוב ביותר לדנ"א של אוניברסיטת בן-גוריון- פיתוח הנגב והנגשת השכלה גבוהה למגוון אוכלוסיות. הקמת הקמפוס תתרום לא רק לאוכלוסייה החרדית שצמאה לאקדמיה, אלא תתרום תרומה משמעותית לחברה בכלל".

נשיא המכללה האקדמית לחינוך ע״ש קיי, פרופ׳ אריה רטנר: "כמכללה שחרטה על דגלה קידום פדגוגיה של מגוון, צדק והכלה, ואף מיישמת עקרונות אלה ביום יום בלימודים האקדמיים ובתהליכי הכשרת המורים, אני שמח להיות שותף לפרויקט הקמת הקמפוס לחברה החרדית, שהוא ביטוי מובהק לערכים אלה. הקניית ידע אקדמי זהו צעד משמעותי בדרך לשילובה של החברה החרדית בציבור הישראלי כולו, נמשיך לפעול ולחזק את הפרוייקט ככל שיידרש״.

פרופ' יהודה חדד, רקטור ומייסד SCE, המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון: "גיוון בשוק התעסוקה הוא משימה לאומית שאנו חייבים לממשה. אנו שמחים לתרום מהידע ומהניסיון שצברנו במהלך השנים עם הקמת קמפוס חרדי בעיר אשדוד לשילוב ולקידום החברה החרדית בשוק העבודה הישראלי. גם הפעם המכללה תתרום מניסיונה ומהמשאבים והידע שצברה, בהכשרתם של בוגרים חרדים במקצועות ההנדסה. האתגר  המשותף של המוסדות האקדמיים בדרום חשוב לחברה כולה. בטוחני  כי המהלך המשותף יביא לצמצום פערים בחברה, ירחיב את אפשרויות ההעסקה של המגזר החרדי ויתרום להגדלת הפריון של המשק הישראלי".

נשיא האקדמית חמדת, מכללה לחינוך בשדות נגב, ויו"ר פורום נשיא המכללות לחינוך (רמ"א), פרופ' חיים שקד: "שילוב החרדים בהשכלה הגבוהה חשוב וחיוני מאוד לחברה הישראלית, לכלכלתה ולעתידה. לשם כך יש להקים מסגרות שיאפשרו לגברים ונשים מהמגזר החרדי ללמוד לימודים גבוהים ברמה אקדמית נאותה ובצורה שמותאמת לאורחות חייהם. מסיבה זו אנו מקימים יחד עם מוסדות אקדמיים נוספים בנגב מח"ר, שיציע לאוכלוסייה החרדית מגוון תארים אקדמיים באווירה המושתתת על ערכי החברה החרדית. אנו שמחים להרחיב את העשייה האקדמית שלנו למגזרים נוספים, ולהתפתח לכיוונים חדשים".

מנכ"ל המכללה האקדמית אשקלון, ד"ר פנחס חליוה: "המכללה האקדמית אשקלון מגיעה לבאר שבע עם הניסיון הרב בהכשרת חרדים בעבודה סוציאלית ובמדעי המחשב".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('af6212f3-893f-4f6f-b57d-f28e424365a2','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה