זכות הבחירה לא רק בקלפי: לבחור את הרופא המנתח

$(function(){setImageBanner('19f3648b-24cf-4d96-873c-2df43281f98f','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,36411,'Image','');})

"אסותא באר שבע הוא מוסד רפואי ייחודי בדרום המאפשר למטופלים לבחור את הרופא שיטפל בהם" אומר ד"ר מנור שפריץ, המנהל הרפואי של בית החולים שציין לאחרונה 30 שנות פעילות. "אנחנו ממשים את זכות הבחירה באופן יום-יומי, אנחנו בוחרים חברה סלולרית, סופרמרקט, סוכן ביטוח, ואפילו את המוסכניק. לכן זה רק טבעי שתהיה לנו את זכות הבחירה ברופא שאנחנו מפקידים בידיו את הבריאות שלנו"

בבירת הנגב גרים כבר היום כרבע מיליון איש ועוד עשרות אלפים גרים ביישובים הסמוכים. כולם יחד הופכים את באר שבע למטרופולין מרכזית ומשמעותית בישראל, המתקדמת באקדמיה, בהייטק, ואף בספורט. קצב הגידול באוכלוסייה באזור הדרום הוא מהגדולים בארץ, ואת כולם משרת רק בית חולים ציבורי גדול אחד.

אסותא באר שבע

אתגרי הרפואה בדרום שונים מאלו של אזור המרכז: העומס רב יותר, המחסור במשאבים ובמיטות הוא משמעותי, וזמני ההמתנה לרופאים מקצועיים ולניתוחים הם ארוכים מאוד. אך לתושבי הדרום יש חלופה נוספת – בית החולים אסותא באר שבע, אחד מחמשת בתי החולים של "אסותא מרכזים רפואיים" המהווים יחד את בית החולים הכירורגי הגדול ביותר בישראל. בבית החולים אסותא באר שבע, אשר ציין לאחרונה 30 שנים לפעילותו, מתבצעים בכל שנה 13,000 ניתוחים בכל התחומים וכ-130,000 בדיקות ופעולות רפואיות שונות. היתרונות של אסותא הם בזמינות הגבוהה וביכולת לבחור את הרופא המנתח.

"לא נכון בעיניי שמטופל ימתין חודשים ארוכים, ולעיתים אף שנים, עד שיוכל לעבור את הניתוח שהוא זקוק לו", מסביר ד"ר מנור שפריץ, המנהל הרפואי של אסותא באר שבע. "המטרה שעומדת לנגד עינינו היא לאפשר לתושבים באזור לקבל ליד הבית את השירות ואת האיכות הרפואית שאנחנו מתחייבים אליה כ-'סטנדרט אסותא', במסגרת שבה ניתן לבחור את הרופא המנתח, לקבל אשפוז ברמה מלונאית, וכל זאת בהמתנה שלא עולה על שבועות בודדים".

אסותא באר שבע

בחירת הרופא, מתקנים חדישים, טכנולוגיות מתקדמות, זמינות גבוהה - כל אלה נשמעים כמו הוצאה גדולה בעבור המטופלים, אך ד"ר מנור מרגיע: "ברוב המקרים לא תמצא מטופל שמשלם מכיסו את עלות הטיפול או על הניתוח בבית החולים שלנו. כ־70% מהניתוחים באסותא באר שבע מבוצעים במסגרת ציבורית, משמע ללא עלות למטופלים או בהשתתפות עצמית נמוכה. בנוסף, בית החולים נותן מענה לכ־80% מהמטופלים מכל קופות החולים באמצעות הביטוחים המשלימים והביטוחים הפרטיים".

"כיום פועלים באסותא באר שבע למעלה מ־100 רופאים מנתחים מומחים שמבצעים את רוב סוגי הניתוחים, המהווים את מיטב הרופאים הבכירים, וביניהם מנהלי מחלקות, מנהלי מערכים ובעלי משרות אקדמיות בכירות. ישנם כאלה העובדים בעיר, ורבים נוספים מגיעים לבית החולים מהמרכז ואף מהצפון. אנחנו מפעילים 3 חדרי ניתוח בהם ציוד מתקדם וחדיש המשמשים  למספר רב מאוד של פעולות", ממשיך ד"ר מנור.

"כבר היום מתבצעים בבית החולים ניתוחים כמעט בכל תחום, מהם ניתן לציין את תחום החלפות המפרקים כמו ברך וירך, ניתוחי עמוד שדרה מורכבים, ניתוחים בריאטריים לצורך ירידה במשקל, ניתוחי מעיים, ניתוחי רצפת אגן, ניתוחים אורולוגיים, ניתוחי אף אוזן גרון, ניתוחי עיניים, כירורגיית שד, ועוד רבים נוספים, וזה לא עוצר שם. אנחנו פועלים כל העת כדי להגדיל עוד ועוד את היצע הניתוחים והפעולות הרפואיות."  

אסותא באר שבע

תור לניתוח - בעוד שנה או בעוד חודש

משרד הבריאות ומערכת הבריאות כולה שמים דגש על קיצור זמני ההמתנה הארוכים לניתוח בישראל. בסקר שערכה ההסתדרות הרפואית בשנת 2017 נמצא כי בבתי החולים הציבוריים זמני ההמתנה לניתוחים שכיחים כמו ניתוחי ברך הגיעו עד שלוש שנים, ומטופלים שנזקקו לניתוח קטקרט נאלצו להמתין שנה שלמה, ואפילו לניתוח כמו בקע זמן ההמתנה עמד על חודשיים וחצי. נסו לדמיין אדם הזקוק להחלפת מפרק ברך או ירך שנאלץ להמתין שנה תמימה.

"ברור שאדם הסובל מכאבים או מודאג מהמצב הרפואי לא מעוניין, להמתין לקבלת טיפול רפואי. לכן הצבנו בראש סדרי העדיפויות שלנו את הזמינות הגבוהה" מסביר ד"ר מנור. "באסותא זמן ההמתנה עומד על כחודש, ואפילו פחות מכך לכל ניתוח, ומיותר לציין כי התנאים בבית החולים טובים משמעותית מאלו הקיימים בבתי החולים הציבוריים", הוא ממשיך. "בחירת המנתח מאפשרת למטופלים להיות בראש שקט בכל הנוגע לטיפול בהם, המנתח לא רק מבצע את הפעולה, הוא גם מי שממשיך לבצע את המעקב הרפואי עד לשחרור מבית החולים שלנו, וגם לאחר מכן. זאת ועוד, באסותא מחלקת האשפוז היא בתנאים מלונאיים, צוות האחיות מקצועי ומנוסה וחשוב יותר מכל: קיים אצלנו הידע והניסיון המקצועי לתת מענה לכל בעיה רפואית הקשורה בניתוח".

חשוב לדעת -  מבוטחים של כל קופות החולים המטופלים על-ידי רופא מנתח שעובד מטעם הקופה במסגרת ציבורית, יכולים לבקש לעבור ניתוח על ידו גם בבית חולים פרטי ללא עלות, זאת במסגרת הסדרי הבחירה של הקופות ובפיקוח משרד הבריאות.

למידע נוסף על השירותים הרפואיים באסותא באר שבע לחצו כאן

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('536dc230-e290-49a8-86dd-cdeca388bf45','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,36412,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה