הסגנים, המועמדת היחידה והרשימה ההיסטורית: סיקור מלא של כלל הרשימות לבחירות המקומיות



השבוע נסגרו באופן רשמי כלל הרשימות לקראת הבחירות המקומיות למועצת העיר באר שבע. בעוד רוביק עצמו נשאר לבדו במירוץ, ברשימה שלו התבצעו לא מעט שינויים. וגם - השותפים של הסגן שפרש מהליכוד, המועמדת היחידה בראש רשימה, האיחוד הליברלי והמועמד ההיסטורי. מי יזכה במרבית המנדטים?

קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

זהו, בעוד 35 ימים יתקיימו הבחירות המקומיות לעיריית באר שבע וההתרגשות בשיאה. 13 רשימות הגישו ביום חמישי האחרון את רשימת המועמדים המלאה שלהן, וכעת אפשר להצהיר באופן רשמי - המירוץ הקרוב צפוי להיות אחד המותחים והסוערים שידעה העירייה בשנים האחרונות.

נכון, בעוד רוביק עצמו יתמודד לבדו (כפי שהתבשרנו בשבוע שעבר), אך אין זה אומר שלבחירות למועצה אין חשיבות. נושאים כמו דת, תקצוב שכונות ישנות, אזרחים וותיקים, ביטחון התושבים ועוד - אלו רק חלק מהסוגיות החשובות שמטרידות את תושבי העיר. אז מי המועמדים ושותפיהם לבחירות. הסקירה מלאה לפניכם:

''דרך חדשה'' בראשות רוביק דנילוביץ': רשימתו של ראש העיר לבחירות צפויה להיות הגדולה ביותר, ובסביבתו של רוביק בונים כי המצטרפים החדשים יביאו אף יותר קולות מאשר הפעם שעברה. שלומי נומה, אורי כרמל ויאיר שושן הם רק חלק מהשמות החדשים ברשימתו של רוביק והשאלה הגדולה היא  - האם הוא יצליח להשיג שוב פעם 17 מנדטים? רוביק מצידו כמובן ירצה לשמר את כוחו במועצה, ובעוד המירוץ לראשות העיר סגור לחלוטין, אין ספק שיש מי שירצו לנגוס בכוחו.

''באר שבע ביתנו'' בראשות ג׳ולי קייט: האישה היחידה בראשות רשימה, היא גם מי שהגיעה במקום השני בסקר הבחירות שערכנו במערכת האתר לפני מספר שבועות. קייט, גיבשה לצידה מספר פעילים חברתיים, חלקם מזוהים עם יוצאי ברית המועצות לשעבר והיא ללא ספק מצפה להישען על קולות המצביעים האלו, אבל לא רק. קייט, עובדת סוציאלית במקצועה, טענה כבר בעבר בראיון לבאר שבע נט כי היא מכוונת לסגנות ראש העיר, כך שעל מנת לעשות זאת היא תצטרך הרבה יותר מקולותיהם של התושבים הסובייטים לשעבר.

חברי הרשימה של ג'ולי קייט. קרדיט - צילום פרטי

מאבק עיקש על קולות הדתיים

ש"ס בראשות הרב אושרי אביכזר:  הרב אביכזר, הידוע בשיעורי התורה המפורסמים שלו - קיבל את המושכות מצד המפלגה ולמעשה הזיז ממקומו את עופר כראדי. כמו במפלגת האם, גם כאן מכוון אביגזר לקולות הדתיים המזרחיים.

רשימת ציר נאמן - בראשות נחום קרליץ:  דמות חדשה ישנה, הרב נחום קרליץ. כזכור, בבחירות הקודמות התמודד קרליץ לבדו, זכה במספר מצומצם של קולות ולבסוף דרש ספירה חוזרת של התוצאות. בית המשפט סירב לקבל את טענותיו והוא חוייב בהוצאות משפט של עשרות אלפי שקלים.

רשימה מאוחדת של עוצמה יהודית והציונות הדתית (טב) בראשות גדי מזוז ויאיר תורתי: מזוז, סגנו של רוביק ומחזיק תיק הרווחה, גיבש כוחות יחד עם תורתי, נשען על קולותיהם של הציבור הדתי לאומי

''גשר'' בראשות שמעון טובול: טובול, סגנו של רוביק ומחזיק תיק איכות הסביבה - בעוד הוא עצמו משויך יותר למדרשו של הרב בצרי ותושבי הקרייה החרדית, בונה גם הוא על קולות הדתיים הלאומיים. מי שכיהן בתור יו"ר וועדת הביטחון בעירייה, מתכוון לתת את הדעת לנושא הזה בבחירות הקרובות.

״64 מנדטים״ בראשות שמעון בוקר: עוד רשימה מסקרנת במיוחד היא של סגן ראש העיר שמעון בוקר, שהודיע בצעד דרמטי על התפצלותו מהליכוד אחרי עשרות שנים. בעוד בקרבתו טוענים כי המהלך נעשה בפיקוח המפלגה ובתמיכתה, יהיה מסקרן לראות האם זה יגרום לפגיעה אנושה במנדטים של בוקר, שכן כעת תתקיים מלחמה לא קטנה על הקולות של המפלגה הקודמת.

''מח"ל" בראשות עו"ד אמנון כהן: מי שקיבל את המושכות במוקמו של בוקר הוא עורך הדין אמנון כהן, דמות מוכרת בליכוד הארצי, אך די חדשה לקהל הבאר שבעי. כהן, שזכה לתמיכתו של הציר הוותיק במפלגה, ינסה להצליח איפה שקודמו נכשל - בהשגת יותר משני מנדטים למפלגה הבכירה בעיר.

מחזיק תיק הרווחה בעירייה, גדי מזוז. קרדיט - תוכן גולשים (ע"פ סעיף 27א')

שמעון בוקר ועו"ד אמנון כהן. קרדיט - צילום פרטי

רשימת ''אור'' בראשות משה ינאי: האופוזיציונר הנצחי הודיע כי יתמודד גם בבחירות הקרובות, ויקווה הפעם להשיג יותר ממנדט אחד למועצה. ינאי, דמות מוכרת ומנוסה בעולם הפוליטי, ידוע במי שלא אחת מתנגד באופן גלוי למהלכים שונים של העירייה ומרבה להלין על הליכי בירוקרטיה שונים שלטענתו פוגעים בתושבים. האם הוא יסכים להצטרף לרוביק בשביל ג'וב נחשק, או שישאר בעמדתו הנגדית?

''חוזה חדש לבארשבעים'' בראשות עידו אטיאס: האיחוד המיוחל הגיע, ושני החבר'ה הצעירים נכנסים לראשונה למגרש של הגדולים - עידו אטיאס, הפעיל החברתי ואחד מנציגי ההפגנות כנגד הרפורמה המשפטית בעיר, איחד כוחות יחד עם טימור מיכאלי, בצעד שגרר מחמאות רבות מצד קהל המצביעים. טימור ואטיאס, מכוונים להיות הקול הבכיר של המחנה הליברלי העיר, אך נראה שצפוי להם מאבק קשה אל מול המועד הבא.

קרדיט - משה ינאי

''חוזה חדש לבארשבעים''. קרדיט - אנא בראל

''קהילה'' בראשות צח ברק: מי שמסתמנת כאחת הרשימות המסקרנות בבחירות הקרובות, עומדת בפני קרב קשה על קולות הצביעים החילוניים כאן בבאר שבע. ברק, איש חיי הלילה ופעיל חברתי בנושא איכות הסביבה, הצהיר גם הוא כי הוא מכוון לסגנות, ולאחר ניסיונות שונים לאיחוד עם עוד רשימות, החליט כי הוא מתכוון לרוץ עם רשימתו באופן עצמאי.

''רשימת שותפות'' - רשימה משותפת של ערבים ויהודים בראשות עו״ד שאחדה אבן בארי: רשימה היסטורית בכל קנה מידה אפשרי. לאחר לבטים רבים, החליט עורך הדין אבן ברי לנסות את מזלו בעולם הפוליטי, ולשם כך גיבש רשימה של פעילים חברתיים ופרופסורים מהאקדמיה. התגובות ברחוב היו חלוקות לגבי הרשימה וכוונתיה, אך אי אפשר להתעלם מהעובדה שאם ייבחר אבן ברי, הוא יהפוך לחבר המועצה הערבי הראשון בהיסטוריה של עיריית באר שבע.

רשימת ‘’עיר האבות'' בראשות לביא גוטקינד: עובד העירייה לשעבר, הודיע על מועמדותו ממש לאחרונה ולאחר בירורים שונים - התבשר כי הוא זכאי לרוץ בבחירות הקרובות. גוטקינד, תושב העיר - הכריז כי הוא מתכוון לתת משקל רב לנושאים כמו השכונות הישנות, קהילה וקידום האוכלוסייה האתיופית בעיר.

חברי הרשימה של צח ברק. קרדיט - צילום פרטי

חברי רשימת שותפות. קרדיט - צילום פרטי

לביא גוטקינד. קרדיט - צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה