מחיר למשתכן ורובע חדשנות: שר האוצר ושרת הבינוי והשיכון אופטימיים לגבי עתיד העיר

$(function(){setImageBanner('ffc57fb7-4545-47ea-8a28-dbfdeef21e03','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33754,'Image','');})

שרת הבינוי והשיכון יפעת שאשא ביטון ושר האוצר משה כחלון סיירו אתמול (ב') באתר בנייה של פרויקט מחיר למשתכן בשכונת סיגליות בבאר שבע; בירת הנגב נבחרה לעיר הראשונה בה תפותח תכנית להקמת רובע חדשנות

בשכונת הסיגליות מתוכננות כ-1,800 יחידות דיור שרובן שווקו. הדירות באתר הבניה שבו ביקרו השרים יאוכלסו באפריל 2020. בבאר שבע הוגרלו עד כה 2,678 יחידות דיור ב-18 הגרלות. עוד כ-2000 יחידות דיור ישווקו בעיר בהמשך.

צילום: חן גלילי

בסיור התייחס שר האוצר משה כחלון לעתיד פרוייקט מחיר למשתכן: "פרוייקט מחיר למשתכן יצא לדרך בזכות התמיכה הציבורית הגדולה במפלגת כולנו. בניגוד לממשלת לפיד-נתניהו, שלא השכילה לבנות דירות לזוגות צעירים, היום למעלה מ60,000 זוגות צעירים מחזיקים בזכות מוקנית לדירה בזכות מחיר למשתכן."

כחלון הזהיר: "יש לא מעט אנשים שמתקשים להפנים את עוצמת המהפכה שהובלנו. יש תוכניות רבות לעצור את פרוייקט מחיר למשתכן. המחויבות היחידה שלנו היא לעתידם של הזוגות הצעירים, המשפחות הצעירות ומעמד הביניים."

שרת הבינוי והשיכון, ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון: "המשימה שלנו כעת, כפי שכבר הנחיתי את אנשי המשרד, היא לרכז מאמץ כדי ללוות טוב יותר את הזוגות הצעירים שזכו במחיר למשתכן. אני רוצה שכל הזוגות יקבלו ביטחון ויידעו בדיוק מה הסטטוס שבו נמצא הפרויקט שלהם בכל שלב. אנחנו נבקר באתרים השונים ונוציא הודעה אישית לכל הזוגות כדי למנוע חוסר ודאות."

צילום: חן גלילי

התכנית להקמת רובע חדשנות

כמו כן, במסגרת פעילות הממשלה לפתח רובעי חדשנות בערים מטרופוליניות בישראל, בשיתוף פעולה עם הנהגת השלטון המקומי, התקיים בחודשים האחרונים הליך לבחירת העיר הראשונה בה תפותח תכנית להקמת רובע חדשנות.

שרת הבינוי והשיכון,  ד"ר יפעת שאשא ביטון הודיעה לראש עיריית באר שבע, מר רוביק דנילוביץ,  כי הצעת העירייה נבחרה מבין הצעות ערים נוספות שהוגשו. במהלך החודשים הקרובים תסייע ממשלת ישראל לפיתוח תכנית אסטרטגית לרובע חדשנות חדש בעיר, בהובלת העירייה והשותפים העירוניים באמצעות צוותי עבודה ובליווי מומחים מחו"ל.

הצעתה של באר שבע לתכנון רובע חדשנות ותעסוקה נבחרה מבין מספר הצעות של ערים בישראל, וכעת משרד הבינוי והשיכון יסייע במימון תכנון הרובע. רובע החדשנות עתיד לקלוט חברות הייטק ומשרדים ולבסס את תחום התעסוקה המתקדם בעיר.

רוביק דנילוביץ', ראש העיר באר-שבע: "מדובר בבשורה חשובה לעיר באר-שבע. ההחלטה על פיתוח רובע חדשנות בבאר שבע מחזקת את העיר כמרכז ידע וחדשנות בינלאומי וכמטרופולין של איכות במדינת ישראל. אנו מודים לשרה ולמשרד הבינוי ושיכון על ההחלטה ומצפים לעבוד בשיתוף פעולה להוציאה לפועל."

העיר באר שבע הציעה לפתח את הרובע החדש במרחב שבין שכונות ג ו- ד מזרח, ובין האוניברסיטה, בית החולים ופארק ההייטק.

ראש העיר ושרת השיכון והבינוי. צילום: לע"מ

ההצעה כללה את הפרמטרים הבאים לתכנון רובע חדשנות:

-           עירוב שימושים מוגבר שיאפשר הקמת משרדים בשכונות המגורים הסמוכות

-           שימוש בעתודות קרקע של רכבת ישראל כחלק משטחי רובע החדשנות

-           הקמת בי"ס תיכון לסייבר ולמדעים

-           הכנסת תחבורה ציבורית לתוך האוניברסטיה והמרכז הרפואי

-           יצירת מערך מסודר של שבילי אופניים לעידוד נגישות תחבורתית לאיזור

-           הרחבת הבנייה בדפנות המוסדות ע"מ לעודד עירוב שימושים

הסיוע הניתן לעיר, בשווי מעל למיליון ₪ כולל צוות תכנון וניהול מקומי שעתיד  לתכלל את העבודה המקומית תוך נגישות פיזית, מנטאלית ושפתית לשחקנים המקומיים, לצד ליווי צמוד של המומחים הבינלאומיים (פרופ' ברוס כץ וגב' ג'ולי וגנר) במטרה ליצר תכנית מותאמת לישראל שתתכתב עם האתגרים והשיח הבינלאומי בתחום החדשנות והתעסוקה האיכותית.

הליך בניית התכנית אמור להסתיים תוך פחות משנה בשיתוף פעולה של הגופים המקומיים בעיר עם צוות מתכננים ישראלי ובליווי של המומחים מחו"ל. בסיומו של התהליך תוצג תכנית שלד לרובע, תוך מתן דגשים לאופן הניהול והחוזקות והמומחיות אותם יש לפתח ברובע זה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('27d24022-4059-4686-9d23-74f3d7555b0c','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33757,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה