הבחירות למועצת להבים: מהנדס המועצה לשעבר מתכונן למאבק עיקש



אלעד ארזי, מהנדס מועצת להבים ויליד היישוב יתמודד מחר לראשונה בחייו בבחירות המקומיות - כשינסה להדיח את ראש מועצת להבים המכהן, יוסי ניסן. עוד לפני כן, תפסנו אותו לראיון בחירות קצר ולעניין: ''לא לחינם הייתה עזיבה של מספר בעלי תפקידים במהלך הקדנציה הזו, בשל ביקורת קשה על אופן תפקוד ראש המועצה''

אלעד ארזי. קרדיט - יח"צ

אלעד ארזי מוכר לרבים בלהבים בתור מהנדס המועצה לשעבר. הוא בן 41, נשוי ואב לשלושה, גדל בישוב ומחר (ג') הוא יתמודד לראשונה בחייו בבחירות המקומיות. אנחנו בבאר שבע נט תפסנו אותו לראיון קצר לקראת היום הגורלי.

איך אתה מסכם את התקופה האחרונה?

"התעוררנו בבוקר יום שבת, ה-7 באוקטובר, כמו כל עם ישראל, לידיעות הקשות על המתקפה האכזרית בדרום, ועוד טרם התוודענו לגודל האסון הבנתי שיהיה גיוס מילואים, וכמובן שנרתמתי מיד למשימה. שירתי בדרום במשך 108 ימים, לצד חברים ממגוון הקשת של החברה הישראלית. פגשתי את ישראל היפה - הן בשדה הקרב, שם היינו חילוניים לצד דתיים, ותיקים לצד צעירים, בעלי עמדות פוליטיות שונות, והן בעורף - שם התגלה צד נוסף ומרגש של העם שלנו, בהתנדבות ובנתינה מרשימים מאוד, בטיפול במפונים, בסיוע לחיילים, בעמידה איתנה של המשפחה בבית, כמו אשתי היקרה שהייתה לביאה אמיתית''.

''במהלך התקופה הזו הקמפיין הוקפא ולא בוצעה כל פעילות, למעט יוזמה של אחד מחבריי לרשימה, רו"ח צחי אוזן אשר הקים עמותה ויחד עם תושבים נוספים מהישוב גייסו כספים, איתרו בתים, ניקו, אבזרו והצליחו לסייע ל-40 משפחות להיקלט בלהבים. יוזמה מבורכת ומדהימה. בתום 108 ימים התחלתי להניע מחדש את הקמפיין לראשות המועצה, יחד עם חבריי לרשימת 'להבים מתקדמת''.

''זוהי תקופה מורכבת. מצד אחד – הבחירות הן "חגיגה לדמוקרטיה", זמן לשינוי. ומן הצד האחר – אי אפשר לשכוח שבמתקפה נרצחו באכזריות אזרחים רבים, במלחמה נפלו מאות חיילים, ויש לנו עדיין 134 חטופים בעזה! אלפי משפחות מהדרום ומהצפון (בהן ההורים שלי..) פונו מבתיהם עד מועד בלתי ידוע''.

''והכואב ביותר- הישוב שלנו איבד שני חיילים אהובים: סמ"ר תומר יעקב אחימס וסמל רון שרמן. ליבנו עם המשפחות היקרות. המדינה קבעה כי הבחירות יתקיימו בעוד ימים ספורים, ב-27.2. על אף הקושי, הכאב והמורכבות - אני מגיע ליום הבחירות נחוש במחוייבות שלי לעבוד למען תושבות ותושבי להבים ולהצעיד את להבים קדימה לשגשוג, פיתוח וצמיחה."   

להבים. צילום: שרון טל

מה האני מאמין שלך?

"אני מאמין גדול בעשייה שנשענת על חזון ותכנית עבודה סדורה. מאמין בניהול ולא בתגובה. צר לי לומר שלא לחינם היתה עזיבה של מספר בעלי תפקידים במהלך הקדנציה הזו, בשל ביקורת קשה על אופן תפקוד ראש המועצה.  חשוב להבין, ראש המועצה המכהן הוא אדם נחמד ונעים. אך על מנת להוביל את הישוב למקום אליו אנחנו ראויים, צריך לשנות את השיטה. רשימת להבים מתקדמת הציגה מטרות ויעדים, וכשאכנס לתפקיד הם יהפכו לתכנית עבודה עם אבני דרך, עד לביצוע."      

מה הנושא שהכי חשוב לדעתך לטפל בו ביישוב?

"יש מספר סוגיות שצריך לטפל בהן באופן דחוף:

  1. שינוי ההחלטה להרחיב את להבים בכ-4100 יחידות דיור ב"משולש הצפוני". מדובר בהחלטה שהתקבלה באפריל 2022 להפוך את השטח שהיה מיועד לתעסוקה, מסחר ותעשייה למתחם מועדף לדיור. המשמעות היא הפיכתה של להבים לעיר – מהלך שאנחנו חייבים לעצור.
  2. עוגנים כלכליים: ישוב ללא מקורות הכנסה מארנונה עסקית לא יוכל להתקיים לאורך שנים ובוודאי שלא להתפתח ולתת שירותים מיטביים לתושביו. לכן, קיימת מבחינתי חשיבות עליונה לשנות את ייעוד המשולש הצפוני.
  3. חיזוק מערך הבטחון היישובי. המלחמה הבהירה לכולנו שבעת מלחמה הישוב יצטרך לדאוג לעצמו, וכעת איננו ערוכים במידה מספקת. נפעל בכדי להגדיל תקנים ונקים מערך אבטחה רשותי, ללא תלות בחברת אבטחה חיצוניות, נוסיף מצלמות וציוד טכנולוגי חדיש – כך נוכל לחזק את הביטחון היישובי ואת תחושת הביטחון האישי.
  4. פיתוח שכונת שרונית: אאיץ את עבודות הפיתוח ואת תהליך הבקרה על החברה המבצעת.
  5. יש כמובן תכניות רבות נוספות בתחומי חינוך, תרבות, פנאי, שיתוף ציבור ועוד.  פירטנו הכל בחוברת תכניות, ואשמח לשתף כל אחד ואחת בחשיבה, בתכנון ובביצוע."

מה תעשה חדש או בשונה ממה שהיה עד עכשיו?

"ניהול מועצה חייב להיות צופה פני עתיד. עלינו להתנהל מתוך חשיבה, תכנון ויוזמה ולא להסתפק בתגובה לאירועים בשטח.  הזכרתי את ההחלטה מאפריל 2022 בנוגע להרחבת הישוב בכ-4100 יחידות – במקרה הזה התושבים לא היו מודעים להחלטה. ראש המועצה הסתיר מהם המידע''.  

''באותה תקופה שימשתי מהנדס המועצה ומיד העברתי החלטה בוועדת תכנון ובניה לגבש תכנית מתאר כוללת לישוב, שתכלול את שכונת "שרונים"  - שיווק של 816 יחידות דיור שהתושבים התנגדו לה וכתוצאה מכך יש הליך משפטי ואנחנו מחכים להכרעה ואת ה"משולש הצפוני". – התוכנית היתה אמורה לשמש בסיס למו"מ לשינוי החלטת הותמ"ל. לצערי, ראש המועצה לא המשיך לקדם את הנושא מאז עזיבתי.  כשאכנס לתפקיד – זו תהיה משימתי הראשונה: לפעול להחזרת התוכנית להקים במשולש הצפוני מתחם תעסוקה, מסחר ותעשייה שישמש מקור הכנסה למועצה."

במידה ותבחר, האם תשקול קואליציה עם שאר המועמדים?

"בלהבים יש שני מתמודדים לראשות המועצה – אני וראש המועצה המכהן וכל אחד מאיתנו הציג רשימה, ובנוסף ישנה רשימת מועמדים נוספת. רשימת להבים מתקדמת תהיה הרשימה הגדולה ביותר במועצה, וכל מי שיסכים לאתגרים ולתכניות העבודה שהצגנו בפני התושבים - נשמח בהצטרפותו לקואליציה''.

''אנחנו באים לעבוד עבור התושבות והתושבים שלנו ומטרה אחת לנגד עינינו: להבים מתקדמת, יוזמת, מתפתחת, עם קהילה חזקה המתנהלת מתוך קהילתיות וערבות הדדית." 

ובמידה לא, האם תשקול להישאר בקואליציה/אופוזיציה?

"כראש מועצה אפעל בכל מאודי למען היישוב ולטובת התושבים והתושבות. אני מקווה שחברי המועצה שיהיו באופוזיציה יזכרו שמטרת כולנו היא טובת הישוב וכך אנחנו צריכים לפעול ולהתנהל בקדנציה הקרובה."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה