המורה ששומרת על קשר עם התלמידים וההורים בדרך מקורית

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('ac966b63-15c6-4643-b2b8-83e1beb6e142','/dyncontent/2024/11/19/14a5e5fe-3cf1-446d-9997-4119afaf9b5b.jpg',18723,'פיצה ק 1124 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('ac966b63-15c6-4643-b2b8-83e1beb6e142','/dyncontent/2024/11/21/a958bcda-98b6-4123-9c72-c37d94dfc83d.jpg',18730,'טנא 1124 מעברון עליון',525,78,true,33743,'Image','');},12],[function() {setImageBanner('ac966b63-15c6-4643-b2b8-83e1beb6e142','/dyncontent/2024/11/6/254bd038-88a9-40b2-a1b6-279fd196209f.jpg',18667,'צרפתי אייטם כתבה 2',525,78,true,33743,'Image','');},15]]);})

צפו: בעקבות הלמידה מהבית והמרחק בין המורים והתלמידים, החליטה המורה אמה זארקה ממקיף רבין בבאר שבע לעשות בזמנה החופשי סדנאות בישול לתלמידים וההורים במטרה ליצור חיבור ולשמור על קשר בדרך מהנה וייחודית

"הרעיון לסדנאות בישול נולד עוד לפני תקופת הקורונה. בעבר קיימתי סדנאות לתלמידים בסכנת נשירה, נתתי להם חווית הצלחה והראיתי להם שאפשר להצליח בתחומים שונים. בתקופת הקורונה  אני וצוות המורות של החינוך המיוחד החלטנו לצאת בתוכנית שנקראת ״שישי משפחתי״. בכל יום שישי תלמידי כיתות החינוך המיוחד ובני משפחותיהם מתחברים לכיתה המקוונת ומבשלים ביחד", סיפרה ל'באר שבע נט' אמה זארקה, מורה לספרות ממקיף רבין בבאר שבע.

היא הוסיפה: "בתקופת הקורונה הבנתי שתלמידים רבים נמצאים ללא תעסוקה והמחשבה שהם לא עושים כלום במשך ימים רבים גרמה לי לחשוב על זה יותר, ומה מחבר יותר מבישול? לכן נעניתי לבקשת המחנכות בחטיבה העליונה לקיים סדנאות לתלמידיהם ביחד עם ההורים".

צילום פרטי

וכך, המורה אמה החליטה לחבר בימי הקורונה את התלמידים וההורים אליה, והיא עושה סדנאות בישול ואפייה בזמנה החופשי אחרי הלימודים בהן היא מלמדת את ההורים והתלמידים לבשל יחד. אמה תושבת באר שבע, נשואה לאלי אמא לארבעה ילדים וסבתא לשני נכדים. היא מורה לספרות מזה 23 שנה ועובדת במקיף רבין, בהנהלתו של שמשון רפאל ונגרובר, בחטיבת הביניים וכיתות החינוך המיוחד. "אני אוהבת את מה שאני עושה, כל יום בעבודה עבורי זה יום חג", מספרת אמה.

מדוע היה לך חשוב לעשות סדנאות להורים והתלמידים יחד? איך היו התגובות?

"החלטנו לקחת את התוכנית צעד אחד קדימה ולחבר את ההורים מתוך מחשבה שאם ההורים יהיו שותפים התלמידים ירגישו יותר נוח וזה יתרום לקשר בין ההורים לילדיהם. כמו כן תוכנית זו מחברת את ההורים למקיף, למורים ולמסגרת החינוכית. תגובות ההורים היו משביעות רצון, מפרגנות והם שמחו על ההזדמנות לעשות פעילות משותפת עם ילדיהם וילדי הכיתה והוריהם. התלמידים משתפים פעולה נהנים ומחכים כבר למפגש הבא".

צילום פרטי

עד כמה חשוב לשמור על הקשר האישי עם התלמידים גם בימי הקורונה והלמידה מרחוק?

"בתקופת הקורונה, יותר מאשר בימים רגילים ישנה חשיבות לשמירה על קשר אישי עם התלמידים. התלמידים מרגישים שהם לא לבד, שהצוות החינוכי, המחנכת והמורים המקצועיים דואגים להם מבחינה לימודית וחווייתית. הלמידה מרחוק זה לא מצב אידיאלי, לכולם קשה להתרגל לסיטואציה החדשה ולא תמיד אנחנו יודעים לעכל אותה ולהכיל אותה. לכן ישנה חשיבות ליוזמות מסוג זה  המאפשרות לתלמידים לבוא לידי ביטוי בדרכים אחרות ולאו דווקא רק בלמידה".

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('e81feff6-00bb-4a4a-adcb-86a67c7148fc','/dyncontent/2024/11/21/a958bcda-98b6-4123-9c72-c37d94dfc83d.jpg',18730,'טנא 1124 מעברון עליון',525,78,true,33745,'Image','');},12],[function() {setImageBanner('e81feff6-00bb-4a4a-adcb-86a67c7148fc','/dyncontent/2024/11/6/daddbb05-61ab-48fc-86e2-4a2e9775ed76.jpg',18665,'צרפתי אייטם כתבה ',525,78,true,33745,'Image','');},15]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה