גיל מעבר מוקדם למה לצפות

$(function(){setImageBanner('55e9c102-fdbd-4b2b-8828-62e1721b3017','/dyncontent/2021/10/12/45ea61b4-6ed6-4170-ab6a-fb352e683fa8.jpg',13581,'',525,78,false,33896);})

גיל המעבר המסמן את סיום שנות הפריון של האישה לרוב מתרחש בסוף שנות ה-40 ותחילת שנות החמישים עם הפסקת הוסת. עם זאת, יש נשים שעשויות לחוות את גיל המעבר כבר קודם לכן ואפילו בשלהי שנות ה-30 ותחילת ה-40.

 RF123

מהם הגורמים לגיל מעבר מוקדם?
קיימים גורמים שונים שעלולים להאיץ גיל מעבר מוקדם: היסטוריה משפחתית ותנאים גנטיים, הפרעות אוטואימוניות, בעיות בבלוטת התריס, חשיפה לרעלים כולל כימותרפיה והקרנות, הליכים להסרת שחלות, רחם, הפרעה גנטית דוגמת תסמונת X שביר, משקל עודף ועוד. לעיתים זה גם שילוב של מספר גורמים.
חוששת שאת בפתח של גיל המעבר? כדאי לבחון אם אכן החשש מוצדק ולמרבה השמחה, ניתן לבצע אבחון לגיל מעבר מוקדם באמצעות בדיקת רמות הורמונליות, רמות נמוכות של אסטרדיול ובדיקת דם המודדת הורמון מגרה זקיקים FSH שאחראי לייצור אסטרוגן בשחלות. יש לבדוק שאכן מדובר בגיל המעבר ולא במצב בריאותי שגרם לתפקוד הורמונאלי לקוי.
נשים רבות אולי ישמחו להיפטר מהעול של המחזור החודשי, אבל יש לקחת בחשבון שגיל מעבר מוקדם מדי עלול להעלות את הסיכון לפתח מחלות שונות, לגרום לאי פוריות מוקדמת, להוביל למחלות לב ואובדן עצמות ואפילו למתח, חרדה ודיכאון הנובעים משינויים הורמונאליים הנלווים לגיל המעבר.

כיצד מתמודדים עם תופעות גיל המעבר?
לרוב גיל המעבר מוכרז רשמית כשנה שלמה לאחר המחזור האחרון של האישה. תסמיני גיל המעבר אצל נשים בין אם הוא החל מוקדם או מאוחר עלולים לפגוע באיכות החיים ובתפקוד. לרוב הסימפטומים כוללים גלי חום, הבאים לידי ביטוי בתחושת חום עוצמתית באזור פלג גוף עליון, הזעה לילית, ערפול חושי, יובש בנרתיק, שינויים דרמטיים במצב הרוח, עור יבש וירידה בחשק המיני. תסמינים אלה נגרמים לרוב בשל הירידה החדה באסטרוגן ובפרוגסטרון.


חשוב מאוד להשקיע בהתמודדות עם תסמיני גיל המעבר, כשאומנם קיימים טיפולים הורמונאליים, אבל אלה עלולים להגביר סיכון לקרישי דם ואף סרטן השד, ולכן יש לבדוק אפשרויות טיפול חלופיות או משלימות. כך למשל, מחקרים שונים הצביעו על החשיבות של תלתן אדום שיכול לסייע בהתמודדות עם גלי חום והזעה לילית, כיוון שהוא מדמה את הפעילות ההורמונאלית של הורמון אסטרוגן.


שינויים בסגנון החיים יכולים אף הם לסייע בהתמודדות עם תופעות גיל המעבר, ובעיקר ניהול והפחתת לחץ, כי סטרס עלול להעצים תופעות של דכדוך ומצוקה. אפשר לתרגל טכניקות להרפיה, נשימה או דמיון מודרך. כדאי גם לשמור על תזונה מאוזנת ופעילות גופנית, ולהימנע ממזון שיכול להחמיר את עוצמת ותדירות גלי החום, כמו מזון ארומאטי ומתובלן ומשקאות מעוררים. כדאי לנסות גם לישון טוב בלילה, כי שינה איכותית יכולה להפחית מהלחץ ולסייע גם בחיזוק מערכת החיסון המתרופפת בגיל המעבר. להעדיף ביגוד אוורירי מחומרים נושמים, לווסת טמפרטורה, להפסיק צריכת קפאין לפחות כ-6 שעות לפני השינה.

ניתן להיעזר גם בתוספי תזונה כמו פרומנסיל. טבליות פרומנסיל מרוכזות במיוחד – כל טבליה מכילה 80 מ"ג איזופלבונים (נטו) מתמצית פרחי תלתן אדום. פרומנסיל נחקר במחקרים קליניים ומדעיים שפורסמו בעיתונות רפואית ומדעית ונמצא מקל על תופעת גלי החום בגיל המעבר.

היכנסו למידע נוסף על גיל המעבר באתר פרמה גורי

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('27c493e9-601e-48f4-97ac-558ad8004a51','/dyncontent/2021/10/12/45ea61b4-6ed6-4170-ab6a-fb352e683fa8.jpg',13581,'',525,78,false,33898);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה