פצצת אנרגיה אדומה: 10 יתרונות בריאותיים ברימון

$(function(){setImageBanner('7bf1ffd8-a693-4d00-888b-f78ac9d4c272','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,36411,'Image','');})

הם ידועים בעיקר בזכות המיץ האדום הבוהק והטעם העסיסי של הפרי המגיע עם בוא החגים. מה שחשוב שתכירו זה את הפוטנציאל הבריאותי הטמון בו: וויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון, שיפור יכולות המוח, הקטנת הסיכון למחלות לב. ומה באשר לסוכרתיים? כל הסיבות להוסיף רימון לתזונה שלכם

depositphotos רימון

רימונים הם פירות עסיסיים ומתוקים עם זרעים אכילים אשר עשירים בסיבים, ויטמינים ומינרלים ואפילו מכילים מעט חלבון. הם גם מלאים בנוגדי חמצון ובתרכובות אנטי דלקתיות כגון punicalagins. אלה נחקרו בשל היתרונות המגנים שלהם לבריאות הלב, השתן, המוח, מערכת העיכול והערמונית. לרימון עשוי להיות גם יתרונות נוגדי סרטן, לתמוך בסיבולת פעילות גופנית והתאוששות שרירים, ולהילחם בחיידקים מזיקים.

 

10 יתרונות בריאותיים ברימון:

  1. עמוס בחומרי הזנה

הזרעים הוורודים הקטנים בתוך רימון, הנקראים ארילס, הם החלק האכיל של הפרי. אמנם זה תהליך עתיר עבודה להסרה מהבשר הפנימי של הפרי, אבל הפרופיל התזונתי והטעם שלהם שווים את ההשקעה. בסך הכל, רימונים דלים בקלוריות ושומן אך עשירים בסיבים, ויטמינים ומינרלים. הם מכילים גם מעט חלבון.

להלן המידע התזונתי בפרי רימון ממוצע (282 גרם) אחד:

  • קלוריות: 234
  • חלבון: 4.7 גרם
  • שומן: 3.3 גרם
  • פחמימות: 52 גרם
  • סוכר: 38.6 גרם
  • סיבים: 11.3 גרם
  • סידן: 28.2 מ"ג, או 2% מהתצרוכת היומית המומלצת
  • ברזל: 0.85 מ"ג, או 5% מהתצרוכת היומית המומלצת
  • מגנזיום: 33.8 מ"ג, או 8% מהתצרוכת היומית המומלצת
  • זרחן: 102 מ"ג, או 8% מהתצרוכת היומית המומלצת
  • אשלגן: 666 מ"ג, או 13% מהתצרוכת היומית המומלצת
  • ויטמין C: 28.8 מ"ג, או 32% מהתצרוכת היומית המומלצת
  • חומצה פולית (ויטמין B9): 107 מק"ג, או 27% מהתצרוכת היומית המומלצת

באופן השוואתי, מנה של 1/2 כוס (87 גרם) של אריל (הגרעינים השלמים) מספקת 72 קלוריות, 16 גרם פחמימות, 3.5 גרם סיבים, 1 גרם שומן ו-1.5 גרם חלבון.

  1. עשיר בנוגדי חמצון

נוגדי חמצון הם תרכובות המסייעות בהגנה על תאי הגוף מפני נזקים הנגרמים על ידי רדיקלים חופשיים. רדיקלים חופשיים נמצאים תמיד בגופנו, אך יותר מדי מהם עלול להזיק ולתרום למספר מחלות כרוניות. רימונים עשירים בנוגדי חמצון ובתרכובות פוליפנוליות המציעות הגנה מפני נזק זה. התרכובות הביו-אקטיביות העיקריות בעלות פעילות נוגדת חמצון שנמצאות ברימונים נקראות פוניקאלגינים, אנתוציאנינים וטאנינים הניתנים להידרוליזה. קבלת נוגדי חמצון מירקות ופירות כמו רימונים היא דרך מצוינת לתמוך בבריאות הכללית ולעזור במניעת מחלות.

  1. נלחם בדלקת

דלקת לטווח קצר היא תגובה גופנית נורמלית לזיהום ולפציעה. עם זאת, דלקת כרונית יכולה להוות בעיה אם אינה מטופלת - והיא נפוצה כיום, במיוחד בתרבויות מערביות. כאשר הדלקת אינה מטופלת, היא עלולה לתרום למצבים כרוניים רבים, כולל מחלות לב, סוכרת מסוג 2, סרטן ומחלת אלצהיימר. אכילת רימונים עשויה לסייע במניעת דלקת כרונית הקשורה לסיכון מוגבר למחלות כרוניות.

זה מיוחס במידה רבה לתרכובות הנקראות punicalagins, אשר הוכחו כבעלי תכונות נוגדות חמצון ואנטי דלקתיות במחקרים במבחנה ובבעלי חיים. כמה מחקרים שנעשו בעבר מצאו גם שצריכת מיץ רימונים יכולה להפחית סמנים של דלקת בגוף. ובכל זאת, יש צורך במחקר נוסף לגבי האופן שבו אכילת גרעיני רימון טריים משפיעה על דלקת בבני אדם.

 

  1. עשוי להיות בעלי תכונות אנטי סרטניות

 

כמה מחקרים במבחנה מצאו שתרכובות בפירות, מיץ ושמן רימונים יכולים לעזור להרוג תאי סרטן או להאט את התפשטותם בגוף.

 

מחקרים רבים הוכיחו קשר ישיר שרימון עשוי לעזור להילחם בדלקת ולהאט את צמיחת תאי הסרטן. למעשה, הפרי הוכיח השפעות אנטי-גידוליות בסרטן הריאות, השד, הערמונית, העור והמעי הגס. מחקרים אחרים בבעלי חיים מצאו שרימון עוזר להאט את צמיחת הגידול בשלבים המוקדמים של סרטן הכבד. זה גם עוזר לדכא תגובות דלקתיות ולחץ חמצוני.

 

על פי מחקר מבחנה ישן יותר, תמצית רימון עשויה להיות שימושית גם להאטת הצמיחה, או אפילו גרימת מוות, של תאי סרטן הערמונית. אנטיגן ספציפי לערמונית (PSA) הוא סמן של סרטן הערמונית בדם. אם רמות ה-PSA מוכפלות תוך פרק זמן קצר, זה מצביע על סיכון גבוה משמעותית למוות מסרטן הערמונית. שני מחקרים ישנים יותר מצאו שגברים ששתו מיץ רימונים או תמצית רימונים האריכו את תקופת ההכפלה של PSA באופן משמעותי, והפחית את הסיכון למוות מסרטן הערמונית.

 

  1. משפר את בריאות הלב

 

ישנן עדויות שפירות עשירים בתרכובות פוליפנוליות, כגון רימון, עשויים להועיל לבריאות הלב. מחקרים מצאו שתמצית רימונים עשויה להפחית מתח חמצוני ודלקת בעורקים, להוריד לחץ דם ולעזור להילחם בטרשת עורקים - הצטברות רובד בעורקים שעלולה להוביל להתקפי לב ושבץ. במחקר שנעשה עם אנשים הסובלים מרקע של מחלות לבביות נמצא כי שתיית כוס אחת (220 מ"ל) של מיץ רימונים מדי יום במשך 5 ימים הפחיתה באופן משמעותי את התדירות והחומרה של כאבי חזה, כמו גם סמנים ביולוגיים מסוימים בדם המצביעים על השפעה מגנה על בריאות הלב.

 

 

  1. עשוי להיות בעלי תכונות אנטי-מיקרוביאליות

 

תרכובות רימונים עשויות לסייע במאבק במיקרואורגניזמים מזיקים כגון סוגים מסוימים של חיידקים, פטריות ושמרים. מחקרים רבים, ותיקים וגם יותר חדשים מצביעים על כך שהם עשויים להגן על בריאות הפה על ידי התמקדות בחיידקי הפה לא רצויים שעלולים להפוך לבעייתיים כאשר הם גדלים - כגון כאלה שגורמים לריח רע מהפה ומעודדים עששת. מחקר בנושא מצא שלתרכובות מרימון היו גם השפעות אנטיבקטריאליות נגד Listeria monocytogenes, חיידק שנמצא בסביבות לחות שעלול לגרום לבעיות קשות בבליעה.

 

  1. עשוי לשפר את סיבולת הגוף בפעילות מוגברת

 

הפוליפנולים ברימונים עשויים להגביר את סיבולת הפעילות הגופנית, את משך הזמן שבו אתה מסוגל להשתתף בפעילות גופנית לפני שמתעייפים. מחקר מצא כי נטילת גרם אחד בלבד של תמצית רימונים 30 דקות לפני הריצה הגדילה את הזמן עד לתשישות ב-12%. מחקרים נוספים מצאו כי לתוספי רימונים יש פוטנציאל לשפר הן את סיבולת הפעילות הגופנית והן את התאוששות השרירים.

 

  1. טוב למוח

רימונים מכילים תרכובות בשם Ellagitannins, הפועלות כנוגדי חמצון ומפחיתות דלקת בגוף. ככאלה, הם גם מציעים יתרונות הגנה למוח מפני מצבים המושפעים מדלקת ולחץ חמצוני. כמה מחקרים מצאו כי Ellagitannins עשוי לסייע בהגנה על המוח מפני התפתחות מחלת אלצהיימר ומחלת פרקינסון על ידי הפחתת נזקי חמצון והגברת ההישרדות של תאי המוח. הם עשויים גם לתמוך בהחלמה מפציעה מוחית היפוקסית-איסכמית. ה-Ellagitannins ברימון מסייעים לייצור תרכובת במעיים הנקראת Urolithin A, אשר נחקרה על יכולתה להפחית דלקת במוח ולדחות את הופעתן של מחלות קוגניטיביות.

 

  1. תומך בבריאות מערכת העיכול

כמה מחקרים ישנים וחדשים יותר על בעלי חיים מצאו שלרימון השפעות אנטי-דלקתיות ואנטי-סרטניות הדורשות פעילות במעיים וכוללות במידה רבה את תכולת החומצה האלגית שלו, שהיא נוגד חמצון טבעי שנמצא בירקות ובפירות. מחקרים במבחנה מצאו גם שרימון יכול להגביר רמות של חיידקי מעיים מועילים, כולל Bifidobacterium ו-Lactobacillus, מה שמצביע על כך שעשויות להיות לו השפעות פרה-ביוטיות). פרביוטיקה היא תרכובות, בדרך כלל סיבים, המשמשות כדלק לחיידקים הטובים, או הפרוביוטיקה, במערכת העיכול שלך. פרה-ביוטיקה מאפשרת לחיידקים אלו לשגשג ולתמוך במיקרוביום בריא יותר במעיים.

 

בנוסף, רימונים עשירים בסיבים, ומציעים כ-3.5 גרם למנה של 1/2 כוס (87 גרם). סיבים חיוניים לבריאות מערכת העיכול ועשויים להגן מפני עצירות, טחורים, סרטן המעי הגס, מחלת ריפלוקס וגסטרו.

 

האם רימון טוב לסוכרתיים?

סוכרתיים יכולים  לצרוך פירות ומיץ רימונים בכמויות מוגבלות, כדי למנוע תופעות לוואי מזיקות ולקצור את היתרונות החשובים שלו לבריאות הכללית. חשוב להתייעץ באופן קבוע עם הרופא או התזונאי, כדי לקבל קצת תובנות לגבי הדרך הטובה ביותר לשלב את הפרי הטעים הזה בתזונה הסוכרתית, בהתבסס על רמות הסוכר בדם וחומרת המחלה. כמו כן, חשוב למדוד את רמות הסוכר באופן תדיר על מנת לאבחן את ההשפעה, רצוי בעזרת מד סוכר רציף ללא דקירות.

לסוכרתיים מומלץ ליטול כמויות מדודות של פירות רימונים או מיץ, פעם ביום בבוקר או בצהריים, כדי לסייע בטיפול בסימפטומים של סוכרת.

דלקת כרונית היא גורם תורם בסיסי במחלות קשות רבות, כולל סוכרת מסוג 2. קבוצת הפוניקלאגין של נוגדי חמצון פלבנואידים ברימונים מציעה תכונות עוצמתיות להפחתת דלקות, ובכך מקלה על התסמינים של רמת סוכר גבוהה בדם כגון כאבי שרירים ועייפות.

יתרה מכך, צריכת כוס אחת של מיץ רימונים ביום על בסיס יומי הוכחה, במחקרים מדעיים רבים, כמפחיתה משמעותית את רמות הכולסטרול הרע LDL באנשים עם סוכרת. זה מונע סיבוכי לב הנובעים מרמות גבוהות של גלוקוז בדם, האופייניות לסוכרת מסוג 2.

לרימונים עומס גליקמי של 18. עומס גליקמי (GL) דומה לאינדקס גליקמי (GI) ומציין את הכמות המדויקת של פחמימות במזונות על סמך האופן שבו הם משנים את רמות הגלוקוז בדם. הרימון נחשב לפרי בעל אינדקס גליקמי נמוך (GI פחות מ-55) ולכן נטמע ומתעכל לאט. למרות שהוא מכיל סוכרים, הוא שופע גם תרכובות פנוליות, המסייעות בירידה במשקל וסיבים, המווסתים את הרעב והתיאבון.

פרי הרימון הוא מקור נפלא לוויטמין C, סיבים תזונתיים, חומצה פולית ואשלגן ומוערכים בזכות יכולתם לקדם ירידה במשקל, להעניק תכונות אנטי דלקתיות ולהילחם בסרטן הערמונית והשד. הם גם עשירים בנוגדי חמצון חזקים כמו punicalagins אשר מסייעים בסילוק רדיקלים חופשיים רעילים ומונעים חימצון תאים בריאים בגוף.

אין ספק שהגרעינים האדומים הזעירים "דמוי פנינה" מלאים בשורה של יתרונות להגברת הרווחה הפיזית והנפשית. עם זאת, נשאלת השאלה האם הרימון טוב לאנשים עם סוכרת.

 

בשורה התחתונה

 

אפשר בהחלט לומר בבטחה שרימון הוא תוספת טעימה ומזינה לתזונה היומית שלנו ובריאה במיוחד. בפעם הבאה שאתם עוברים בסופר, או אצל הירקן הכניסו רימון לסל הקניות שלכם. ניתן לאכול כנשנוש, לפזר כמה על גבי טוסט אבוקדו, לערבב בסלטים עם עלים ירוקים, לשלב ביוגורט יווני, ואפילו להוסיף אותם לשייקים.

 

עינת מזור בקר, דיאטנית סוכרת במרפאת ההשמנה במרכז DMC לטיפול בסוכרת

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('0ef8d9b6-d861-4e7b-8bd5-841bd309edc9','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,36412,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה