בית המשפט על העתירה נגד שלטי הבחירות של דנילוביץ' : "אי הבנה של המצב"



המתמודד לראשות העיר פימה פיינבלום הגיש עתירה נגד שלטי הבחירות של דנילוביץ' בטענה שמדובר ב"תעמולת בחירות אסורה". מה הוחלט בבית המשפט?

שבועיים לבחירות: היום נפגשו בבית המשפט בבאר שבע שני מתמודדים לראשות העיר – רוביק דנילוביץ' ואפריים פימה פיינבלום. הסיבה – עתירה שהגיש המתמודד פיינבלום נגד שלטי הבחירות של רוביק דנילוביץ' בהם נראים פרויקטים עירוניים לצד תמונתו, בטענה כי מדובר ב"תעמולת בחירות אסורה" כיוון ש"עיקרון השוויוניות בבחירות ואמון הציבור במנהל הציבורי מחייב כי הרשות המקומית לא תיקח כל חלק במערכת הבחירות" כך בעתירה.

עוד דרשו בעתירה להוריד את שלטי הבחירות המדוברים, דבר שנעשה כבר לפני מספר ימים. המשמעות האלקטורלית של שלטים אלו, הגיעה היום כאמור לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, בראשות השופט אליהו ביתן. מטעם רוביק דנילוביץ' נכחו סגן ראש העיר טל אל-על ועו"ד דני אליגון, ומטעם "כוח באחדות" נכח פימה פיינבלום ועו"ד שני בן שימול.

בית המשפט "אי הבנה של המצב". צילום: שרון טל, יח"צ, אודי בן חיים

בפתח דבריו אמר השופט אליהו ביתן "אני מתרשם שיש כאן או אי הבנה של המצב אליו הכוונתם, משהו שיכול להוות קידום או תעמולה לראש הרשות. זה לא המצב. הוא אומר שזו תעמולה". 

עו"ד שני בן שימול, באה כוחם של "כוח באחדות" השיבה לדברי השופט "יש איסור מפורש להשתמש בנכסים מוחשיים ובלתי מוחשיים של הרשות. אנו רואים את שימושו של המשיב בפרויקטים של הרשות כנכס בלתי מוחשי".

"אתם לא רואים טוב את התמונה"

 השופט לא התרשם מדבריה "אתם לא רואים טוב את התמונה, המקום שמתפתח הוא אמנם של הרשות, אבל פועלו של ראש העיר הוא חלק לגיטימי ממה שהוא יכול להציג. אין כאן פסול, אין לכך שום יסוד.

בסיעת "כוח באחדות" הסכימו לקבל את הצעת השופט ולמשוך את העתירה, אך ציינו כי פיינבלום ניסה לפנות לראש העיר מספר פעמים ולקבוע פגישה, אולם לא באופן פורמלי. השופט ביתן החליט למחוק את העתירה ולוותר על חיוב בהוצאות המשפט.

סוף העתירה להימחק. צילום: שרון טל

מסיעת "כוח באחדות" נמסר לאחר הדיון: "תמוהה בעינינו העובדה כי נבחר ציבור מכהן מבצע שימוש מובהק בפועלה של הרשות על מנת להשיג יתרון ולקדם את מועמדותו על פני מועמדים אחרים. עיקרון השוויוניות בבחירות וטוהר הבחירות הינם חשובים ביותר לשמירה על הליך דמוקרטי תקין והעלאת אמון הציבור במערכת המנהל הציבורי, ועל כן יש לפעול ככל הניתן על מנת לשמר עקרונות אלו. לאור העובדות אשר צוינו בתגובת המשיב לעתירה ובהצהרתו כי הפרסומם האמורים בוצעו במימונו ומכספו הפרטי אנו מקבלים ומכבדים את המלצת הועדה ומושכים את העתירה".

מטה הבחירות של רוביק "העתירה הוגשה במטרה לפגוע בשמו של ראש העיר"

ממטה הבחירות ״דרך חדשה בראשות רוביק דנילוביץ׳״, נמסר: ״לאור המלצת בית המשפט שקיבל לחלוטין, אחת לאחת, את כל טענות ראש העיר והבהיר לעותר, כי אין בסיס לעתירתו ולטענות שלו כנגד ראש העיר, נמחקה העתירה. תחת להתנצל ולהודות, כי ראש העיר פועל עפ"י חוק ועפ"י ההנחיות, בחר העותר להמשיך ו"לתמוה". לאור תגובתו העותר, אנחנו מבינים, כי העותר ממשיך לא להבין.

הוא לא הבין את הנחיות היועמ"ש, לא הבין את החוק, לא הבין מה ועל מה הוגשה העתירה לבית משפט , ועכשיו אנחנו מבינים שהוא גם לא הבין מה אמר לו בית משפט. כיוון שיש קושי בהבנה יובהר את שהובהר ע"י בית המשפט – פעולות והתנהלות ראש העיר הינן בהתאם לחוק וההנחיות. לא נפל כל פגם בהתנהלותו . לאור זאת, הבהיר בית המשפט שלא היה מקום להגשת העתירה וזו למעשה הוגשה בחוסר תום לב, על מנת לפגוע בשמו של ראש העיר שלא בצדק.

הגשת העתירה לא תרתיע את ראש העיר שימשיך לפעול בידיים נקיות לטובת העיר ותושביה. הננו תקווה, כי כעת כשהובהרו הדברים, הם גם יופנמו והמאמצים של העותר יופנו לאפיקים אחרים.״

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה