הבחירות המקומיות במיתר: ראש האופוזיציה שמעון פרץ ינסה לרשום מהפך בפסגה



לאחר שבפעם הקודמת הוא הפסיד לראש המועצה המכהן, שמעון פרץ מתכונן לעוד מסכת בחירות עיקשת במיתר. עוד לפני כן, תפסנו אותו לראיון קצר: ''מתכוונים להקים מועצה רחבה שתורכב מ-11 חברים''

שמעון פרץ. קרדיט - ראובן קופיצ'ינסקי

במהלך חמש השנים האחרונות, מצא עצמו שמעון פרץ נאבק לא אחת אל מול ראש מועצת מיתר, שמעון מזוז. ביום שלישי הקרוב, ראש האופוזיציה העומד בראש רשימת ''ביחד'', ינסה לצלוח במשימה בה נכשל בפעם האחרונה. עוד לפני כן, תפסנו אותו לשאלון הבחירות של באר שבע נט.

איך אתה מסכם את התקופה האחרונה?

''לצערי אנחנו רחוקים מלסכם או בכלל להכיל את מה שקרה פה ב-7 באוקטובר. המלחמה רחוקה מלהסתיים ומוטלת עלינו אחריות כבדה לעשות כל שנוכל כדי להשיב למדינה שלנו את הביטחון ואת ההרתעה. איבדנו את הטובים שבבנינו את עידו הרוש, את איציק בזוקשווילי, את רני גויאלי שגופתו עדיין בידי חמאס ואת עמית כהן''.

''נעמה לוי שנחטפה ביום הראשון למלחמה היא נכדתם של שאול ודבורה ממיתר ואנחנו חייבים לעשות הכל כדי להשיבה ולהשיב את כל החטופים. זה לא הזמן לסכם - זה הזמן לעשות, להבין שחייבים לעשות זאת ביחד, מחלוקות יהיו אבל פותרים הכל בשיח ומציבים בראש סדר העדיפות את כל הדברים הגדולים מאיתנו''.

מה האני מאמין שלך?

''מבחינתי ומבחינת חברי לרשימה ולסיעת ביחד יש עקרונות מאוד ברורים. ננהיג שקיפות, מנהל תקין. חזון מגובה ביעדים, תכנית עם לוחות זמנים וניהול של 100% בלי להתפשר לרגע על איכות. אפעל באופן מיידי להפוך את מיתר וכרמית לישובים בטוחים ויש לנו תכנית שנוציא מייד לפועל להרחקת האיומים והחשבת ההרתעה - זה הבית שלנו ונשמור עליו''.

מה הנושא שהכי חשוב לדעתך לטיפול בו ביישוב?

''נטפל בזמן קצוב וקצר בפערים הרבים שנוצרו בשנים האחרונות בכל הקשור לתשתיות ובכל הנוגע לשירות לתושב בדגש על מענה ממוקד וזמן מדוד לטיפול בכל פנייה. נוציא לפועל תכניות לתעסוקה, בילוי ופנאי לצעירים ולכלל התושבים. נשלים את בניית התיכון. נעצור שיווקים לא מדודים ונקדים תשתיות לשיווק. אנחנו נפעל להקמת מרכזי ספורט ברמה בינלאומית, נפתח את הספורט הקבוצתי, התחרותי והקהילתי ונהפוך את מיתר וכרמית לישובים מובילים בתחום. נמנע סגירת גנים כי לא סוגרים גנים ונציג תכנית חומש לכל הנושאים שבהם נטפל''.

שמעון פרץ. מיתר. צילום: שלוה נוסי

מה תעשה חדש או בשונה ממה שהיה עד עכשיו?

''אפעל מייד להקמת יציאה נוספת ממיתר והקמת היציאה הנוספת שכבר אושרה לכרמית. נקים את מפרידן כרמית. נצא לשיווק ממוקד ולפיתוח אזור התעשייה בצומת שוקת ונתחיל מייד בהקמת הדיור המוגן למען המייסדים. כסיעה נפעל תוך שיתוף הציבור ונעשה הכל מתוך שליחות ודאגה לתושבים כולם מלידה ועד בכלל. ולא פחת חשוב - מיתר חוגג 40 שנה והגיע הזמן שנפסיק לקבל מענקי איזון או להעביר כספים מכספי הפיתוח של כרמית לכיסוי גירעון. בחמש השנים הקרובות נצא לדרך שבסופה נגיע לתחילתה של עצמאות כלכלית''.

במידה ותיבחר או לא - האם תשקול להישאר בקואליציה או באופוזיציה?

''אני וחברי לסיעת ביחד בעשייה ציבורית למען מיתר וכרמית כבר שנים רבות. מאז ומעולם פעלנו למען הישוב, לטובת הישוב והתושבים. אנחנו מתכוונים להקים מועצה רחבה שתורכב מ - 11 חברים שיעבדו ביחד למען מטרות משותפות בהתאם לחזון המייסדים - ואנחנו נשתף פעולה עם כולם! מחלוקות אם יש פותרים בשיח פתוח סביב שולחן המועצה, בשקיפות ותוך שיתוף הציבור. הגיע הזמן גם במיתר למנהיגות מתקנת שעוסקת בעשייה, מקבלת החלטות על בסיס נתונים ומידע ולא בגלל ברית או הסכם בין מספר חברים שהקימו קואליציה שכל תכליתה להבטיח את השרידות של השלטון ורוב אוטומטי במועצה''.

''בחמש השנים האחרונות הצלחנו לשנות החלטות של הקואליציה שפגעו בישוב ובתושבים. הדוגמה הטובה ביותר היא ההחלטה לבטל את הדיור המוגן. שישה חברי מועצה ב"קואליציה" הצביעו בעד לפגוע בישוב ובתושבים מבלי לשתף את הציבור, מבלי לבחון את הנושא באופן מקצועי, מבלי להציג נתונים וצרכים. יחד עם אלפי תושבים פעלנו בנחישות והצלחנו - בית משפט קיבל את הטיעונים שלנו ובוועדת הערר הארצית - מוסד מקביל לבית משפט עליון במוסדות התכנון, נקבע שיש לבטל את התכנית שאישרו שישה חברי קואליציה וקבע שיש להקים דיור מוגן במיתר במקום שיועד לכך. ניהול אחראי של המועצה ומנהיגות שפועלת למען הישוב והתושבים עושים רק ביחד''.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה