''מעניקים לעבריינים יותר הזדמנויות'': המועמד החדש לרשות מיתר מציג את מצע הביטחון שלו



שיש דוד, שהכריז על מועמדותו לראשות מועצת מיתר במהלך הסופ"ש האחרון - מפרסם הבוקר את תפיסת הביטחון שלו לגבי היישוב ומבטיח גם שינוי. אבל האם הוא באמת יצליח להביא אותו?

תחנת הדלק במיתר. קרדיט - צילום פרטי

שי דוד, המועמד מטעם סיעת כחול לבן לראשות מועצת מיתר מפרסם הבוקר את מצע הביטחון האישי שבו הוא נוקט בגישה הגורסת שככל סביבת הביטחון במיתר משתנה, כך גם מתעצמים אתגרי ניהול הביטחון. לכן יהיה זה חוסר אחריות להתעלם מעקומת הפשיעה המטפסת ביישוב.

"את נושא הביטחון האישי במיתר יש לשים על השולחן, לדון בו ברמת חשיבה אחרת ולפעול'', טוען דוד ומוסיף - ''כי משנה לשנה אנו חווים יותר אירועי פריצה לבתים ורכבים ביישוב. אם נמשיך לפעול באותה רמת חשיבה נמצא עצמנו בעוד זמן קצר באירועי פשיעה שעלולים להפוך לטרור. על פי נתוני משטרת ישראל, בשנת 2022 אירעו במיתר 81 אירועים הכוללים גניבות כלי רכב וגניבות מתוך כלי רכב, בתים ועסקים. המציאות מטרידה ומה שמטריד עוד יותר הוא שבמשך שנים רבות לא נערכו שינויים טקטיים ואסטרטגיים ביישוב''.

לטענת דוד, ''גורמי הפשיעה לא עוצרים וככל שהתחלופה של עובדי הביטחון שכיחה אנו מעניקים לעבריינים יותר הזדמנויות וזהו מצב שבאופן ישיר פוגע לנו בביטחון האישי. גורמי הביטחון שאני נועץ בהם מבהירים שנדרשת תוכנית שלא רק תטפל בחששות המיידיים אלא גם תקבע מסלול לביטחון ושגשוג לטווח ארוך''.

שי דוד. צילום: יח"צ

"המודל שאני מציע מתחיל מהיסוד הבסיסי והוא שימוש נכון יותר במשאבים הקיימים. המשאב הראשון הוא ארגון מחדש של חברת הביטחון בישוב. על מנת להסביר זאת ניקח לדוגמה קבוצת כדורסל שנראית רע על המגרש. המאמן מבקש "פסק זמן" ומשנה את שיטת המשחק. השחקנים עולם למגרש ופתאום הכל נראה אחרת והקבוצה מנצחת. אותה קבוצה, אותם שחקנים, שיטת משחק שונה''.

אז מה מציע דוד בפועל?

''אני לא מוכן לקבל את התירוץ של "אין משאבים". תחושת הביטחון האישי והבטחת שלומם
ורווחתם של התושבים בישוב הם צרכים בסיסיים. אני חבר במפלגה שעל פי כל הסקרים תהיה
ב"ה מפלגת שלטון. היא מנוהלת על ידי בני גנץ, רמטכ"ל ושר ביטחון לשעבר שאיתו ועם עוד
גורמים במפלגה אני נועץ ואמשיך להתייעץ. ההתייחסות לנושא הביטחון האישי במיתר תקבל
תפנית. זו המחויבות שלי''.

''יש לבחון את נקודות התורפה בחברה ולטפל בהן. בכלל זה לשפר את תנאי העבודה והשכר של אנשי האבטחה שלנו, לדאוג למסלול הכשרה מתאים ולבנות עבורם מסלול קידום. עלינו להפוך חברה זו למקום עבודה שאנשים ירצו לעבוד בו. זאת נוכל להשיג על ידי התייחסות עניינית ומכובדת לאנשים שאחראים על הביטחון שלנו, נוכל לטפח כוח עבודה מחויב המוקדש להגנה על הקהילה שלנו." גיבויים טכנולוגיים יש היום טכנולוגיות אבטחה מתקדמות הכוללות מערכות מעקב מתקדמות, תאורה חכמה ויישומי התראה קהילתיים. מדובר באסטרטגיות שמחירן בעולם ירד משמעותית והן יודעות לבצר ולהתריע מפני איומים. את הטכנולוגיה ניתן למצוא באתרים Abay ו-Aliexpress''.

''מצד שני, אנחנו כמועצה מחויבים להוצאת מכרז ליצירת ביטחון. אנ חנו נקבע תקציב ואם נמצא ספק שידע לעמוד בו הוא יהיה זה שיצור עבורנו רשת מקוונת המחוברת למוקד המועצה. המטרה היא להבטיח הגנה שאינה מותירה אף לא פינה חשופה אחת. ולכל מי שיש ספק שינסה אותי. מעורבות קהילתית אם נבחן יישובים סמוכים נראה עד כמה ל מעורבות הקהילתית יש השפעה על תחושת הביטחון. אנחנו לא ממציאים את הגלגל''.

''על כל אחד להבין שמאחר שאנחנו חיים כאן בסביבה מאתגרת עלינו לפעול יחד לפיתוח תרבות של ערנות, ויוזמה של פעולות קהילתיות כדי לשפר ולשדר פנימה והחוצה שאנחנו בשליטה. לאחרונה נפגשנו עם נציגים מהיישוב כרמית. ביניהם אנשי צבא ומודיעין במיל, עם מוטיבציה ורצון עזים להשפיע ולסייע בנושא זה. מחויבות ללמידה ושיפורים. אנחנו נעשה! זה העיקרון המנחה. ואין ספק שמעת לעת נעשה גם טעויות וידרשו מקצים לשיפור. כאן הבקרה, הפקת הלקחים, הלמידה ומקצה השיפורים יבוא לידי ביטוי. אם אנחנו רוצים ביטחון עלינו במועצה להיות ארגון לומד, משפר משתפר ומתגבר. זה לא יהיה קל אבל גם לא בלתי אפשרי''.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה