פחות דוחות חנייה ומזרקות, יותר ביטחון לתושבים

$(function(){setImageBanner('86853d82-5423-4788-970d-2aa453162148','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33873,'Image','');})

דעה: בזמן שעיריית באר שבע פועלת במרץ על מנת להקים מזרקות, לחלק דו"חות חניה ולתפוס סוסים בפארק נחל באר שבע, תחושת הביטחון האישי של תושבי העיר ממשיכה להידרדר. אם המשטרה לא עושה את עבודתה כמצופה, ותושבי העיר כבר הפסיקו להגיש תלונות כי אין מענה... אולי הגיע הזמן להשקיע את המשאבים העירוניים בהגנה מפני איומים אמיתיים? ולא, אני לא מדברת על סוסים משוטטים.

אילוסטרציה shutterstock

בשבוע שעבר התקבל במערכת באר שבע נט דיווח על פעילות משותפת של אגף הפיקוח העירוני באמצעות מחלקת שיטור עירוני, מוקד רואה, אגף איכות הסביבה ומשטרת ישראל, על תפיסת 2 סוסים משוטטים בשטחי פארק נחל באר שבע ביום שלישי האחרון. מעיריית באר שבע נמסר כי "הסוסים סיכנו באופן ממשי את מבקרי הפארק, זאת במסגרת סיורי מניעה שערכו פקחי שיטור עירוני - פארק נחל באר שבע". רוכבי הסוסים נתפסו על ידי צוות הפקחים ועוכבו לחקירה על ידי צוות שיטור עירוני, כאשר הסוסים הוחרמו על ידי הווטרינר העירוני. מנהל אגף הפיקוח העירוני, בני מגרלישוילי: "אגף הפיקוח מבצע וימשיך לבצע ברחבי הפארק כל העת סיורים יזומים, תוך נקיטת פעולות אכיפה במידת הצורך על מנת לייצר הרתעה ולשמור על הסדר הציבורי וחיזוק תחושת הביטחון. מדובר בנדבך נוסף למגוון פעולות שהעירייה בשיתוף משטרת ישראל מקדמות להגברת תחושת הביטחון האישי".

אז לפני שנחלק צל"שים על הצלת תושבי העיר מה"איום הכבד" של הסוסים המשוטטים שהדיר שינה מעיניהם, בואו נדבר רגע על מה שבאמת מטריד את כולנו. בשבועות האחרונים דיווחנו במערכת באר שבע נט על מספר מקרים מדאיגים, כאשר המכנה המשותף ביניהם הוא המענה הלקוי של המשטרה והכישלון ביצירת משילות בעיר. מרדפים רכובים של עבריינים אחר בעלי עסק, גניבות לאור יום ואין ספור מקרי הטרדה של נשים במרחב הציבורי. ואם המשטרה לא עושה את עבודתה, האם לא כדאי לנסות לפצות על כך במסגרת האמצעים הקיימים לעירייה?

מסקר מערכת באר שבע נט עולה כי 72.6% מתושבי העיר אינם מרגישים בטוחים בה. אור דעי, בעלת עסק הפרידה שנפרץ לפני כחודשיים מספרת בריאיון: "לא נעים לי להגיד אבל מאז שפרצו לנו קנינו פטישים ואלתרנו דברים, קניתי לכל העובדות והעובדים שלי גז פלפל. ואני אומרת את האמת לא נעים לי אבל מזל שיש לנו אלה באוטו, זה הדבר היחיד שנותן לי ביטחון חוץ מבן הזוג שלי. אני חושבת שאם אפשר לדעת לבוא ולאכוף את חוקי הקורונה, אז בטח ובטח צריך לאכוף ולשמור על תחושת הביטחון של התושבים. לא משנה אם מדובר בשכונה רבת אמצעים או דלת אמצעים, צריך לדעת לייצר משילות וביטחון לאזרחים. לנו אין את זה, ומאז הפריצה אנחנו מתנהגים כפרנואידים".

גם ליאור תמם (22) בעל עסק משלוחים בעיר, מספר על תחושות קשות לאור גניבת הקטנוע שלו במהלך השבוע שעבר. כמו כל אזרח הוא ציפה שהמשטרה תגיע למקום ותטפל בעניין, אך לאחר שלא קיבל מענה ממשטרת ישראל החליט לקחת את העניינים לידיים, ולאחר חיפוש הצליח למצוא את הקטנוע לגמרי בעצמו.  מלבד האירוע המדובר שפגע בו באופן אישי, ליאור מעיד על תחושותיו הקשות: "כבר לא מרגיש בטוח באזור וההפקרות הזו נמשכת יום יום כאשר אני חווה סיכונים על הכביש. מרגיש כאילו המשטרה חזקה על חלשים ומייצרת הרתעה הפוכה ממה שצריכה להיות, הרתעה כלפי האזרח שומר החוק בלבד".

כפי שדווח לפני כחודשיים, ראש העיר רוביק דנילוביץ' יצא בהצהרה על יוזמה להעסקת יוצאי יחידות קרביות במסגרת עבודה מועדפת, בה יבצעו המועסקים משימות אבטחה ויתרמו להגברת הביטחון האישי של תושבי העיר. במכתב שהופץ ב1.6 נכתב: "לשמחתי, מנכ״ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, השיב בחיוב ליוזמה שהעליתי וכעת אני בדיונים בנושא עם שר האוצר, ישראל כץ, ועם אנשי אגף התקציבים באוצר כדי לשכנע אותם לאשר את ההצעה". מאז, התחלף שר האוצר, התחלפה ממשלה, וההצעה? נשארה כהכרזה. לאחר תחקיר מערכת באר שבע נט על הנכונות של משרד האוצר לסייע בנושא, מהמשרד נמסר בתגובה: "הנושא אינו מוכר למשרד האוצר". 

המצב כיום, בו המשטרה לא מצליחה לייצר משילות וביטחון לתושבים, מייצר הזדמנות נדירה לעיריית באר שבע לקחת את העניינים לידיים. כפי שפקחי העירייה יודעים להתעסק בדו"חות חנייה, משימה משטרתית לכל דבר, הם יכולים לבצע פטרולים ליליים בשכונה, להפגין נוכחות בנקודות תורפה עירוניות ובכך להגביר את תחושת הביטחון. תפיסת הסוסים מוכיחה שיש כוח אדם, יש משאבים, רק צריך להפנות אותם לטיפול בעניינים שמטרידים באמת.

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה: "בניגוד לדברים היוזמה של ראש העיר רוביק דנילוביץ', הועברה לשר האוצר החדש אביגדור ליברמן מיד לאחר כניסתו לתפקיד. מבדיקה שערכה העירייה מול משרד האוצר, היוזמה נמצאת עדיין בבדיקה של המשרד". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('ef311201-0491-4a78-b9a1-394b68e4a24a','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33875,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה