לאחר שהחמיצה השתלת כליה, זכתה בחיים חדשים

$(function(){setImageBanner('2b04facd-3c79-42dd-b230-6ba85194187f','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,36411,'Image','');})

מרינה ניימרק, תושבת באר שבע בת 64 ואם לשניים, עברה בשבוע שעבר השתלת כליה בסורוקה, לאחר שסבלה מאי-ספיקת כליות ובעשר השנים האחרונות נאלצה לעבור טיפולי דיאליזה ולאחריהם המודיאליזה כמה פעמים בשבוע .  מצב זה הצריך השתלה והיא המתינה שנים לכליה מתאימה

בינואר האחרון, שהתה מרינה בחופשה אצל בתה בארצות הברית והחמיצה השתלה של כליה שנמצאה מתאימה. לשמחתה, בשבוע שעבר קיבלה מרינה שוב שיחה טלפונית מרופאיה שבישרו לה על כליה שעשויה להתאים. תוך זמן קצר הגיעה לסורוקה לבדיקות ולהכנה הנדרשת לפני ניתוח ההשתלה.

הצוות במחלקה הנפרולוגית בסורוקה,  שמכיר את מרינה ומטפל בה בשנים האחרונות, וצוות הכירורגים המשתילים העניקו לה מעטפת מקצועית וליוו אישי. הצוות כולל את: פרופ' יוסף חביב, מנהל המחלקה הנפרולוגית בסורוקה, ד"ר בוריס רוגצ'וב, וד"ר אלבירה רומניוק מומחים בנפרולוגיה, ד"ר עבד אבו גנים, וד"ר עוז יקיר, מומחים בכירורגיה כללית והשתלות איברים במחלקה לכירורגית א'.

בהשתלה, נטלו חלק צוותים נוספים: אורולוגים, מרדימים, אחיות חדר הניתוח והמחלקות ועובדים סוציאלים.

בתמונה המצ"ב (מימין לשמאל): ד"ר עוז יקיר, מומחה בכירורגיה והשתלות, ד"ר בוריס רוגצ'וב, מומחה בנפרולוגיה, מרינה ניימרק המושתלת, ד"ר עבד אבו גנים, מומחה בכירורגיה והשתלות, ד"ר אלבירה רומניוק, מומחית בנפרולוגיה וולדימיר ורנובסקי, ס. אחות אחראית במחלקה הנפרולוגית בסורוקה. צילום: רחל דוד, סורוקה

פרופ' יוסף חביב, מנהל המחלקה הנפרולוגית בסורוקה: "המטופלים שלנו מקבלים את המעטפת המקצועית והאישית שלה הם זקוקים. ההשתלה תשפר משמעותית את בריאותה ואת איכות חייה של מרינה וזה הסיפוק הגדול ביותר בעבורנו. בישראל, אחד  מכל אלף איש נזקק לדיאליזה ואחד מכל אלפיים עבר השתלת כליה. הטיפול בדיאליזה הוא טיפול קשה ותוחלת החיים הממוצעת בדיאליזה נמוכה מהישרדות ברוב מחלות הסרטן. לכן יש חשיבות רבה לעודד תרומת איברים והשתלות כליה".

פרופ' יוסף חביב מוסיף: "לביצוע השתלה קרוב לאזור המגורים של המטופל חשיבות רבה. הקרבה מקלה על המושתלים ועל בני משפחותיהם ומשפרת את הזמינות, את המעקב הרפואי, את איכות החיים ואת התפקוד שלאחר ההשתלה".

ד"ר עבד אבו גנים, מומחה לכירורגיה ולהשתלות בסורוקה: "השתלת כליה היא פרוצדורה הדורשת מיומנות רבה, במיוחד במקרה של מרינה, שכן הכליה שקיבלה הייתה בעלת אנטומיה מורכבת של כלי דם. ההשתלה דורשת התאמה מרבית בין הכליה הנתרמת לחולה הדיאליזה המקבל את הכליה וזו נקבעת לאחר ביצוע בדיקות מרובות כמו: סוג הדם ונוגדנים. הכליה מושתלת באזור האגן, והכליות המקוריות שחדלו לתפקד נשארות במקומן. כלי הדם של הכליה המושתלת מחוברים לכלי הדם העיקריים באגן  והשופכן (מוביל השתן) מחובר לשלפוחית השתן. למרינה היה מזל רב שבשנה אחת הוצעו לה פעמיים כליות, ועל אף שהחמיצה את ההצעה בפעם הראשונה, קיבלה באותה שנה את הכליה המיוחלת".

מרינה המושתלת מודה בהתרגשות: "אחותי עברה לפני כמה שנים השתלה בחו"ל.  אני זכיתי להשתלה מוצלחת בארץ וקרוב לביתי . אני מודה למשפחת התורם על ההחלטה האמיצה ומצילת החיים שקיבלו ולצוות הסיעודי והרפואי המסור והמקצועי בסורוקה - במחלקות הכירורגית והנפרולוגית ולצוות חדר ניתוח. חשוב לי להודות באופן מיוחד למשתיל - ד"ר עבד אבו גנים, שמעבר למקצועיות שלו התגלה לי כרופא בעל לב רחב, מלא בסבלנות ובאמפתיה ולנפרולוג, ד"ר בוריס רוגצ'וב  שימשיך ללוות אותי גם לאחר ההשתלה. קיבלתי יחס אישי והסברים מפורטים על כל שלב בתהליך. אני מרגישה שאירע לי נס אמיתי ושמחה על ההחלטה לעבור את ההשתלה בסורוקה" .

ההשתלה בוצעה בהצלחה ומרינה שוחררה לביתה זמן קצר לאחריה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e3c6355f-a81c-4d08-a4fb-92af2ebe3b70','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,36412,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה