תביעה נגד סורוקה: "הגיעה לניתוח כריתת רחם והפכה לנכה בעקבות כריתת חלק מהמעי"

$(function(){setImageBanner('211e10ad-f3b9-4a6a-a773-55a81f951cb4','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,36411,'Image','');})

תושבת באר שבע, אם ל-3 בת 47, תובעת את בית החולים סורוקה בטענה שהגיעה לניתוח כריתת רחם בעקבות גידול שפיר, אך בסופו הפכה לנכה בשיעור 70 אחוזים אחרי כריתת חלק מהמעי. 'סורוקה': "כתב התביעה התקבל, נגיב כמקובל כחלק מההליך המשפטי"

תושבת באר שבע יוצאת כנגד בית החולים סורוקה בתביעת רשלנות רפואית, אחרי שהפכה לנכה לצמיתות בשיעור של 70 אחוזים בעקבות ניתוח שעברה בבית החולים. מדובר באם ל-3, בת 47, שהגיעה לסורוקה לעבור ניתוח כריתת רחם עקב גידול שפיר, אך בסופו כרתו לה חלק מהמעי הגס ובעקבות כך נשארה נכה, כך עולה מתביעה שהגישה לבית משפט השלום בירושלים באמצעות עורכת הדין שגית הראל ממשרד גיל וניצן הראל.

מהתביעה עולה כי לפני 7 שנים בהיותה בת 40, עברה ניתוח לכריתת רחם עקב גידול שפיר וכבר עם פתיחת הבטן הובחנו הידבקויות רבות במעיים. המנתחים הזעיקו כירורג אך עד להגעתו ניסו לשחרר את ההידבקויות תוך גרימת פגיעה קשה בלולאות המעי הדק שאילצה אותם לכרות חלק ממנו.

במשך מספר חודשים לאחר הניתוח, האישה סבלה מכאבים קשים, מצמרמורות ומחולשה רבה. למעשה במשך תקופה היא הייתה מרותקת למיטתה במשך רוב שעות היום. עד היום, כך נטען, היא  סובלת מהפרעות באכילה, מכאבי בטן תחתונה, מבחילות ושלשולים. מאז הטיפול הרשלני בביה"ח,  היא  סבלה מספר פעמים מחסימות חלקיות במעיים, אך היא לא פנתה לבי"ח, מחשש לניתוחים נוספים.

צילום אילוסטרציה Shutterstock

מומחה לגניקולוגיה ומיילדות מטעם התביעה שבדק אותה לאחרונה, קבע כי ביצוע רשלני של ניתוח כריתת הרחם הוא שהביא לפגיעות רבות במעי הדק עם צורך בכריתת חלק ממעיים. כתוצאה  מהטיפול הרשלני, היא סבלה ועדיין סובלת מהתקפים של חולשה, כאבי בטן, חסימות מעי והפרעות בעיכול, זיהומים בדרכי השתן, אי שליטה על סוגרים ועוד.

המומחה קבע בחוות דעתו כי  לאור העובדה שהאם עברה בעבר שלושה ניתוחים קיסריים, המנתחים היו צריכים לקחת בחשבון סיכון מוגבר לקרע של המעי, מה שמחייב משנה זהירות הן בפתיחת הבטן והן בכריתת הרחם. המומחה הסביר כי הטכניקה להפרדת הידבקויות כוללת משיכה עדינה ומבוקרת וכן משיכה נגדית  של לולאות המעי. זאת כאשר  משיכה חזקה או הפעלת כוח  וניהול גס של לולאות המעי, עשויה לגרום לשפיכת תוכן המעי. לדברי המומחה, אם בבי"ח סורוקה  היו נוהגים בגישה זהירה ופועלים בצורה עדינה ומדויקת  הייתה נמנעת הפגיעה במעיים שהתרחשה עוד בפתיחת הבטן. לדעת המומחה, הם היו צריכים להמתין לכירורג שיגיע לבצע את ההפרדה או לתכנן עימו את טכניקת הניתוח אבל הם  המשיכו בניתוח  ובכך גרמו לפגיעה קשה  ולכריתת  חלק מהמעי.

כתוצאה מהטיפול הרשלני נותרה לאשה נכות לצמיתות בשיעור של 70 אחוזים בשל הפרעות ניכרות בדרכי העיכול, חסימת מעיים חלקית, אשפוזים תכופים, ניתוח נוסף ומצב כללי ירוד, שלשולים, אי שליטה בסוגרים והתרופפות קיר הבטן.

באת כוחה עו"ד שגית הראל ממשרד עורכי הדין גיל וניצן הראל, טוענת בתביעה כי הרופאים לא בדקו לפני הניתוח באופן יסודי את עברה הניתוחי ולא נתנו תשומת לב לעובדה שהתובעת מוגדרת  בסיכון לאור העובדה שבעברה שלושה ניתוחים קיסריים. תוך שהיא מסתמכת על חוות דעת המומחה, עוה"ד טענה בתביעה, כי המנתחים ביצעו את הניתוח בצורה גסה ובכך גרמו לכריתת מעי.

סורוקה צילום ארכיון באר שבע נט

מהתביעה עולה כי לפני הניתוח התובעת היתה בריאה ותפקדה באופן ומאז הטיפול הרשלני וכתוצאה ממנו, נזקקה ותזדקק  בעתיד לעזרה רבה בכל עבודות הבית והטיפול בילדים. אלמלא נזקיה הקשים כתוצאה מהטיפול הרשלני, התכוונה לצאת לעבוד, לאחר שילדיה גדלו. אולם בשל נכותה פחתו סיכוייה לצאת לעבודה.

האשה מבקשת מבית המשפט לפסוק לה פיצויים עבור הוצאות רפואיות, הוצאות ניידות, עזרה בעבודת הבית, הפסדי שכר, זכויות סוציאליות ופנסיה. בנוסף היא מבקשת לקבל פיצוי עבור כך שכתוצאה מהטיפול הרשלני היא סבלה וצפויה לסבול כל חייה סבל רב ועוגמת נפש. טרם הוגש כתב הגנה.

 

מבית החולים סורוקה נמסר בתגובה:

"כתב התביעה התקבל בימים אלה ואנו לומדים אותו. נגיב כמקובל כחלק מההליך המשפטי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('0002a6b9-9f93-482e-82d5-b51dda7bd21c','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,36412,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה