אם אנחנו נסתכל על התוצאות במנוע החיפוש של גוגל, נראה שני הבדלים מהותיים. התוצאות הראשונות בכל עמוד, וכן התוצאות שמופיע לצד החיפוש הרגיל, הן למעשה מודעות שבעלי האתרים יצרו בשביל לקדם עמוד או אתר. לעומת זאת התוצאות הרגילות הם של עמודים באתרים, אשר מסודרים על פי אופי הקידום של האתרים השונים.

ההבדל בין סוגי התוצאות טמון בהבדל של סוג הקידום בגוגל. הקידום הראשון אותו הצגנו ועליו נדבר במאמר זה, הוא קידום ממומן, הקידום השני, הוא קידום אורגני. כפי שאפשר להבין מהשם, ההבדל העיקרי בין השניים טמון בכל, שקידום ממומן הוא קידום בכסף, אנחנו משלמים לגוגל בשביל שיפרסמו את האתר שלנו גבוה במילות חיפוש שונות. קידום אורגני לעומת זאת, הוא עומד בבסיסו של קידום אתרים בגוגל, הוא בנוי על פי כללים וטכניקות שונות והמטרה העיקרית היא, להביא את האתר למקום הגבוה ביותר בעמוד מסוים, על פי הרלוונטיות של מילות המפתח לפיהן מחפשים הגולשים אתרים בתחום, כך נהנים מרלוונטיות ומחיפוש ממוקד של גולשים.

לפני שנסביר כיצד מתבסס קידום ממומן, חשוב להבין שני דברים. ראשית, קידום ממומן לא מתערבב עם קידום אורגני, אומנם שניהם יכולים להוביל לידי כך שבביטוי מסוים האתר יופיע במקום הראשון, אך לא יהיה קשר בין השניים, מה שמבדיל הוא שאתרים שמקודמים בקידום ממומן, מצוין באופן מפורש שמדובר במודעה ולא בקידום רגיל. שנית, קידום אתרים בגוגל היום כולל את שני סוגי הקידומים, אין חברה שמקדמת באופן יעיל רק בדרך אחת. בשביל להצליח, חייבים להצליח בשניהם, במטרה להביא כמה שיותר קהל לאתר.

מה זה קידום ממומן בגוגל וכיצד הוא עובד

קידום ממומן בגוגל הוא למעשה רכישת שטחי פרסום במנוע חיפוש של גוגל, אך לא רק שם. בדיוק כמו שעסקים נהגו לרכוש שטחי פרסום בתקשורת הכתובה או שלטי חוצות, כך הם יכולים לרכוש היום שטחי פרסום בגוגל עצמו ובאתרים שונים שעובדים עם גוגל אדסנס (מערכת אשר בעזרתה אתרים יכולים להרוויח כסף על ידי הצגת פרסומות של גוגל). ההבדל הוא, שכמות הגולשים שנכנסים לגוגל היא גדולה יותר, כנראה מכל עיתון או נראות של שלט פרסום, המיקוד הוא גבוה יותר (מגיעים רק אנשים שמחפשים באופן ספציפי את התחום המפורסם, וכן פרסום דרך קידום ממומן בגוגל הוא זול יותר והרבה יותר פשוט.

דרך העבודה היא מאוד פשוטה, נרשמים לגוגל אדסנס, רושמים את שם האתר, ואז מתחילים לבנות פרסומות. הפרסומות מוגבלות בתווי מילים, כך שיש צורך להכניס כמות מוגבלת של מילים ורצוי שהן יהיו שיווקיות וקוראות לפעולה. כל מודעה אמורה להוביל לאתר או לעמוד מסוים. כשהמטרה היא להוביל לעמוד הספציפי בו עוסקת המודעה. חשוב להבהיר, גוגל נותנת כלים רבים שעוזרים לפתח את הפרסומות וליצור כאלה שיהיו מוצלחות מאוד, זאת על פי ניסיון של שנים של עבודה והיכרות עם המערכת ודרישות הקהל.

כעת אנחנו מגיעים לשלב החשוב באמת, כיצד בוחרים איפה ומתי המודעות יתפרסמו. לשם כך עובדים עם גוגל אדוורדס, שם אנחנו יכולים ללמוד כמה אנשים גולשים לכל ביטוי ומה העלות של הביטוי, כלומר כמה עלינו לשלם לגוגל על מנת לפרסם בביטוי הזה. מדובר במכרז, מי שמשלם יותר (בהתאם למחיר שגוגל דורש), כך אנחנו יכולים להופיע יותר זמן ובמקומות יותר טובים.

הפרסומות שלנו כאמור יכולים להופיע הן במנוע החיפוש הן בכל רשת המדיה, כלומר באתרים השונים שעובדים עם גוגל. כיצד אנחנו נדע עם הפרסום הצליח? בכל פעם שמישהו עושה קליק, אנחנו נדע מהו אחוז ההמרה של הפרסומת וכמה היא מועילה לנו. זה המשמעות של קידום ממומן.

בשביל ליהנות מקידום ממומן ברמה גבוהה, מומלץ לעבוד עם חברה מקצועית שמבינה בתחום, דוגמא לכך היא חברת מדיה גרופ שעוסקת כבר למעלה מעשור בקידום אתרים בגוגל, אורגני וממומן, ודאגה לקדם מאות לקוחות מרוצים בתחומים שונים.