"אני שמח על היכולת להנגיש את שירות התמלול ולעזור לאחרים"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('edd19416-bf18-49c1-87e8-3e1ff5cd7182','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('edd19416-bf18-49c1-87e8-3e1ff5cd7182','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7]]);})

טל חי-עם מבאר שבע הקים עסק לתמלול מתוך אהבה למילים ולדיוק. אחרי שהצטרף לארגון קרן-שמש מקבוצת עוגן קיבל עזרה של מנטור צמוד, העסק צמח וכיום הוא גם מסייע לאנשים כבדי שמיעה בתמלול בשידור חי. רגע לפני שהוא מתחרה בגמר "יזם השנה" של הארגון הוא מספר על תחילת דרכו, על הצמיחה של העסק ועל הרצון להנגיש את התמלול לאנשים עם צרכים מיוחדים

טל חי-עם מעיד על עצמו שגדל עם מקלדת ועכבר ביד בתוך העולם הדיגיטלי וכתוצאה מכך פיתח יכולת הקלדה עיוורת ודיוק. "גיליתי שאני מקליד מאוד מהר ועושה את זה טוב, שיש לי יכולות דיוק גבוהות, סדר בעבודה עם מילים ותמיד התחברתי לזה", הוא סיפר ל'באר שבע נט' על הדרך בה הפך את האהבה למילים- למקצוע.

היום, 30 ביוני, יתקיים הגמר בתחרות "יזם השנה" של ארגון קרן-שמש מקבוצת עוגן, ובין מאות בעלי העסקים שהתמודדו בתחרות עלה לשלב הגמר טל שהקים עסק לתמלול בשידור חי עבור כבדי שמיעה, והפך לאימפריה בתחום. בגמר היום יוכרזו הזוכים בתחרות ב-3 קטגוריות: מסע אישי, הצלחה עסקית ותרומה לחברה.

קרן-שמש מקבוצת עוגן, הוא ארגון ללא כוונת רווח שמסייע כבר 16 שנה לבעלי ובעלות עסקים קטנים באתגרי הניהול להקים ולנהל עסקים המפרנסים אותם ואחרים, ופועל למתן הזדמנות שווה ולשיפור הישגיהם של בעלי העסקים הקטנים לאורך מעגל החיים של העסק. קרן-שמש מחברת בין בעלי העסקים לבין מנטורים מתנדבים לליווי ארוך טווח שמעניק לבעל העסק מיומנויות וכלים ניהוליים. המנטורים מסייעים לבעלי העסקים לבנות תכנית עסקית שתותאם לצרכיו ולצורכי השעה, ובנוסף מקבל העסק מענה הוליסטי באמצעות יעוץ ממומחים בתחומם בשלל תחומי ניהול, כמו: שיווק דיגיטלי, ניהול מלאי ועוד.

טל חי-עם, צילום פרטי

טל בן 28, סטודנט למשפטים וכלכלה מבאר שבע, ואחרי שעבד שנים בחברות תמלול שונות החליט לצאת לדרך עצמאית. "בהתחלה פתחתי עסק שקראתי לו 'טל עושה הכל', עבדתי תוך כדי בעמותה אז עשיתי את זה בעיקר כדי להשלים הכנסה. עם הזמן ראיתי שיש ביקוש לתמלול והתמקצעתי בזה, פרסמתי מודעה בפייסבוק ולאט לאט עוד ועוד לקוחות פנו אליי", סיפר טל על תחילת הדרך, "אבל בסופו של דבר הייתי בן אדם אחד, גם התחלתי ללמוד והלו"ז שלי היה עמוס. הבנתי שאני לא יכול להמשיך לתמלל וללמוד בו זמנית אז פניתי לארגון קרן-שמש לעזרה. הצמידו לי את המנטור רועי ריבק, הוא לא היה מהתחום ובגיל שלי ובגלל זה חששתי בהתחלה אבל לשמחתי זה היה בדיוק מה שהייתי צריך". טל מספר שמנטור כמו רועי עם ניסיון ביזמות, לצד התמיכה מהארגון עזרו לו לעשות את הצעד המשמעותי בעסק שלו ולהתרחב.

"החלטנו להפוך את זה מעסק של בן אדם אחד לעסק רחב יותר. היום אני מנהל את העסק ויש לי 15 עובדים שהם מתמללים שעושים את רוב העבודה בזמן אמת. אני מנהל את הקשר עם הלקוחות, מכשיר את העובדים שמתמללים. קיבלתי כלים שלימדו אותי איך לנהל עובדים, שירות לקוחות, עשינו מיתוג מחדש וכיום קוראים לעסק 'טל חי-עם תמלול מדויק', כי אנחנו מדייקים בזמנים, באיכות ועם הלקוחות", משתף טל.

ספר על היוזמה לעסק לתמלול בשידור חי עבור כבדי שמיעה, מאיפה נולד הרעיון?

"חשוב לי שהלקוחות ומי שעובד איתנו יהיו מרוצה, חשוב לי לתת לבן אדם הרגשה טובה מהשירות שהוא שמקבל. אני גדלתי בקיבוץ ושם לא עבדנו בשביל כסף אלא בשביל הקהילה, אז יש בי רצון פנימי לעזור לקהילה, לעשות טוב יותר למען אחרים ורציתי לעשות את זה גם בתחום התמלול. יש מקרים בו אדם צריך עזרה בהנגשה של תמלול, אם זה סטודנט כבד שמיעה באוניברסיטה שצריך לתמלל עבורו את ההרצאה המוקלטת כדי שיוכל לעבור את המבחן... הרבה קורסים עברו בקורונה לזום אז עבור בן אדם כבד שמיעה זה לא פשוט, הוא היה רגיל לשבת בשיעור בשורה הראשונה ולקרוא שפתיים, פתאום הוא רואה רק מצגת במסך וזה קשה. זיהיתי את המצוקה הזו ואני שמח לתת את השירות הזה, להנגיש את התמלול ולעזור".

ראית שיש ממש צורך של האוכלוסייה הזו בעזרה בתמלול בלייב?

"כן, זה היה קיים גם קודם בעולם התמלול אבל משהו בקורונה היה שונה, הצורך פתאום עלה מאוד.  אני מאושר לעזור ללקוחות לקבל את מה שהם צריכים ולהצליח. אני רק יכול לדמיין כמה זה קשה להתנהל בעולם כשאתה כבד שמיעה אז אם יש מישהו שיכול לבוא לקראתם ולהדריך ולעזור להם במה שלי הוא ברור וטריוויאלי, אז אני עושה את זה בשמחה".

 

מוניקה לב כהן, מנכ"לית קרן-שמש מקבוצת עוגן מספרת כי "טל גבר על מאות מתמודדים והגיע לעשיריית הגמר בתחרות "יזם השנה" שאנחנו עורכים כל שנה בין העסקים שאנחנו מלווים, וזאת בזכות עסק שעשה דרך עסקית מרשימה, יחד עם ערך חברתי. בעלות ובעלי עסקים רבים זקוקים להבנה העמוקה בניהול עסק, ומשבר הקורונה הביא רבים מהם, כמו טל, להתמודדות עם אתגרים חדשים. המטרה שלנו היא לעזור לבעלי ובעלות עסקים להבין את הכללים הבסיסיים ולהציע להם ליווי של אדם מנוסה שיכול לעזור לעסק שלהם לצמוח מכל אתגר". ואכן היום יתמודד טל על תואר "יזם השנה" של הארגון.

ספר על הגמר של פרויקט "יזם השנה" בו תתמודד

"בהתחלה התלבטתי אם לגשת ולהירשם בגלל הלו"ז העמוס עם הלימודים אבל בהמלצת רועי המנטור שלי ניגשתי. הזוכה יקבל פרס של 10,000 שקלים וזה יכול לעזור לעסק, פתאום עליתי לשלב הגמר והייתי צריך לספר על העסק, להציג אותו מול וועדה של שופטים חיצוניים שהם יזמים, מנכ"לים של חברות... אז ישבתי לכתוב על העסק ועל עצמי וראיתי כמה זה לימד אותי, עברתי תהליך של למידה עצמית, של שיפור העסק שלי. הופתעתי שעליתי לגמר כי קשה לי להעריך את עצמי אבל העסק צמח וגדל פי 3-4 בשנה הזו בצורה מדהימה ואני שמח על התהליך".

אם תזכה מה תעשה עם הפרס לקידום העסק, מה התכניות שלך להמשך?

"יש לי כמה תכניות לעסק, אחת מהן היא ליצור אגודה של מתמללים כי כרגע אין גוף שמאגד את תחום התמלול כמקצוע בארץ לעומת מקומות אחרים בעולם. אני חושב שבעזרת אגודה, בעזרת קביעת תו תקן יוכלו להפוך את התמלול למקצוע יותר רציני ומכובד. תכנית נוספת שאני רוצה לקדם היא קורס מתמללים לאנשים עם צרכים מיוחדים. היום זו אוכלוסייה שמאוד קשה לה תעסוקתית אז הייתי רוצה לעזור לאנשים עם צרכים מיוחדים להשתלב ביותר מקצועות ותמלול זה מקום טוב עבורם. זו יכולה להיות בשורה חשובה ואני מקווה שאצליח להשיג את זה".

 

בקרן-שמש פועלים בהתנדבות כאלף מנטורים, כולם בעלי נסיון עשיר בניהול, במטרה להעניק לבעל העסק השקפת עולם ניהולית, ותחושת מסוגלות וביטחון, המושתת על נסיונם. בנוסף, כל בעל עסק שנכנס לתהליך הליווי בקרן שמש הופך לחבר בקהילה בה חברים אלפי בעלי עסקים קטנים מכל הארץ, שמסייעים זה לזה מנסיונם העשיר, וכן מוזמן להרצאות וסדנאות נוספות. עד כה סייע הארגון לכ-4,000 עסקים קטנים שנקלעו למשבר בעקבות התפרצות הקורונה.

קרן-שמש הוא חלק מקבוצת עוגן, ארגון פיננסי-חברתי ללא כוונת רווח, ששאיפתו להביא רמה חדשה של הוגנות ושוויון הזדמנויות במגזר הפיננסי, תוך הנגשת אשראי בר-השגה וליווי פיננסי לישראלים הרבים המתמודדים עם פערים ומכשולים פיננסיים גדולים. בעקבות משבר הקורונה, הרחיב הארגון מאד את הסיוע הניתן לעסקים קטנים ומלכ"רים, באמצעות ליווי ומנטורינג ובאמצעות הלוואות המותאמות אישית לצרכי כל עסק.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('17cee023-059d-4dcb-8bcc-1227cd46892a','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה