תנו להייטק לנצח

$(function(){setImageBanner('44645ec4-67ec-4b3d-b995-d17934b8c65b','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33873,'Image','');})

המחסור ההולך ומחריף בעובדי הייטק מחייב תוכנית חירום ממשלתית לעידוד לימודים טכנולוגים. צריך להשקיע בחינוך הטכנולוגי כבר מגיל הגן ובמקביל לשלב מגזרים נוספים – נשים, ערבים וחרדים בענפי ההייטק השונים, כי זו הדרך לצמצם פערים חברתיים ושם טמון מנוע הצמיחה של הכלכלה הישראלית

ההתפתחות הטכנולוגית משמשת מנוף ליצירת יוזמות, סטארט-אפים ומקומות עבודה חדשים. סטודנטים הפונים ללימודים גבוהים, יודעים כי בחירתם בלימודי הנדסה תוביל אותם לתחום מבוקש, לשילוב מהיר בשוק העבודה בתפקידים ובמקומות נחשקים, לשכר גבוה, לתנאי העסקה מפליגים ולתרומה לצמיחתה הכלכלית והביטחונית של מדינת ישראל. אך אליה וקוץ בה - מדינת ישראל נמצאת במחסור מתמיד של אלפי מהנדסים בשנה, והדרישה הכללית לבוגרי הנדסה ומקצועות טכנולוגים נוספים רק עולה עם הזמן.

בעוד 5 שנים, כך על פי נתוני משרד האוצר, יהיו חסרים לנו 100 אלף עובדי הייטק. אם המדינה לא תתעשת, ולא תדאג כבר היום לטפח את לימודי הטכנולוגיה מגיל הגן, אומת הסטארט-אפ תישאר בלי הייטקיסטים ובלי הכסף הגדול שזורם לו כיום. מיליארדי הדולרים שמגייסות חברות הטכנולוגיה ירדו להם לטמיון, והכסף הזה יברח מכאן כלעומת שבא, ומי שייהנו ממנו הן רשויות המס במדינות אחרות כמו אוקראינה, הודו וסינגפור.

נחוצה תוכנית לאומית מקיפה אשר תשקיע הן בחינוך לחשיבה טכנולוגית מעודדת מגדר ומגוון והן בחינוך למסוגלות והגשמה עצמית, מהגילאים הצעירים ביותר ועד וכולל השירות הצבאי-לאומי.

התכנית שהציגו לאחרונה שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון להטמעת לימודי הייטק כבר מגיל הגן היא צעד נכון ונבון, אך אין בו די. הממשלה חייבת לגבש תכנית כוללת עם ראייה רחבה ששואבת מגזרים נוספים ומשלבת אותם בעולם ההייטק הישראלי, מגזרים שעד כה היו כמעט מודרים.

רובם המכריע של עובדי ההייטק בישראל גדלו בערים ובשכונות מבוססות, רובם זכו בצעירותם לשיעורי העשרה וחוגים מדעיים הודות ליכולת הכספית של הורים מבוססים כלכלית. המענה לצרכי המשק העתידי, מחייב שילוב אוכלוסיות נוספות כבר בגיל הרך.

פרופ' יהודה חדד. קרדיט - המכללה האקדמית SCE

הטמעת השכלה טכנולוגית שטומנת בחובה גם פרנסה טובה הם המפתח לשוויון הזדמנויות ולצמצום הפערים בחברה – ולשם צריכים לכוון קברניטי הממשלה.

אנו מצויים בפתחה של צומת דרכים. לממשלה הנוכחית יש את כל הכלים להוביל חזון להכשרת  דור מהנדסי העתיד של ישראל, שישתלבו בחברות ההיי־טק, בתעשייה הצבאית ובפיתוח הטכנולוגיה של המחר. על המדינה להשקיע משאבים להטמעת החינוך הטכנולוגי עוד בגיל הרך בקרב כל שכבות האוכלוסייה. צריך לקדם תכנית ממשלתית ללימוד מדעי המחשב ושפות התכנות המובילות כבר מגן חובה ועד י"ב, להכשיר מורים נוספים וכל זאת, בהמשך לעידוד ותמיכה בהשכלה הגבוהה במקצועות הטכנולוגיים על מנת לאפשר לעובדים שיגיעו לשוק העבודה להשיג תעסוקה איכותית ויצרנית, כזו שתעמוד גם בביקוש ההולך וצומח  להייטקיסטים מיומנים כחול-לבן.

אין לי ספק כי בקרב קובעי המדיניות בישראל קיימת ההסכמה כי עלינו כאומה וכחברה לגייס את כל המשאבים הנדרשים במטרה להכשיר את דור המועסקים הבא במקצועות הקשורים לפיתוח, תעשייה והייטק, היות ושם נמצא כוחנו, זהו מנוע הכלכלה והצמיחה של ישראל ולשם העולם צועד; ובאותה הזדמנות להשיג מוביליות וצמצום פערים.

פרופ' יהודה חדד, רקטור SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('7907ea2e-abb4-403a-bbc4-bdba77dcb245','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33875,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה