סקר הבחירות של באר שבע נט: מי ייבחר לראשות מועצת עומר?



הבחירות למועצה העשירה יתקיימו בעוד חודשיים פחות יום, וכבר עכשיו ברור כי מדובר במאבק משולש שעלול להפוך למלא באמוציות בקלות רבה. בין המועמדים - האחיין של ראש המועצה הקודם, המועמדת מהבחירות ב-2018 והקבלן המצליח. בתווך, השתחלו להן גם רשימות שמייצגות את המחאה כנגד הרפורמה המשפטית ואת סגן ראש מועצת עומר לשעבר. מי יזכה לרשת את הכיסא של פיני בדש וכמה מקומות הם יקבלו במועצה

קרדיט - צילום פרטי, שרון טל, יח"צ, תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

ראשית, כדאי שנכיר את המועמדים:

סימה כחלון: מי שגם התמודדה בבחירות הקודמות וכאמור הפסידה בהפרש קטן במיוחד. כחלון בת ה-53, מנסה שוב את מזלה ובחודש האחרון היא פועלת במרץ בהכנת חוגי בית והגדלת מעגל התומכים שלה. בבחירות הקודמות, הבטיחה כחלון לחזק את תחושת הביטחון האישי ביישוב, להוסיף שבילי אופניים ולפעול בנושא החינוך.

ארז בדש: המועמד השני ועד לאחרונה ראש מועצת נאות חובב. בדש, שבעבר כיהן במספר תפקידי מפתח בתעשייה המקומית, הינו אחיינו של פיני בדש, ובקרבתו כבר התחילו להכשיר את הקרקע מלפני מספר חודשים לאפשרות שהוא יתמודד. לפני כחודש הכריז באופן רשמי בדש על התמודדותו, ונראה כי הקרב העיקרי לראשות המועצה יהיה בינו לבין כחלון.

יוסי כהן: המועמד השלישי הוא הקבלן והיזם יוסי כהן (כפי שפורסם לראשונה כאן בבאר שבע נט). מי שעלה לכותרות לאחר שביתו נפרץ מספר פעמים - היה בעבר אחד מתומכיה הגדולים של כחלון, אך לפני כשנה החליט להפריד ממנה כוחות ולנסות להתמודד בפני עצמו. כהן, איש אמיד לכל הדעות, יצא בעבר בקמפיין שמטרתו העלאת המודעות לנושא הנשק הלא החוקי בנגב, אך בצורה מעט שונה מהרגיל. כהן הוביל באותו הקמפיין את הקול שקורא לפתרון בעיית המשילות דרך שיתוף פעולה עם התושבים הבדואים, קול שחלק מהתושבים כינו "השפוי". על כך אמר בזמנו: "כל הוועדים למיניהם, שמגיעים ומלהיטים את השטח, מבחינתי גורמים לנזק גדול יותר. הפתרון הוא בשיתוף בין שני הקבוצות, ולא בהוספת שמן למדורה".

בראיון שערך למערכת האתר בתחילת השנה, סיפר כהן מדוע הוא מצהיר בלי פחד כי לדעתו הוא מתאים לכהן בראשות המועצה: "אני יזם, אני יודע להביא כסף. משרד הפנים מעודד יזמים להיכנס לפוליטיקה המקומית ומעודד ראשי ערים לעשות יוזמות, כי ככה בעצם היישוב יכול להתקדם ולהצליח. כיום אין יזמות ואין יוזמות בעומר, יש ארנונה ניקיון ופינוי אשפה ולא הרבה יותר מזה. בעצם היותי יזם במשך 30 שנה אני יודע להגיד אני הבן אדם הכי מתאים כרגע לנהל את היישוב, כי אני יודע לייצר יש מאין". לדעתו התושבים בעומר כרגע מחפשים: "יותר עשייה ופחות מעשייה".

מועמדת רביעית, או יותר נכון סיעה רביעית שתתמודד בבחירות ונשארה מעט מאחור היא סיעת - ''חוזה חדש'', אשר הוקמה בעקבות המחאות כנגד הרפורמה המשפטית. בראש הסיעה, אשר מכוונת אך ורק למועצה עומדת - אמירה דגן חכמון. מועמד חמישי למועצה הוא סגן ראש מועצת עומר בעבר, אמיר אליעזר, שגם הוא מכוון אך ורק למועצה ולרשימתו קוראים ''עומר שלנו''.

עומר. קרדיט -  מטה "עומר בתנופה"

כאמור, כפי שכתבנו לא אחת בעבר, עיקר הבעיות שמעסיקות את תושבי עומר הן נושא הביטחון והחינוך. בנושא הראשון, שהפך גם לנחלת הכלל גם כאן בנגב, ניסו במועצה במשך השנים לטפל בכל מיני דרכים. בדש, שכונה לא אחת בתור ''השריף של הנגב'', לא הצליח גם הוא לעצור את שצף הפריצות שתוקפות את היישוב לא אחת. כזכור, רק בחג סוכות האחרון נרשמו ביישוב לא פחות מ-8 פריצות שונות, כאשר בנתונים שפורסמו בחודשים האחרונים, אף נחשף כי 52 תיקי חקירה נפתחו על פריצות ביישוב בשנת 2022.

שימו לב: הסקר נסגר, התוצאות יפורסמו בהמשך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה