בבחירות הבאות נראה ייצוג נשי הולם יותר בעירייה?



28 ארגונים ועמותות בחברה הישראלית, פועלים יחדיו, לשילוב נשים ראוי, בתפקידי מפתח, בכירים, בחברה הישראלית. המטרה, לבחון ולאגד יכולות שיובילו לשינוי אמתי, ברשויות המקומיות ובמוקדי קבלת ההחלטות - "קואליציית מקומיות 2023, שמה לה למטרה, להכפיל את מספר הנשים, המכהנות כראשות עיר ולהגדיל משמעותית, את הייצוג הנשי בבחירות הקרובות".

האם בבחירות 2023 נראה במועצת העיר של עיריית באר שבע ייצוג נשי הולם? כיום, מכהנות בישראל, רק 15 ראשות ערים, מתוך 257 רשויות מקומיות, שזה רק 6%. רק 20% מחזיקות בתפקיד ראש מחלקה, ולא יותר מ17% בתפקיד חברות מועצה או מליאה. 

בבאר שבע, המצב עוד נחשב לסביר, אך טעון שיפור. מתוך 27 חברי מועצת העיר, רק 9 הן נשים (33 אחוזים). נכון, אמנם אחת מסגניו של רוביק היא ד"ר חפצי זוהר, מחזיקת תיק החינוך ומהאנשים המקרובים ביותר לרוביק - אך אין ספק שהנתון האידיאלי הוא שהחלוקה תהיה שווה.

ד"ר חפצי זוהר, צילום: אייל מנקיטה

בשל כך, קמה לה קואליציית 'מקומיות 2018', שבבחירות הקודמות למוניציפלי, הגדילה, באותה שנה, באופן ניכר את הייצוג הנשי ל- 72 מתמודדות, 15 ראשות ערים (5.4%), 645 חברות מועצה ומליאה (18%). 12% סגניות ראשי ערים. 21% ייצוג נשי בתפקידים סטטוטוריים. גידול של 40% נשים בתפקידים ציבוריים.

יושבת ראש העמותה, דר' אורית רישפי (לביא), עו"ד: "נשים נמצאות בתת ייצוג בחברה הישראלית. העדר מודלים המדגימים מציאות שוויונית, לצד ראיה עצמית, צנועה והססנית, בהקשרים של כוח, כסף, מרפקנות וקידום עצמי בעולמות הפוליטיים, הם היוצרים את הצורך בתמיכה אישית, לפני, בזמן ואחרי הקמפיין של המועמדות, לתפקידים פוליטיים, בכירים בכלל, ולראשות עיר בפרט.

ד"ר מזל מזי שאול מנכ"לית עמותת כ"ן: "בעקבות הצלחת 'קואליציה מקומיות 2018' שיזמו קרן אברט ,קרן דפנה ועמותת כ"ן החלטנו עמותת כ"ן והשותפות לדרך להקים קואליציה דומה בשנת הבחירות הנוכחית, קואליציית מקומיות 2023".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה