כל הטיפים לעבודה מהבית בזמן הקורונה

$(function(){setImageBanner('10739deb-93cc-46be-a245-70fad3a2944f','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,36411,'Image','');})

כיצד נכון ובריא לעבוד מהבית בשגרת הקורונה- דנה איבנקובסקי וכקמן, תזונאית כללית מחוז דרום מסבירה ואפילו מפרגנת במתכון טעים במיוחד

תקופת הקורונה הובילה רבים מאתנו לשנות את אופי ואופן העבודה ולהתחיל לעבוד מהבית. כנראה שחלק ממקומות העבודה מצאו את הקונספט הזה מוצלח במיוחד, שכן חברות הייטק רבות סגרו את משרדיהן המפוארים והעבירו את העובדים למשרד ביתי. האמת, שעבודה מהבית נפוצה במדינות שונות עוד טרם הקורונה ושוק זה רק הולך ומתפתח. ימים יגידו מהן ההשלכות של עבודה מהבית מבחינת מידת ההספקים והיצרנות לצד שביעות רצון וסיפוק של העובד.

בכל מקרה, אין ספק שעבודה מהבית מספקת אתגרים חדשים בשמירה על תזונה בריאה ואורח חיים פעיל. דנה איבנקובסקי וכקמן, תזונאית כללית מחוז דרום בחרה לתת מספר טיפים כיצד ניתן לחיות בריא גם כשעובדים מהבית.

שמרו על שגרת אכילה קבועה

עבודה מהבית מעלה זיכרון נשכח מתקופות דומות בחיים כמו לפני גיוס, תקופות מבחנים ואחרות, בהן לא פעם הראש היה עסוק במחשבות על אוכל ועל מה נאכל היום. זה רק טבעי ששילוב בין העדר תעסוקה מובנית או למידה הדורשת שעות ריכוז רבות לבין קרבה למטבח ולמקרר יגרמו לנו לרצות לאכול יותר. וכשמדובר על למידה - המוח פשוט מתעייף ואנו רוצים הפסקה. אם במשרד ההפסקה היתה יכולה להיות שיחת חולין עם קולגה, בבית הדבר מאתגר יותר. לכן שגרת אכילה מובנת יכולה לעזור בהיבט זה.

ראשית, כדאי לאכול ארוחת בוקר טובה שתכלול פחמימה, חלבון וירק או פרי (כמו כריך עם גבינה ומלפפון או יוגורט עם פרי ומספר אגוזים). ארוחה זו תספק את האנרגיה ההתחלתית שהמוח זקוק לה. 

שנית, כדאי לתכנן הפסקות אכילה במהלך היום. חשבו עם עצמכם מהן השעות המאתגרות יותר מבחינת הקשב והריכוז או הצורך בהפסקה ותכננו את ההפסקות לזמנים אלה. על אף שלא כל הפסקה מחייבת אכילה, אפשר ורצוי להתנועע, לצאת החוצה או למרפסת, למתוח את אברי הגוף, ולגבי אוכל - השתדלו שכל אכילה תהיה בזמן הפסקה ולא תוך כדי עבודה.

במידה ומצאתם את עצמכם באמת רעבים ניתן בהפסקות יזומות אלה לאכול יוגורט עם פרי, כמה אגוזים/ שקדים או כדורי תמרים (מתכון בסוף).
דבר אחרון בהקשר לסדר היום, הקדישו זמן מכובד להפסקת צהריים ואכלו אותה בנחת. השתדלו לאכול ארוחה זו ללא הסחות דעת כמו מחשב, שיחות טלפון או צפייה בטלוויזיה. התמקדות באוכל ובאכילה תורמת לתחושת שובע טובה ונעימה יותר וייתכן מאד שתעזור להפחתת הנשנושים אחר הצהריים. 

צילום: shutterstock אילוסטרציה

עצבו את סביבת העבודה בצורה חכמה

אנו מחליטים הרבה החלטות בנוגע לאכול במהלך היום, רובן הגדול נעשה באופן לא מודע. התאמת הסביבה בצורה נכונה לעבודה מהבית יכול לצמצם בחירות פחות מיטביות.

בעיני, הדבר החשוב ביותר הוא לעבוד בחדר העבודה ולא בקרבת המקרר. ככל הנראה, אם נשב קרוב למקרר יגדל הסיכוי שהוא ייפתח. כאמור לעיל, כדאי לא להכניס אוכל לחדר העבודה אלא לצאת מחדר העבודה לטובת אכילה בשולחן האוכל (גם אם הן "נשנושי ביניים").

בנוסף, כדאי מאד להצטייד בבקבוק מים שיהיה לידכם. שהות ממושכת במבנה ממוזג יכולה לטשטש את תחושת הצמא ולגרום לכך שלא נשתה מספיק. כמו כן, הרבה פעמים אנו מתבלבלים בין תחושת רעב לצמא, ובמקום לשתות בוחרים לאכול. אם נניח לידנו בקבוק מים ונדאג לשתות כנראה שנצמצם תופעה זו. כדי "לתבל" את המים ניתן להוסיף פלחי פירות, נענע או מלפפון.

טיפ נוסף: נסו להעירך לעבודה מהבית גם מבחינת קניות ובישולים. דאגו לבשל כמויות גדולות יחסית של אוכל שיספיק לכמה ימים וכך כאשר תתחילו להרגיש רעב יהיה אוכל זמין ולא תדרשו להתחיל לבשל. דאגו שיהיו בבית גם פירות או ירקות חתוכים לארוחת הביניים ונסו לאחסן עוגות, עוגיות וכו' באזורים פחות נגישים כמו בארונות סגורים ולא על השיש.

הכניסו פעילות גופנית לשגרה

סביר להניח שהמעבר לעבודה מהבית יקטין את מידת הפעילות שלכם, שכן ההליכה אל ובתוך המשרד אינה רלוונטית יותר. על כן, הוספת פעילות גופנית היא חשובה ביותר.

נסו לפתוח את הבוקר שלכם בהליכה נמרצת או ריצה. בזמן פעילות גופנית מופרשים חומרים כימים כמו סרטונין, דופמין, אדרנלין ואנדורפינים אשר תורמים למצב רוח טוב, מוטיבציה ולריכוז. כאשר כל הטוב הזה מופרש בבוקר ייתכן מאד שיום העבודה שלכם יהיה אפקטיבי יותר. במידה ועליכם להיות נוכחים בפגישה או להקשיב להרצאה, אפשר לעשות זאת תוך כדי הליכה וכך לתפוס שתי ציפורים במכה. מחקרים מראים, כי למידה בתנועה איכותית ויעילה יותר בהשוואה ללמידה סטטית.

מעבר לכך, כדאי וחשוב להוסיף גם גיחות קצרות לתנועה במהלך יום העבודה. נסו לתחום את פרקי העבודה לכ 30-45 דק' ולקום באופן יזום מהכיסא. נצלו זמן זה להתאווררות, סיבוב קצרצר, כמה מתיחות או כל פעילות אחרת שתעזור בהזרמת הדם בגוף. ייתכן וחלוקה לפרקי עבודה קצרים עם הפסקות יזומות בניהם תעזור לכם גם לעבוד באופן יעיל יותר.

משבו ולמדו מעצמכם

ברוח התקופה מלאת השינויים וחוסר הודאות גם בהיבט התעסוקתי חלים שינויים, וכמו כל שינוי, הם מביאים איתם בהתחלה אתגרים ותהליכים שצריך להתניע. תנו לעצמכם זמן להסתגל למצב החדש, שמרו את ההרגלים המיטיבים עבורכם ונסו לשפר ולשדרג את מה שפחות. לצורך כך פנו כמה רגעים להסתכל על תהליך ומהלך העבודה ולא רק על התוצר שמתקבל בסוף היום. 

צילום: shutterstock אילוסטרציה

מתכון לכדורי תמרים

עבור אלה שעובדים בבית וגם עבור אלה שלא כדור קטן שיש בו המון. בהחלט אופציה למשהו מתוק ובריא ליד (או ללא) הקפה. בתמרים יש סיבים תזונתיים והאגוזים מהווים שומן איכותי ובריא ותורמים סידן (שקדים) או אומגה 3 (אגוזי מלך) ומעט חלבון. אכילה משולבת של פרי עם אגוזים או שקדים לרוב ממתנת את מידת עלית הסוכר מהפרי ותורמת לשובע ולריכוז ממושכים יותר. מתאים למבוגרים ולילדים. 

מצרכים
1 כוס תמרי מג'הול מגולענים
1-1.5 כוס שקדים/אגוזי מלך/קשיו או ערבוב בניהם (במידה ובחרתם בשקדים – מומלץ להשרות אותם במים ל 24 שעות על מנת לרכך אותם) או 0.75 כוס פתיתי קוואקר דקים (עבור ילדים קטנים)
1 כפית תמצית וניל
1 כף קקאו
2 כפות שמן קוקוס
אופציה: 1 כפית גדולה קפה נמס או שוט אספרסו
קוקוס/שומשום לציפוי

אופן הכנה
1. מערבלים את כל החומרים במעבד מזון עד ליצירת עיסה אחידה ודביקה (במידת הצורך ניתן להוסיף כף מים)
2. קולים את השומשום ו/או קוקוס במחבת (במידה ורוצים)
3. יוצרים מהתערובת כדורים קטנים ומגלגלים בציפוי
4. ניתן לשמור במקרר אבל בעיני עדיף בפריזר

עבודה נעימה ובריאה. 

דנה איבנקובסקי וכקמן, תזונאית כללית מחוז דרום

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e3b246b8-5692-4a99-87ab-ef32d56bf7e6','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,36412,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה