מפלגת "הבארשבעים": נקדם תחבורה ציבורית בסופ"ש



מפלגת "הבארשבעים" מציגה: "תוכנית תחבורה טובה יותר לכל מקום, כל השבוע"

טימור מיכאלי העומד בראש רשימת "הבארשבעים". שימוש לפי סעיף 27 א בחוק זכויות היוצרים

מפלגת הצעירים בראשות טימור מיכאלי הציגה את עיקרי הסעיפים בתוכנית התחבורה שבכוונתה לקדם, הכוללת בין היתר דגש על הגדלת תדירות קווי האוטובוס העירוניים והבינעירוניים, הרכבות למרכז הארץ, וכן לראשונה – קריאה להקמת ועדה עירונית מיוחדת שתבחן הפעלת מערך תחבורה גם בסופי השבוע בעיר

היום, שלישי (22/8/23) מפלגת הצעירים "הבארשבעים" בראשות טימור מיכאלי, המתמודדת בבחירות הקרובות למועצת העיר באר שבע, הציגה את עיקרי הסעיפים בתוכנית התחבורה שלה הכוללת בין היתר דגש על הגדלת תדירות קווי האוטובוס העירוניים והבינעירוניים, הרכבות למרכז הארץ, וכן לראשונה – קריאה להקמת ועדה עירונית מיוחדת שתבחן הפעלת מערך תחבורה גם בסופי השבוע בעיר.


הנושא הראשון בתוכנית הינו שיפור איכות התחבורה העירונית בתוך באר שבע. ראשית המפלגה שמה לה למטרה לפעול מול משרד התחבורה להגברת תדירות קווי האוטובוס בתוך העיר של חברת "דן באר שבע" בעלי ביקוש גבוה כמו למשל קווים 3,7,25 ועוד. לטענת המפלגה, קווים אלה ורבים נוספים אחרים מגיעים בתדירות לא מספיק גבוהה בשעות העומס ויש צורך אמיתי לשיפור המצב לטובת הנוסעים. כמו כן, מבקשת המפלגה לקדם קווים חדשים נוספים בעיר, שיקשרו טוב יותר בין שכונות ואזורים שאין ביניהם חיבור כיום כמו למשל לאזור איקאה ושכונת הפארק, בין שכונת נחל עשן ונווה זאב ועוד.

הנושא השני הוא התחבורה הבינעירונית, בדגש על חיבור באר שבע למטרופולין ירושלים ולמטרופולין גוש דן. כיום תושבי באר שבע סובלים מחוסר נגישות של התחבורה הבינעירונית, בזמן שרכבת ישראל מסיימת את פעילותה קרוב לשעה 20:00 בערב. המפלגה מתכוונת לנהל מאבק ציבורי מול משרד התחבורה ורכבת ישראל לטובת הגברת תדירות הרכבות בקו באר שבע – תל אביב ביום ובלילה וכן קווי האוטובוס הבינעירוניים הישירים לירושלים, וזאת לאור הביקוש הרב בקרב תושבי באר שבע המגיעים לאזור ירושלים וגוש דן לצרכי עבודה, בילוי, פנאי ועוד.

הנושא השלישי הוא נושא שעולה לראשונה במסגרת הבחירות המקומיות – הפעלת מערך תחבורה בסופי השבוע בעיר ומחוצה לה. המפלגה מעוניינת לקדם את הנושא באמצעות קריאה פומבית לקיום דיון ציבורי והקמת ועדה עירונית שיוביל ראש העיר, בהשתתפות חברי מועצת העיר, אנשי מקצוע ונציגי ועדי השכונות, אשר תבחן את הנושא, תבדוק ביקושים, עלויות, מסלולים וכו'.
לטענת המפלגה, בשנת 2023 יש מקום בעיר מטרופולין גדולה כמו באר שבע, בירת הנגב והסייבר, לתת מענה למעל מאה אלף איש (המהווים מעל 50% מהתושבים) אשר מעוניינים לצאת לבלות גם בסופי שבוע במרכזי התרבות והבילוי, בפארקים שהוקמו, לבקר את בני משפחתם, להגיע לבית החולים סורוקה, לאירועי שבתרבות וכו'. מפלגת "הבארשבעים" מדגישה כי הדבר יקודם בהסכמות רחבות בלבד ורק לאחר דיון מקצועי ומעמיק במטרה לכבד את כלל הקהילות והמגזרים בעיר.

בשלב הראשון מדובר בהפעלת מערך עירוני פנימי מצומצם בלבד וללא עלות, ובהמשך באם הפיילוט יצליח, המפלגה מעוניינת לקדם קווים בינעירוניים בסופי שבוע גם לנתב"ג, לתל אביב, לחופי הים באשקלון, ושאטלים ייעודיים בין באר שבע לבין עומר, להבים ומיתר (בשיתוף המועצות ובמימון החלק היחסי שלהן).

הנושא הרביעי הוא נושא שבילי האופניים. מפלגת "הבארשבעים" מאמינה כי יש מקום נרחב יותר לגיוון אמצעי התחבורה בעיר ורכיבה על אופניים הוא אחד מהם. המפלגה תפעל ביתר שאת לסלילת שבילים נוספים בעיר בשלוש השנים הקרובות, ליצירת קישוריות טובה יותר בין שבילים, תקדם הצללה בשבילים החדשים והקיימים, ותפעל בקרב תלמידים ובוגרים כאחד, באמצעות קמפיין הסברה עירוני המעודד את התושבים לרכוב על אופניים בתדירות גבוהה יותר ובצורה בטוחה יותר.

יו"ר מפלגת הבארשבעים טימור מיכאלי אמר בנושא: "תחבורה עירונית ובינעירונית ברמה גבוהה בבאר שבע זהו צו השעה. לא סתם בחרנו לפתוח את הקמפיין שלנו עם הנושא החשוב הזה. אלפי צעירים משתמשים בתחבורה הציבורית בעיר ומחוץ לעיר וכיום לצערנו הרב השירות הזה לא עומד בסטנדרטים הנדרשים. מדובר באחד הנושאים החשובים ביותר באיכות החיים בעיר, שיש לו השפעה רחבה לא רק על הצעירים, אלא על כלל הבאר שבעים. היכולת לנוע בקלות ובנוחות לכל מקום, כל השבוע, משפיעה באופן ישיר על החיים שלנו ולפעמים על בחירת מקום המגורים."

עוד הוסיף מיכאלי: "לפני כמה ימים נחנכה הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, שמצטרפת לירושלים שבה כבר פועלת רכבת קלה. במטרופולין חיפה יש מערך תחבורה מתקדם המבוסס על רכבלית, מטרונית ו-5 תחנות רכבת. גם באר שבע זקוקה להשקעה משמעותית יותר בנושא התחבורה באופן מיידי, ואנו מתכוונים להיאבק על כך מול כל הגורמים הרלוונטיים. בשנת 2023 מגיעה לעיר באר שבע ולתושביה תחבורה ציבורית טובה יותר, נקודה."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה