פרופ' ראובן איליה: "החיסון חשוב מאין כמוהו, אני ממליץ ללכת להתחסן"

$(function(){setImageBanner('187443c1-b0b7-4b91-bb0e-1380c410cd3e','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,36411,'Image','');})

אחרי שהחל מבצע החיסון לקורונה "לתת כתף" גם בקרב כלל הציבור ברחבי הארץ, שוחחנו ב'באר שבע נט' עם פרופסור ראובן איליה, מומחה לקרדיולוגיה ורופא וותיק במרפאות כללית בבאר שבע, שניסה להפיג את החששות וסיפר מדוע חשוב להתחסן

מבצע "לתת כתף" יצא לדרך השבוע ואיתו גם החל מבצע החיסונים בבית החולים סורוקה ובקופות החולים בבאר שבע. אחרי שהתחסנו הצוותים הרפואיים כעת יכולים להירשם לחיסון גם הציבור הרחב, תחילה בני הגיל השלישי 60+ ובהדרגה יתר האוכלוסייה. אך עם האופטימיות והתקווה שמביא עימו החיסון, ישנן גם חששות מצד אזרחים רבים לגשת ולהתחסן.

לשם כך שוחחנו ב'באר שבע נט' עם פרופסור ראובן איליה, קרדיולוג וותיק בתחום ורופא מוערך אשר היה מנהל המערך הקרדיולוגי בסורוקה, יצא לגמלאות ועובד כעת במרפאות הקהילתיות בעיר. "אני גם אתן דוגמא אישית והתחסנתי בעצמי השבוע", סיפר ל'באר שבע נט' פרופ' איליה, "גם בכל שנה לחיסון השפעת הייתי קודם כל הולך ומתחסן ראשון. החיסון הוא חשוב מאין כמוהו".

השבוע התחיל מבצע החיסונים ברחבי הארץ, מה החשיבות בעיניך של החיסונים כרופא? זה הצעד העיקרי בדרך לשגרת חיים נורמלית?

"לחיסון לקורונה יש אחוז הצלחה מרשים ביותר, מדובר ב94-95 אחוזים, שיעור הצלחה גבוה מאוד. לשם השוואה החיסון לשפעת שרובנו עושים כל שנה עם יעילות נמוכה יותר, לכן לחיסון הזה יתרון עצום. הדבר היחידי שלא ניתן לצפות בשלב זה אלה תופעות לוואי לטווח הארוך כי המחקר והמעקב על המטופלים בחיסון היה בפרק זמן קצר יחסית. בכל מקרה גם אם תהיינה תופעות לוואי לטווח הארוך הן יהיו בתדירות נמוכה ושוליות, לכן אני כמובן ממליץ להתחסן. המון חולים ומטופלים פונים אליי בכל יום ומתייעצים ואני ממליץ להם בחום לעשות את החיסון".

פרופסור ראובן איליה. קרדיט אמנון יוסף

לצד רצון להתחסן מצד הציבור, יש גם מבוגרים וצעירים שחוששים מכך. היית רוצה להפיג את החשש שלהם?

"החשש כמובן קיים, קודם כל יש המון הודעות כזב במדיה וברשתות החברתיות וזה בעיני מה שמפחיד את האנשים. הם שומעים שמועות לא נכונות, קל להשפיע על חלק מהאנשים ולכן הם חוששים להתחסן. בכלל אני חושב שעוד לפני הקורונה, גם עם השפעת, היו אנשים שלא רצו להתחסן כי חושבים שזו מחלה קלה ואפשר לעבור אותה. אבל הקורונה זה לא אותו דבר, זו מחלה קשה יותר, הביטוי שלה בגוף קשה יותר משפעת רגילה וזה דווקא אמור לדרבן אנשים להתחסן. כל דבר מסוכן ותמיד צריך לשקלל יתרונות מול החסרונות. ההיענות להערכתי גבוה יותר כעת לחיסון לקורונה מאשר לשפעת, נרשמו כבר המון אנשים ואותי זה משמח כרופא".

אילו עוד חששות אתה שומע מהאנשים? כיצד עליהם לפעול?

"הרבה אנשים מדברים על רגישויות ואלרגיות, למשל יש שסובלים מרגישות לתרופות או לאבק, חולי אסטמה... אבל חשוב להגיד שאין מה לחשוש מזה, אפשר להתחסן גם עם אלרגיות או מחלות רקע. יש מקרים נדירים בהם אנשים שעשו חיסונים בעבר חוו אלרגיה בעת החיסון שבאה לידי ביטוי בקושי בנשימה למשל- האנשים האלה צריכים להיזהר ולהם לא רצוי כרגע להתחסן, אבל אלה מקרים נדירים. מעבר למקרים הבודדים אני ממליץ לכולם להתחסן, דווקא אנשים עם מחלות רקע חשוב יותר שיתחסנו. כי הם פגיעים יותר, למשל חולים עם מערכת חיסונית מוחלשת, אז החיסון ייתן להם הגנה טובה יותר מהמחלה".

מה היית רוצה להגיד לכל הקוראים הבאר שבעים?

"רצוי מאוד לעשות את החיסון אז אני קורא לכם ללכת להתחסן ולא לפחד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('2ea6f928-4609-476b-b166-4614052ef69f','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,36412,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה