האם בקרוב תאושר הקמת בית חולים נוסף בב"ש ויינתנו הטבות מס לעיר?



בישיבת המועצה אתמול התייחס רוביק לשתי נושאים חשובים לגביהם צפוייה התפתחות בקרוב: הטבות המס לתושבי באר שבע ואישור הקמת בית חולים נוסף בעיר.

חברי מועצת העיר. קרדיט - עיריית באר שבע

ביום רביעי האחרון התכנסה מועצת העיר באר שבע לישיבת המועצה החודשית. במהלך הישיבה, הועלו בפני חבריה מספר הצעות לדיון. בין שלל ההצעות השונות שעלו לדיון עלו מספר נושאים שעשויים להיות בעלי חשיבות מכרעת לעתידה של העיר באר שבע: נושא הפטור ממס והקמת בית חולים נוסף בעיר.

בפתיחת ישיבת המועצה התייחס ראש העיר דנילוביץ' להחלטת שר הפנים אודות העברת המוצעה התעשייתית נאות חובב לתחום אחריותה וסמכותה של העיר ב"ש. הסיפוח שאושר סופית צפוי לצאת לפועל בינואר 2025. לטענת ראש העיר מדובר על החלטה היסטורית שתוסיף נדבך כלכלי חשוב לעיר ב"ש ותסייע בהפיכתה למטרופולין מרכזי ומשמעותי. כמו כן התייחס רוביק בדבריו להחלטה אודות אישור הקמתו של בית חולים חדש בבאר שבע אותה אמורים שרי האוצר והבריאות לקבל בימים הקרובים. לטענת ראש העיר מדובר על החלטה חשובה מאוד לתושבי הנגב.

דנילוביץ' התייחס גם לנושא הטבות המס לתושבי באר שבע אותו העלה במספר פגישות שקיים עם שר האוצר ולגביו צפויות התפתחויות בקרוב. מהלך זה טוען דנילוביץ' הינו בעל השפעות חיוביות ועשוי למשוך תושבים חדשים אל העיר ולגרום לקיימים לרצות ולהישאר בה, כאשר בדבריו אלה מתבסס רוביק על נתונים מהתקופה בה באר שבע נהנתה מפטור ממס בשיעור 12% שלדבריו היה בעל חשיבות דרמטית לעיר.

כמו כן בסדר היום של המועצה עלו מספר קריאות. הראשונה הייתה בנושא ההתחדשות העירונית, כאשר מעלה ההצעה משה ינאי התייחס בדבריו לכך שחברות רבות מחתימות דיירים מבוגרים מראש על חוזים סופיים בגין פרוייקטים שאינם קיימים בוועדה המחוזית של האזור. המשמעות של דבר זה הינה שהדיירים שחתמו לא יכולים למכור למשך 6-7 שנים את ביתם (הזמן שייקח עד שייבנה הבית) מה שפוגע בדיירים, בעוד לקבלן ישנה זכות לבטל הפרוייקט בכל רגע.

לטענתו של ינאי לאור העובדה כי פינוי בינוי הינו פרוייקט שמתבצע בשכונות החלשות לרוב, אין הבנה מצד החותמים כיצד מתנהגים ועל מה הם חותמים. ינאי קרא להבהיר ליזמים כי אסור יהיה להם להחתים דיירים עד שלא ידעו בוודאות מה הולך להיות במקום- במקרה שכזה הקמת הפרוייקט תיארך שנתיים לכל היותר. חברי המועצה הציעו לבצע מהלך דומה לזה שנעשה בקריית גת בה ניאסר להחתים אנשים עד שאין החלטה סופית אודות המבנה שייבנה באזור.

היועץ המשפטי של העירייה טען כי במקרים מאין אלה, תכנית שלא תפעל על פי כללי העירייה ותחתים תושבים על חוזים סופיים בשלב מוקדם של הפרוייקט, לא תקודם גם אם מדובר על תכנית טובה, מה שמשמש כהרתעה האפקטיבית ביתר כנגד יזמים, שכן השקעה של כספים רבים עלולה ללכת לטימיון. מעבר לכך חברי מועצה טענו בישיבה כי על העירייה להתמקד בהסברה מקומית בשפה קלה להבנה שתהיה ממוקדת לתושבי כל שכונה בנושא ובעיקר לילדים של התושבים המבוגרים במטרה שאלה יוכלו להסביר להוריהם.

בקריאה נוספת שעלתה במועצה, התייחס ינאי לנושא הפטור מתשלום חשבון המים/ קביעת תעריף מים נמוך לבתי כנסת ולעמותות שונות. ראש העיר התייחס לסוגייה באומרו כי נעשים מאמצים רבים מצד העירייה בנושא, לרבות פנייה לשרי הפנים הקודמים בנושא ותבחינים שנעשו מול המועצה הדתית במטרה שעמותות יוכלו להגיש בקשה לפטור למועצה הדתית עד סכום מסויים. דנילוביץ' טען כי העירייה ממשיכה לעסוק בנושא מול שר הדתות, המועצה הדתית, שר האנרגייה ומי שבע.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה