מדברים את שפת האהבה והתכנות

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('4e2895f8-af27-48c2-b6b4-ab1ae24cae3a','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('4e2895f8-af27-48c2-b6b4-ab1ae24cae3a','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7]]);})

לאחר שעלו לארץ והתמודדו עם קשיי ההתאקלמות והשפה, מצאו ראובן ואלישבע מימון אהבה במהלך לימודי התואר להנדסת תוכנה. לרגל יום האהבה, סיפורו של הזוג שהתגבר יחד על אתגרי שפות התכנות ב-SCE המכללה האקדמית להנדסה על שם סמי שמעון

ראובן ואלישבע מימון בטקס קבלת תארים. קרדיט -  מכללת SCEסיפורי אהבה יכולים לפגוש אותנו בכל מקום, במכולת, על הבר, באפליקציות ובכל פגישה אקראית בין שני אנשים. אבל יש סיפורי אהבה שמתחילים במקריות כל כך גדולה שקשה להישאר אליהם אדישים. אחד כזה הוא סיפורם של ראובן ואלישבע מימון, זוג מהנדסי תוכנה שסיימו לאחרונה תואר שני ב-SCE המכללה האקדמית להנדסה על שם סמי שמעון בקמפוס באר שבע.

"עליתי לארץ מתוך הבנה שפה נמצא העתיד שלי", משתף ראובן מימון בן 27 שעלה לישראל מעיר בפרברי פריז. "כשהגעתי השתלבתי באחת מתוכניות ייחודיות של 'מסע' שמאפשרת לצעירים יהודים מכל העולם להגיע לארץ ולקחת חלק בלימודי השכלה גבוה, ארגוני התנדבות, חיים מקצועיים ועוד. את השנה הראשונה העברתי בגוש עציון שם למדתי במתכונת של ישיבה, גם אולפן, גם הלכות וגם הכנה לפסיכומטרי".

המסלול ב"מסע" כיוון את ראובן ללימודי תואר במכללה, שם הוא עתיד לפגוש את אלישבע, בת 26 - גם היא עולה חדשה מאזור פריז. "עליתי לארץ מתוך אהבה למדינה ובאמת היה משהו שנשמע מאוד מיוחד בעלייה לבד בגיל צעיר. הכל הרגיש כמו מחנה קיץ. עולים קבוצה של צעירים בלי ההורים, רחוק מהבית. יש בזה תחושה כזו של עצמאות, חלוציות וקומונה, אבל מהר מאוד זה מתפוגג. מהר מאוד התחושה של העצמאות מתחלפת בתחושה של געגועים לתרבות וגם מעט בדידות כשאתה פה בלי המשפחה. לא מעט פעמים עלו הספקות שאולי עשיתי טעות. העובדה הזו גורמת לך לחפש איזשהו חיבור לבית. להפוך את החברים למסע ולדרך למשפחה שלך".

הנדסת תוכנה היא שפה בינלאומית

לאחר מסלולי ההכנה הנפרדים של תכנית "מסע", מגיעים ראובן ואלישבע לקבל את הבחירה בתחום שירצו ללמוד ובו הם שואפים לעסוק בחייהם הבוגרים. לאחר התלבטויות, שניהם בוחרים להתחיל לימודי תואר ראשון בהנדסת תוכנה בקמפוס באר שבע של SCE המכללה האקדמית להנדסה על שם סמי שמעון. עבור ראובן הבחירה בתחום הנדסה בכלל ותוכנה בפרט נובעת דווקא מתוך הקושי בהתאקלמות. "היתרון בתחום ההנדסה שיש בו שילוב נרחב של מתמטיקה ואנגלית. תואר בהנדסת תוכנה מאפשר לאדם עם קושי בשפה להרגיש הרבה יותר נוח. בסופו של דבר כל הסטודנטים לומדים שפות גלובליות שמבוססות על יכולת החשיבה המתמטית ולוגיקה".

על רקע זה במסגרת לימודי התואר התקבצו העולים מצרפת לקבוצה מאוחדת שעוזרת, תומכת ומשתפת. בתוך הקבוצה הזו נפגשו השניים לראשונה, אך לא יצרו קשר מיידי. "זיהינו אחד את השנייה כחלק מהקבוצה, אבל בהתחלה היה בינינו פער של שנה בתואר. אני ידעתי מהר שאשמח להכיר אותה, אבל לצערי לא היתה בינינו יותר מדי אינטראקציה. אז למרות החיזורים שלי אלישבע פחות התעניינה", אומר ראובן.

למזלו של ראובן הפער הצטמצם, לאחר שאלישבע לקחה שנה הפסקה במהלך התואר, ובמהלכה המשיכו השניים לשמור על קשר ואף העמיקו את ההיכרות ביניהם. בשנה זו אלישבע מצאה כתף תומכת אצל ראובן מעבר ללימודים. היא הבינה שייתכן שהקשר ביניהם יכול להתפתח, וראובן עתיד להיות האיש אתו תרצה להקים משפחה. עובדה זו החזירה את אלישבע ללימודי התואר במכללה, וראובן מיד נרתם לעזור לה להדביק את החומר ולחזור לעניינים.

התגברו על הפערים, ראובן ואלישבע מימון. קרדיט - מכללת SCE"ישבנו יחד על עבודות, לימודים, ואז יצא לי להכיר את ראובן יותר. פתאום זיהיתי את ההקשבה שלו, התמיכה, העובדה שהיה שם בכל שעה והנכונות לעזור לא רק בלימודים. זה גרם לי קצת יותר להתחבר לתחושות שכנראה היו לי כלפיו לפני, והחלטתי שאני מוכנה שגם נצא לדייט מעבר ללימודים", נזכרת אלישבע.

הזוג הטרי גילה את היתרונות בלימודים משותפים לתואר מורכב "העברנו את כל הזמן שלנו יחד, בקורסים ובעבודות. פתאום היינו צוות שפותר יחד בעיות. יש בזה יתרון גדול, כי אנחנו זוג שמאוד משלים אחד את השנייה - בדברים שאני טוב בהם אלישבע פחות, ויש דברים שבהם אני שובר את הראש ולא מבין ואלישבע תותחית בהם", אומר ראובן, "זה הופך את הלימודים להרבה יותר נעימים, כי אתה יודע שיש לך על מי לסמוך".

החיים המשותפים אחרי התואר

השניים התחתנו לקראת סוף התואר ומאז הספיקו להתברג כל אחד בחברות מובילות בתחום הנדסת תוכנה. ראובן עובד כמהנדס תוכנה בחברת כרטיסי האשראי מקס. "אני עובד עם צוות החברה כמתכנת בתחום הדיגיטל. כל מה שכולל אינטראקציה וממשק עם הלקוחות נמצא באחריות שלנו, כולל תחזוקה שוטפת של האתר". אלישבע עובדת בחברה המתמחה בבניית מערכות IOT ומכירתן ללקוחות שמפתחים באמצעותם מוצרים שונים. "אני מאוד מרוצה מהמקום שבו אני עובדת היום, ובסוף הרווחתי פעמיים - גם משרה מעולה וגם אהבה גדולה", היא אומרת.

במקביל לעבודותיהם השניים הספיקו לסיים באחרונה תואר שני, גם הוא בהנדסת תוכנה ב-SCE. ראובן מסביר מדוע בחרו בכך: "מדובר בתחום שכל ידע שאתה צובר בו גם עוזר להתפתחות האישית וגם מסייע בהתקדמות בניהול פרויקטים גדולים יותר. אנחנו מאמינים שיחד עם התואר השני שנינו נתפתח במקומות העבודה שלנו".

לסיום, השניים משתפים בתחושה שלהם לקראת יום האהבה. "אני כל כך שמחה לחשוב על האהבה שלנו. ראובן הוא ללא ספק הגבר המתאים ביותר עבורי. יש בו את כל התכונות שאני אוהבת ויודעת שיש לו אהבה גדולה לכל מי שמסביבו. הוא תמיד יהיה שם עבור כולם וינסה לתמוך ולעזור", אומרת אלישבע. גם ראובן לא חוסך מחמאות. "אלישבע היא אישה מדהימה. היא תמיד דואגת, אכפתית, עוטפת ותומכת. יש לי מזל גדול ואפילו קצת מוזר איך אנחנו זוג - שנינו מאותו אזור בפרברים של פריז, ובדיעבד גילינו שאלישבע היא חברה של בת הדודה שלי. לא נפגשנו אף פעם בצרפת, ודווקא פה בארץ נוצר החיבור".

מצאו שפה משותפת. קרדיט - מכללת SCE

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('b122df27-d159-4106-b774-3470d02d9dd9','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה