בגלל התאונה: אושרה מבאר שבע עזבה תפקיד בכיר בבנק בשביל לרפא אנשים

$(function(){setImageBanner('cc164024-fed3-494d-a880-8eb4c6676c41','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,36411,'Image','');})

ראיון עם אושרה שקד מבאר שבע, שעזבה תפקידים ניהוליים בחייה, מבנק ועד משרד נסיעות, כדי להתעסק בשליחות כמטפלת לריפוי עצמי ושינוי בחיי המטופלים בהתאמה לרצון הנשמה. כמי שעברה תאונת דרכים בחייה שהעירה בה את כאבי מחלת הפיברומיאלגיה, היא ידעה כיצד לרפא את עצמה ולהקל בכאבים מעיקים, וזו הסיבה שהיא רוצה כיום להקל על חייהם של אחרים. סיפור של תקווה.

 צילום: גיא שקד

אושרה שקד מבאר שבע הייתה בעברה הרחוק בתפקידי ניהולי בבנק לאומי וכעוזרת מחקר בפקולטה רפואית, עד שבעקבות תאונת דרכים שעברה ומחלת פיברומיאלגיה שבה חלתה, החליטה לשנות כיוון ומסלול והפכה לסמל של ריפוי - מי שיכולה להפחית לכם כאב כרוני ולהעשיר את חייכם באיכות חיים כמטפלת בכירה בשיטת 'איזון חיים' ושיטות נוספות, שאליהן נפתחה ולמדה מגוון שיטות טיפול ואימון, בעיקרן, שיטת "איזון חיים", שיטת TMS לטיפול בכאב כרוני ואימון לבריאות ואיכות חיים, שנותנים לאחרים תקווה. והיא כאן כדי לספר איך ניתן לשנות לכם את החיים "במהלך השנים האלה לא הפסקתי ללמוד ולהתפתח כל הזמן, וכל מה שלמדתי התגבש לשיטה מיוחדת שלי שנותנת מכלול שלם לטיפוח האדם מכל הכיוונים" סיפרה.

בשנת 2017 עברה אושרה תאונת דרכים. למרות שנעזרה בטיפולים מגוונים, הכאבים לא חלפו ואפילו התגברו. חיי היום יום שלה השתבשו לחלוטין והיא נאלצה לוותר על הרבה מאד פעילויות. "מצאתי עצמי עושה רק מה שחייבת וגם זה בקושי רב" שיתפה "ביליתי שעות בטיפולים שונים והוצאתי הרבה מאד כספים. ועדיין, התקשיתי לעשות פעולות פשוטות כמו להתכופף, להתהפך במיטה ולקום מהמיטה. זו הייתה תקופה נוראית בה הייתי מנוטרלת והייתי בייאוש גדול. עמדתי בפני צומת דרכים האם ליטול משככי כאבים חזקים או "להיכנס" בכאבים עד הסוף, בלי להתפשר בהקלה חלקית"

מה זה דרש ממך?

"זה דרש ממני הרבה כוחות נפש, התמדה ומסירות לעצמי אבל עשיתי זאת. מזלי שהגעתי לרגע הזה מוכנה".

סבלת מגיל צעיר מכאבים?

"מגיל צעיר מאד סבלתי מכאבים ועייפות לא מוסברים, אך לא הגדרתי את זה כפיברומיאלגיה. צריך לזכור שלפני 40 שנים לא כל כך הכירו אבחנה זו. כשהגדרתי את זה כפיברומיאלגיה הבנתי שבעצם כל החיים הכנתי עצמי לרגע הזה. והכלים כבר היו בידיי. החיפוש הרוחני והסקרנות שלי השתלמו".

צילום: גיא שקד

בגיל 22 נישאה אושרה לבחיר ליבה גיא, שאיתו היא חובקת זוגיות מאושרת מגיל 16 ויחד הם מגדלים שלושה ילדים. בהשכלתה האקדמית למדה תואר ראשון בביולוגיה ועבדה בתחום כעשר שנים במעבדה הוירולוגית בבית חולים 'סורוקה' ובחברת "סביון דיאגנוסטיקה". בהמשך למדה תואר שני במנהל עסקים ועבדה במספר תפקידים ניהוליים בבנק לאומי, בחברת נסיעות וכעוזרת מחקר בפקולטה לרפואה.

כבר בילדותה הייתה נציגת ההורים במרפאה השכונתית בשכונה א' שבה גדלה. "אבי סבל מלחץ דם גבוה ונטייה לסכרת ותפקידי היה לדאוג למלאי התרופות באופן שוטף" נזכרת לאחור "הייתי מבלה שעות בקופת החולים, הכרתי את עובדי המשרד, הרופאים, האחיות והרוקחים. הרגשתי שאני בנתינה גדולה להורי וזה מילא אותי בסיפוק עצום. כילדה ועד גיל בוגר סבלתי מכאבי גרון ודלקות אינסופיות. זריקות אנטיביוטיקה למיניהן היו דבר שבשגרה. זה היה סבל מתמשך ומתסכל. בבגרותי, כשכבר הייתי אמא לשלושה ילדים נחשפתי לטיפול אלטרנטיבי על ידי מטפל. בחור הודי שטיפל בי עם עשבי מרפא. מאז אין יותר דלקות גרון."

ספרי לי מה קרה לך בגיל 27?

"בגיל 27, בבדיקות שגרתיות, גילו אצלי רמות גבוהות של כולסטרול. תחילה לא ייחסתי לזה חשיבות אך עם השנים הרמות עלו ורופא המשפחה לחץ שאתחיל ליטול תרופות. כשהרמות טיפסו לרמות מטורפות לפני כעשר שנים, נילחצתי והתלבטתי באם לקחת תרופות. החלטתי לעשות שינויים בתזונה ולהגביר פעילות גופנית. להפתעת רופא המשפחה, תוך זמן קצר הרמות צנחו והיום הכולסטרול ברמות תקינות. היום אני מבינה שחוויות אלו והעובדה שבילדותי קבלתי טונות אנטיביוטיקה, הטמיעו בי באופן לא מודע החלטה לא להיות תלויה בתרופות ולהימנע מהם ככל שניתן."

מתי התחלת להבין שאת בוחרת במקצוע של טיפול ולמה?

"במשך שנים למדתי עוד ועוד והתחלתי לעבוד בתחום הריפוי וההדרכה האלטרנטיביים, מתוך תחושה שזה יעודי האמיתי. המסע האישי שעברתי, הלמידה, החוויות, הרגשות והתובנות, כמו גם הספקות, הפחדים, המעצורים והקשיים, עצבו אותי להיות שלמה יותר, מכילה, קשובה ואוהבת יותר לאנשים שמסביבי. הבגרות הרוחנית שצברתי במסע זה של מודעות עצמית הפך אותי גם לרעיה ואימא טובה יותר."

ראיתי שרשום שזוהי שליחותך כמטפלת לעורר ריפוי עצמי ושינוי חיי המטופלים בהתאמה לרצון הנשמה – תסבירי לי בבקשה

"אנסה להסביר זאת באנלוגיה. אני עובדת עם מטופלים עם האנלוגיה שהאישיות שלנו היא מעין מחשב אישי. וכמו במחשב, הגוף שלנו הוא החומרה והנשמה שלנו היא התוכנה. הנשמה מכילה אוסף של כל הזכרונות שלנו. במחשב יש גיבוי של כל מה שאנחנו עוברים. גם בדיסק הפיסי וגם בענן. כאשר המחשב מסיים תפקידו ומפסיק לעבוד, הגיבוי מועלה לענן ונשאר שם. יחד עם זה, המחשב פועל רק כאשר הוא מחובר לזרם חשמלי, שהוא בעצם המקור שמזין את כל החיים. הנשמה פועלת דרך הגוף. וכל נשמה באה למטרות מסוימות בדיוק כמו שבמחשב האישי של כל אחד מאתנו יש תוכנות ומידע מותאמים אישית.כאשר יש לנו קושי בחיים, פחד, דפוס כלשהוא, בעיה פיסית וכד', אנחנו יכולים לחפש פתרון ברמה המודעת או לחפש את השורש לבעיה. השורש בדרך כלל נמצא ברמה הלא מודעת, ברמת הנשמה."

ומה קורה בקליניקה שלך?

"בקליניקה, כשאני נוגעת באנשים, מציפה סיפורי חיים ודרכם מסייעת להם לעורר ריפוי, אני מרגישה אושר גדול. בכל פעם שהם מספרים לי כמה הרבה דברים קורים להם אחרי פגישה אתי, אני מתמלאת בסיפוק גדול ושמחה עבורם. היום אני יכולה לומר שהגעתי, שכבשתי את המקום הזה של סיפוק, הנאה ושמחה במה שאני עושה. זו השליחות שלי. דרך התהליכים הללו אני עוזרת לאנשים אחרים לעשות זאת ואני חוסכת להם שנים של "חיים לצד" החיים עצמם".

יש לך סיפור אישי שבעקבותיו הגעת לטיפול באחרים?

"הסיפור האישי שלי מתחיל בתשוקה להקשיב לאחרים ולעזור להם להסתכל על סיטואציות חיים מזוויות ראייה שונות ממה שהם רגילים. לאורך השנים, בכל מקום בו עבדתי, החדר שלי היה מרחב בו אנשים פתחו את ליבם ושיתפו אותי בחייהם. שמעתי מהם כמה השיחות אתי עזרו להם לשנות גישה, להסתכל על החיים מנקודת מבט אחרת ולהסתכל על מה שכן טוב בחיים, ולשאוב משם כוחות ולמידה למה שפוגשים בחיים. בנוסף, קיים הסיפור האישי שלי. בהסתכלות לאחור, אני מבינה היום שנמשכתי לתחום הטיפול כדי לרפא את עצמי. לפני מספר שנים הבנתי שיש לי פיברומיאלגיה כארבעה עשורים. המשמעות המילולית של פיברומיאלגיה היא כאב ברקמת החיבור ובשרירים, ושם המחלה בעברית הוא דאבת השרירים. מדובר בכאב כרוני מפושט וברגישות עזה על פני מקומות רבים בגוף בצירוף עייפות. לאורך השנים היו לי סימנים ומחשבות גם לפני כן, אבל תמיד הדחקתי והתכחשתי אליהם. כאשר הסכמתי לקבל את זה שיש לי פיברומיאלגיה החלטתי לטפל בעצמי בעזרת הכלים שלמדתי. והתוצאות הגיעו. הייתה הקלה משמעותית בכאבים."

צילום: גיא שקד

אנשים שמגיעים (לקוחות) בעקבות מה הם באים? מה רוצים בעיקר שיטפלו בהם?

"מגיעות אלי בעיקר נשים ולפעמים גם גברים. שחווים קושי עם אתגרי היום יום ומחפשים איזון בחיים. אנשים שמעוניינים לשפר את איכות החיים שלהם וליצור תנועה במקומות בהם הם מרגישים תקיעות. בתחומים כמו משפחה, זוגיות, עבודה, חברה, בריאות וכדומה. הם מבינים בשכל שמשהו חוסם אותם אך זה לא מספיק לצאת מהתקיעות ולממש עצמם בעולם. הם מחפשים מענה שנותן להם ריפוי מדויק ומהיר שיגע בשורש החסימה ויצור שינוי ארוך טווח."

ממה אנשים סובלים בעיקר?

"בקליניקה אני פוגשת אנשים שעושים שינויים בחיים. אנשים שמבינים שהם חיים במעין פשרה ומגיע להם הרבה יותר. הם רוצים גישה קלילה יותר לחיים, להיות במקום טוב עם עצמם, להרגיש מחוברים לעצמם. הם מרגישים שמשהו חוסם אותם מלהתקדם לשינוי המיוחל ושהם צריכים עזרה לפרוץ אותו. אנשים מגיעים אלי כאשר הם נמצאים במקומות של צמתים מרכזיים בחייהם, כשמתלבטים בהחלטות חשובות כמו שינוי קריירה, מערכות יחסים, ילדים וכד'".

תני לי דוגמא

"זוג שהגיע אלי רגע לפני פירוק הבית, בחורה שמתלבטת אם להביא לעולם ילדים, בחורה שחווה חסימה בהשראה שלה וביצירה המוסיקלית שלה. אין מרגש מלעמוד מולם כשהם מודים לי על כך שהזוגיות קיבלה תפנית משמעותית, שההתנהלות בבית נינוחה ומכבדת, שיש פירגון ותקשורת טובה, שיש חברות טובה והתגברות על אתגרי היום יום בקלות. חלקם מגיעים על רקע כאב כרוני כלשהו כמו פיברומיאלגיה, מיגרנות, עייפות כרונית, כאבי גב, סכיאטיק ועוד. ולאחר מספר מפגשים יש הקלה רבה. יש כאלה שמגיעים אלי בגלל קשיים רגשיים, נפשיים. בעקבות מצב רוח ירוד, חרדות, חרדות חברתיות, חוסר בטחון, קשיים במערכות יחסים ועוד. או כי הם מרגישים תקועים בתחום מסוים בחיים, שקיים חוסר איזון מסוים".

מה זה מבחינתך טיפול שהצליח? אילו בעיות/שינויים למשל אנשים שיקמו בחייהם?

"מבחינתי טיפול הצליח כשאני רואה איך בסוף הטיפול המבט משתנה, העיניים בורקות ועור הפנים נינוח וקורן. האנשים יוצאים אחרת מאיך שהגיעו גם ברמת ההבנה, התובנות, הבחירות החדשות וגם ברמת הנראות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('d8aa2c22-2a01-4c62-a3c0-f8e5abab47b6','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,36412,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה