הבחירות המקומיות בעומר: האם הפעם סימה כחלון תצליח לזכות במירוץ לראשות המועצה?



המירוץ בעומר הפך לדו ראשי לאחר פרישתו של יוסי כהן, וכעת המאבק עומד בין סימה כחלון לארז בדש. נכון לעכשיו נראה שזה הולך להיגמר בצורה צמודה למדי, ורגע לפני שהקלפיות ייפתחו מחר - אנחנו בבאר שבע נט תפסנו את המועמדת לראיון בחירות קצר ולעניין: ''אני נחושה להשיג את היעד שהצבתי - להיות האישה הראשונה בראש מועצת עומר''

סימה כחלון. צילום: מישל אמזלג

הבחירות במועצת עומר יצאו מחר לדרך, ונראה כי זה הולך להיות מאבק צמוד, אולי אפילו בין הצמודים שיהיו מבין כל הערים והיישובים בנגב. מצד אחד ארז בדש, עד לאחרונה ראש מועצת נאות חובב אשר יתמודד לראשונה בעומר, ומן העבר השני סימה כחלון - שתרוץ בפעם השנייה ותנסה לנצח, לאחר שהפסידה לדודו של בדש בפעם הקודמת. עוד לפני כן, תפסנו אותה לראיון הבחירות של באר שבע נט.

איך את מסכמת את התקופה האחרונה?

"תקופה מיוחדת ומאתגרת, אין רגע פנוי. לוח הזמנים בשבועות האחרונים כולל מפגשים עם תושבים, חוגי בית, סיורי בתים, פגישות מטה, פעילות משעות הבוקר המוקדמות ועד השעות הקטנות של הלילה".

מה האני מאמין שלך?

"עומר הוא יישוב מדהים עם אנשים מיוחדים – הפסיפס האיכותי ביותר במדינת ישראל מבחינת ההון האנושי שחי כאן. יחד עם זאת, קיים פער עצום בין האנשים הטובים שחיים ביישוב לבין רמת השירותים הירודה מאוד שהם מקבלים. כראש מועצת עומר אוביל שינוי משמעותי בכל תחומי החיים, ונהפוך אותו ליישוב עם רמת חיים הגבוהה בישראל.

מה הנושא שהכי חשוב לדעתך ליפול בו ביישוב?

"כחלק מלקחי אירועי ה-7 באוקטובר, נציב כיעד ראשון את תחום הביטחון: במהלך החודשים האחרונים עמלתי על תוכנית מעמיקה בשיתוף מומחים בנושא הביטחון. בתחום הביטחון עומר תקועה 20 שנה אחורה בזמן, החל מגדר היקפית פרוצה, וכלה במאבטחים במודל לא אפקטיבי. הרעיון המרכזי הוא ליצור יישוב חכם וטכנולוגי, החל מפריסת מערך מצלמות, הן בתוך והן מסביב היישוב, מצלמות המנוהלות במרכז שליטה עם כוח תגובה. נקים מערכת lpr לכניסת הרכבים, נתגמל חברת הביטחון על פי ביצועים".

מה תעשי חדש או בשונה ממה שהיה עד עכשיו?

"בעשור האחרון המועצה לא מנוהלת אלא מתנהלת מכוח האינרציה, בדרך מיושנת, ללא יוזמות וחדשנות, ללא דחיפה ושאיפה למצויינות. כפועל יוצא, היישוב סובל מבינוניות בכל תחומי החיים, בביטחון האישי, בחינוך, באיכות הסביבה, בקשר עם התושב, בתשתיות ובנראות היישוב''.

"בתחום החינוך: נהפוך את היישוב למספר 1 בחינוך בישראל. נקים מועצת חינוך יישובית שתכלול את מנהלי החינוך והצוותים החינוכיים ביישוב, תוך שיתוף ההורים. נגדיל את השקעת המועצה בתקציב החינוך, נגביל את מספר התלמידים בכיתות ובגן ל-28. נציב יעד יישובי לאחוז הזכאים בבגרויות. נשפר משמעותית את האקלים החברתי שיאפשר ביטוי וביטחון לילדים במוסדות החינוך. נשקיע בתשתיות של בתי הספר, הן של היסודי והן של התיכון. ניקח חלק בתחרויות לאומיות ובינלאומיות בנושא חינוך, כגון: רובוטיקה, מתמטיקה, פיזיקה, לצד טיפוח הצד ההומני של ספרות, ציור ואמנות. נהפוך את בית הספר למרכז חברתי משמעותי לטיפוח הילדים, בשילוב החינוך הבלתי פורמלי''.

"נקים מרכז קהילתי עם חוגים והפעלות לכל הגילאים, נקיים פעילות קבלת שבת לקהילה, פעילות חגים לכל התושבים, נשלב את התושבים הוותיקים בפעילות יחד עם הצעירים, נבנה קונסרבטוריון ראוי לשמו למוזיקה, נחזק את קבוצות הספורט ביישוב''.

"נחזק את הקשר עם התושב, כולל הקמת מוקד משמעותי ואפליקציה ידידותית, נקיים מדיניות של דלת פתוחה, שיתוף וועדי שכונות, שולחנות עגולים, שעות קבלת קהל לפגישות עם ראש המועצה, סיורים משותפים יחד עם תושבים בעיקר מרכזי שכונות לשיפור ושדרוג תשתיות ונראות, ומעל הכל - בניית אמנת שירות אל מול התושב. כמה זמן נדרש לטיפול בפנייה וחזרה לתושב לאחר תיקון הליקויים או השיפור הנדרש, נתעד את ישיבות המועצה, תהיה במועצה שקיפות מלאה, יהיה מקום ליוזמות פרטיות הן של בעלי העסקים והן של תושבים''.

"נפעל לפיתוח כלכלי מואץ לפארק התעשיה בעומר, הגדלה משמעותי של פארק התעשיה המתקדמת, נמנה מינהלת פארק מקצועית, נביא חברות היי-טק וטכנולוגיה. נהפוך את הפארק למקום בילוי, בעיקר סביב האגם, בשעות היום והלילה. נגבש תוכנית חומש לשיפור התשתיות ונראות היישוב, נכין תוכנית רב שנתית לשיפור התשתיות לפי סדר העדיפות והדחיפות ,כולל נושא חשמל, טלפוניה, כבישים, גינות ציבוריות, גני משחקים תקניים והשקעה לאורך שנות הקדנציה לפי המתווה. הגיע הזמן גם למספר את הבתים בצורה ברורה ובשילוט מאיר עיניים".

סימה כחלון. צילום: שרון טל

במידה ותבחרי, האם תשקלי קואליציה עם שאר המועמדים?

"כל מי שטובת עומר עומדת לנגד עיניו, מוזמן להיות שותף לעשייה שלנו למען היישוב".

ובמידה לא, האם תשקלי להישאר בקואליציה או באופוזיציה?

"באתי לשרת את תושבי עומר, זה מה שעשיתי בשנים האחרונות באהבה גדולה, גם מספסלי האופוזיציה, ואני נחושה להשיג את היעד שהצבתי - להיות האישה הראשונה בראש מועצת עומר ולחולל כאן מהפכה אמיתית, בכל התחומים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה