המדריך המלא: איך אנחנו צריכים לאהוב את עצמנו גם בקיץ

$(function(){setImageBanner('a0061811-aa2d-44cc-80a8-3f8fbc58845f','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,36411,'Image','');})

הקיץ הגיע ואתו האקלים החם, הלחות, הטמפרטורות שעולות והחזאים שמבשרים על עוד שרב שבדרך כי תמיד אפשר שיהיה חם אפילו יותר. בדרך כלל כאשר נחשוב על תזונה ועונת הקיץ יחלפו בנו מחשבות על מתכונים מקררים, ארוחות קלילות, דיאטות, פעילות גופנית מחוץ לבית או קרוב למזגן ועוד, אבל האם עצרנו לחשוב איך אנו מרגישים עם גופנו והגעת המזג החם?

הדר דוד חזן. קרדיט - כלליתהקיץ נוטה להיות עבור חלק מאתנו עונה מאתגרת יותר ביחסים בנינו לבין הגוף שלנו. עם ההתחממות והתארכות הימים הבגדים הופכים קצרים יותר ומכסים פחות, החברים משתפים יותר ברשתות החברתיות, עונת האירועים והשמחות החלה ובילוי הזמן הפנוי בים ובבריכה גדל ואתו גם הצגת גופנו לציבור. לכל אלו מצטרפת כפסקול קבוע בכל ימות השנה-המדיה החברתית  ואולי כעת מתלווים אליה יותר תכנים המקדשים מראה וירידה במשקל.

פירושו של המושג דימוי גוף הינו התמונה המצטיירת במוחנו לגבי הגודל והצורה של גופנו, לרגשות שלנו כלפי אלו וכלפי חלקי הגוף השונים. דימוי הגוף שלנו משתנה בהתאם לגורמי השפעה שונים, ביניהם מערכות יחסים, הסביבה החברתית, התזונה שלנו, שלבים שונים במעגל החיים וגם מזג האוויר ועונות השנה.

כל אלו יכולים להפגיש אותנו יותר מול הבבואה שלנו במראה, התבוננות בגופנו והשוואה תדירה יותר אל הסובבים אותנו, מה שעלול לגרור תחושות ורגשות שונים לכך.

במידה וגם אתם מזדהים עם התחושות האלו, הנה כמה דברים פשוטים לעשות על מנת לשפר את התחושות.

  1. חשוב ליצור סביבנו סביבה תומכת כזו שגורמת להרגשה טובה, לצחוק, וחיוכים. כזו שמזכירה כמה נעים וכיף להיות במחיצתנו. באותו אופן כדאי להפחית מפגשים עם אנשים שגורמים למצב רוח ירוד ולאנרגיה נמוכה.
  2. נסו לחשוב על דמות או שתיים משמעותיות בחייכם, עצרו להרהר מדוע בחרתם בהם, מה הופך אותן למשמעותיות עבורכם?

כעת, האם אחת מהסיבות שעלתה על דעתכם הייתה המראה החיצוני?

  1. העברת המיקוד-יש לנו נטייה להתמקד במה שאנו פחות שלמים אתו, לחקור ולהתעכב על חלקים שאנחנו פחות אוהבים ואף להשוות אותם לאנשים אחרים, זאת כחלק מטבע האדם. לשנות זאת דורש התמדה. חשבו על 3 חלקים בגופכם שאתם אוהבים, השתדלו לפני יציאה מהבית להתמקד בהם.
  2. ניקיון לא רק בארון אלא גם ברשתות החברתיות, מי מאלו שאתם עוקבים אחריהם וגורמים לכם להרגיש פחות טוב עם עצמכם, אל תתביישו להסיר עוקב או להסתיר את התוכן. אנחנו מבלים לא מעט ברשתות החברתיות, תדאגו למלא אותן בתוכן שמעשיר אתכם, מעניין אתכם וגורם לאנרגיה טובה. ואם ניתן להפחית את השהות בטריטוריה הזאת הרווחתם פעמיים.
  3. תזונה נכונה-אוכל טוב, כזה שגורם להרגשה טובה, שטעים לנו ומסב לנו שובע וסיפוק, אל תתפתו לדיאטות הרזיה וקסמים מהירים.

איכלו מזון טעים ומגוון, כדאי בהתאם לדיאטה הים תיכונית שמומלצת לכלל האוכלוסייה.

הזינו את גופכם במזון בשלל צבעים וצורות הכנה, איכלו ירקות ופירות העונה, הקפידו על דגנים מלאים, קטניות, דגים, ושמנים טובים מהצומח וכמובן כמות מספקת של מים.

הימנעו ממאכלים שגורמים לכם לכבדות ותחושה לא נעימה במערכת העיכול. תמיד ניתן להיעזר בדיאטנ/ית על מנת למצוא אותם.

  1. פעילות גופנית-זה לא סוד שפעילות גופנית משפרת את מצב הרוח על ידי הפרשת אנדורפינים, גורמת לתחושה של התחדשות, אנרגיה טובה ואף משפרת את הדימוי העצמי ותחושת המסוגלות, וכמובן שגם מיטיבה עם בריאותנו הכללית. אז צאו לפעילות קצרה, כזו שעושה לכם טוב, ואם עוד לא מצאתם – זה זמן מעולה לחפש משהו שיניע את גופכם בהנאה, כל אחד יכול למצוא משהו כזה.

וזכרו, אנחנו יותר מהעטיפה של גופנו, שכמובן בריאותו והיחס שלנו אליו חשובים מאין כמותם מכיוון שהוא מאפשר לנו לבצע כל כך הרבה פעולות, לנוע במרחב, לפתח תחביבים ותחומי עניין ולהגשים את עצמנו.

הכותבת היא: הדר דוד חזן, מתמחה בתזונה קלינית, כללית, מחוז דרום.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('641cd34a-a162-40a4-ad57-37048ed78888','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,36412,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה