לפני עומר ולהבים: מיתר נבחרה כרשות הדיגיטלית בדרום



מיתר מובילה במדד הדיגילוקאלי עם ציון 100 בנגישות במדד של חברת Deloitte והמרכז הבינתחומי הרצליה. מאז פרסום המדד ב-2017, המועצה הטמיעה מגוון פתרונות טכנולוגיים, שהובילו אותה לשדרוג הציון

תמונה לא נבחרה

מועצת מיתר דורגה במקום הראשון במדד הדיגילוקאלי בהשוואה למועצות המקומיות באזור הדרום. המדד שפותח על ידי חברת Deloitte, פירמת הייעוץ וראיית החשבון מהמובילות בעולם בשיתוף עם המרכז הבינתחומי הרצליה בודק את היצע השירותים הדיגיטליים לתושבים ולבתי העסקים בכ-255 הרשויות המקומיות בישראל.

גם במבט מאקרו – מיתר דורגה במקום ה24 מבין כלל הרשויות עם ציון סופי 85, כאשר הממוצע הארצי עומד על 57.המדד סוקר 38 קריטריונים שונים בתחום השירות הדיגיטלי, בתחומים הבאים: נגישות, שירותי תכנון והנדסה שירות לתושב ושירות לעסקים.

  • מבחינת נגישות הפלטפורמות הדיגיטליות קיבלה המועצה את הציון המקסימלי 100 נקודות. (ממוצע ארצי 77).
  • מבחינת שירותי תכנון והנדסה דיגיטליים קיבלה המועצה את הציון המקסימלי 100 נקודות. (ממוצע ארצי 54)
  • מבחינת שירותים לתושב קיבלה המועצה את הציון המכובד של 90 נקודות. (ממוצע ארצי 63).
  • מבחינת שירותים לעסק קיבלה המועצה ציון 60 נקודות. (ממוצע ארצי 34).

בחינת הנגישות מתבססת על נגישות הפלטפורמות הדיגיטליות הכוללת את האפשרות לחיפוש מתקדם באתר, התאמת האתר למובייל, תמיכת בדפדפנים שונים, סרגל נגישות, קיומו של אתר אינטרנט,קיומה של אפליקציה עירונית בסלולר, קיומו של עמוד פייסבוק רשמי, מספר הלייקים לעמוד הפייסבוק (ביחס למספר תושבי הרשות), זמן התגובה של הרשות בעמוד הפייסבוק, שימוש ברשתות חברתיות נוספות (כדוגמת אינסטגרם וטוויטר) והפניית האתר לפלטפורמות דיגיטליות נוספות.

לשם השוואה בשנת 2018 ציון המועצה הכולל היה 66, כעת לאחר השקעת משאבים רבים ליצירת חווית תושב מיטבית גם במרחב הדיגיטלי מתוך ראייה כוללת בשירות כערך מרכזי לקידום איכות חיי התושבים –הציון הכללי קפץ ל85! השינויים מאפשרים לתושב לקבל ולפגוש את הרשות בצורה מקוונת כמעט בכל תחום אפשרי – מהגשת בקשה להנחה בארנונה, ביצוע פעולות במגוון שירותי הרשות, ביצוע תשלומים, ועד לזימון תורים ורישום למסגרות החינוך והגנים.

גלית יעיש, מנהלת תחום נגישות במועצת מיתר: "החל מאמצע 2021 מבוצעת עבודה קפדנית ומשמעותית בתחום הנגישות בכלל ונגישות הדיגיטל בפרט. במרץ 2022 התקבל אישור נגישות לאתר המועצה. אני מודה לכלל הצוות, כולל הדיגיטל דאז והיום על שיתוף הפעולה וההירתמות למען הנושא החשוב ויקר הערך. נמשיך לעשות כמיטב יכולתנו וככל שנוכל על מנת לקדם את תחום הנגישות באתר".

במועצת מיתר מציינים: "איכות חיים משמעה גם איכות השירות. בשנים האחרונות אנו מקדמים תפיסה אסטרטגית דיגיטלית כחלק מהמהלך נוספו שירותים מקוונים רבים המקלים על התושבים ועל בתי העסק במועצה במטרה לספק מערך שירות דיגיטלי רחב ואחיד בהתאם לנורמות השירות החדשות בעולם הדיגיטל, תוך הקפדה על סטנדרטים גבוהים בעיצוב השירות ועמידה בדרישה לעדכניות וחדשנות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה