שבוע הפיזיותרפיה העולמי בבאר שבע: "פעילות גופנית משמשת כתרופה"

$(function(){setImageBanner('c2e44258-5e65-40c8-997a-925ef3778aba','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,36411,'Image','');})

הציטוט בכותרת שייך למנהלת הפיזיותרפיה בבאר שבע, רינה סיטבון, המספרת על החשיבות לפעילות גופנית, בעיקר בעידן פוסט קורונה. לדבריה, "שמירה על רצף של פעילות גופנית מאפשרת שמירה על סוכר מאוזן. כך משמשת הפעילות הגופנית כתרופה, במקרים מסוימים מסייעת להפחתת המינונים או אף מאפשרת לגמילה מלאה מתרופות"

פעילויות רבות נערכו במרכזים הרפואיים של מאוחדת בבאר שבע, במסגרת שבוע הפיזיותרפיה העולמי. עמדות ייעוץ ומידע לציבור, אודות הפעילויות במכון הפיזיותרפיה בדגש על חשיבות הפעילות הגופנית פוסט קורונה ניתנו על ידי צוותי הפיזיותרפיה בעיר. שוקי דנינו ומרים שוסטר העניקו ייעוץ ב'מאוחדת וינגייט', ינאי שני ויהב ברק ב'מאוחדת נווה זאב'. ב'מאוחדת ו' החדשה' התקיימה פעילות דומה בהובלת ניבי לוי מנהלת המרפאה, הייעוצים ניתנו על ידי חני חביב, אסתי בן דיין ויהב ברק, עם דגש על בריאות האשה ובמעמד רופאת הנשים.

רינה סיטבון, מנהלת מכון הפיזיותרפיה של מאוחדת בבאר שבע, מתייחסת לעידן פוסט הקורונה וחשיבות הפעילות הגופנית. כדוגמא היא מביאה את המאובחנים בסוכרת ובטרום סוכרת והיכולת שלהם לעשות שינוי מהותי באיכות חייהם בזכות הפעילות הגופנית. לדברי סיטבון, "מחלת הסוכרת סוג 2 להבדיל ממחלת הסוכרת סוג 1, הינה מחלה המתפתחת כתוצאה ממנהגים ואורח חיים ומהווה כ-90 אחוזים מכלל חולי הסוכרת, ומאחר והתפתחה בגלל אורח חיים הפתרון לטיפול בה טמון בשינוי אותו אורח החיים, בשלושה מרכיבים מרכזיים: תזונה, מצב מנטלי ופעילות גופנית. אורח חיים פעיל ופעילות גופנית מעלים את מסת השריר על חשבון מסת השומן, מגדילים את תפוקת לב הריאה ומסייעים בירידה במשקל, באיזון לחץ דם, בהפחתת מתח והורדת הסוכר. הפעילות מסייעת גם בהפחתת הסיבוכים הנלווים לסוכרת. אצל חולי הסוכרת וטרום הסוכרת - הסוכר נשאר בדם ולא נספג אל התאים. תאי השומן מתנגדים לאינסולין שתפקידו להוליך את הסוכר ולגרום לספיגתו. לעומתם, תאי השריר מאפשרים תהליך זה - ולכן חשוב לעבוד על הגדלת מסת השריר בפעילות הגופנית על ידי תרגילי כוח. הפעילות האירובית אף היא חשובה להורדת הסוכר ולכן חשוב לבצע פעילות כזו באופן קבוע".

באדיבות מאוחדת מחוז דרום

"לאחר הפעילות הגופנית הסוכר יורד ויכול לשמור על הערכים הנמוכים עד 72 שעות. שמירה על רצף של פעילות גופנית מאפשרת שמירה על סוכר מאוזן. כך משמשת הפעילות הגופנית כתרופה, במקרים מסוימים מסייעת להפחתת המינונים או אף מאפשרת לגמילה מלאה מתרופות - בהתאם לניטור והתייעצות עם הרופא".

סיטבון מחדדת עוד ומסבירה כי "הפיזיותרפיסטים בונים תכנית המותאמת לכל מטופל על פי העדפות האישיות, לאחר אבחון המצב הבריאותי. במכוני הפיזיותרפיה של מאוחדת ישנם עובדים מיומנים, מומחים במגוון נושאים שמסוגלים להעניק פתרון לבעיות אורתופדיות, כאבים חריפים וכרוניים, פיזיותרפיה וסטיבולרית - לשיפור שיווי משקל ומניעת סחרחורות, מניעת נפילות, רצפת אגן - לנשים ולגברים, (עצירות, דליפת שתן, פרוסטטה וכו'), התאמת פעילות גופנית לאוכלוסיות בסיכון, חולי סוכרת, חולי לב, לחץ דם ועוד...".

באדיבות מאוחדת מחוז דרום

יצוין כי ההגעה למכון הפיזיותרפיה אפשרית עם הפניה מאחות או מרופא המשפחה ובתיאום תור מראש.

סוזנה מרדכי, פיזיותרפיסטית מחוזית, מאוחדת מחוז דרום: "בשבוע הפיזיותרפיה העולמי נערכות פעילויות מגוונות במכוני הפיזיותרפיה והשיקום ברחבי המחוז, בסימן שיפור היכולות הגופניות, הנשימה והתפקוד למחלימים מקורונה וחזרה לפעילות גופנית הדרגתית למחלימים. השבוע הזה מבחינתי, הוא הזדמנות מיוחדת להביע את ההערכה הרבה לעשייה היומיומית של כלל העובדים במכוני הפיזיותרפיה והשיקום של מאוחדת במחוז דרום. הם אלה שבעצם מקדמים את איכות החיים של המטופלים שלנו. לא מספיק להציל חיים - אלא צריך לתת לאותם מטופלים איכות חיים, והם אלה שעומדים בחזית איכות החיים של המטופלים - אם זה בטיפול בשיקום ובקידום הבריאות - הכל ברגישות, במקצועיות, בחמלה ועם המון רצון לעזור ולקדם - ועל כך תודתי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('58a3cd0a-8330-42d4-b67e-5bbe509e171c','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,36412,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה