מחשבים מסלול מחדש

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('c8b8eb7d-7f3e-46c2-a2c5-844c31396c54','/dyncontent/2024/11/3/3700b707-4cc7-4fe9-b095-b1a84375c5f3.jpg',18606,'משען 1124 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('c8b8eb7d-7f3e-46c2-a2c5-844c31396c54','/dyncontent/2024/11/4/aecd05a0-16c9-4fec-aca7-e7d716289eef.jpg',18646,'גם וגן אייטם כתבה ',525,78,true,33920,'Image','');},15]]);})

בסוף החודש חברת "דן באר שבע" תחל את פעילותה בבאר שבע, כשהיא עתידה לשנות את כל מערך התפעול הקיים בתחבורה הציבורית בעיר. אותו מודל חדש שיכנס לפעילות בעיר, יהיה בדומה למודל התחבורה הציבורית באירופה, או כמו שכבר נאמר "ליברפול באנגליה- באר שבע בישראל".

בסוף החודש, עתידה לקרות מהפכה של ממש בתחום התחבורה הציבורית בבאר שבע, כשחברת "דן באר שבע" תחל את פעילותה בעיר. ב-25 בנובמבר יוחלף מפעיל התחבורה הציבורית הנוכחי, "מטרודן", וכבר באותו היום יוכנסו כ-279 סככות המתנה חדשות וכ-290 שלטי זמן אמת חדשים. האוטובוסים ישנו צורתם, שיטת ההפעלה תשתנה- והכל בסימן תחבורה ציבורית מתקדמת וחדשה בעיר.

לאחר מכרז שיצא בינואר 2015, נבחרה חברת "דן באר שבע" להיות החברה שתפעיל ב-12 השנים הקרובות את מערך התחבורה הציבורית בבאר שבע, בין היתר כפיילוט של משרד התחבורה למודל חדש של מערך התפעול ראשון מסוגו בארץ. בניגוד לשינויים הדרגתיים שרואים ברחבי הארץ במודלים של תפעול התחבורה הציבורית, הכניסה של "דן באר שבע" והשינוי שהיא תביא עמה תהיה בשתי פעימות גדולות בסך הכל- האחת הסוף החודש והאחת במרץ 2017.

צילום באדיבות דן באר שבע

ומה הולך להשתנות בפועל? בשתי מילים- שיטת התשלום.

מהרגע שתיכנס חברת ההסעות החדשה לעבודה, לנוסעים לא יהיה כלל ממשק עם הנהג האוטובוס, כשהתשלום על הנסיעה יתבצע עם כרטיס רב קו באמצעות מכונות תיקוף אוטומטיות בלבד, שיוצבו ליד הדלת הקדמית והדלת האחורית שבאוטובוס. על מנת להטעין את כרטיסי הרב קו, יוצבו בשכונות השונות כ-40 עמדות הטענת רב קו חדשות, אשר מזכות כל נוסע בכ-25% אחוזי הנחה לנסיעה. כלומר, הסכום הצבור שיוטען בכרטיס יהיה גבוה מהסכום שישולם. כמו כן, יוצבו עמדות הנפקת כרטיסי רב קו חדשות בקריית הממשלה ובשכונת נווה זאב. בנוסף, תופעל גם עמדת הטענה ניידת שתסתובב ברחבי העיר.


מי מכם שלא מעוניינים בכרטיס רב קו ומעדיפים לשלם בכל פעם על נסיעה בודדת, עומדות שתי אלטרנטיבות לתשלום הנסיעה. במקביל למכשיר התיקוף של הרב קו בכל אוטובוס, יוצב מכשירי כרטוס, באמצעותו אפשר לקנות כרטיס נייר לנסיעה בודדת. האפשרות השנייה היא להטעין באותן עמדות את הרב קו, אלא שאם בחרתם להשתמש באופציה זו, רצוי לבוא אל הנסיעה עם סכום הכסף המדויק של הנסיעה. הסיבה לכך היא שהמכונה לא מחזירה עודף במקום, אלא מוציאה פתקית ובה מצוין הסכום שחייב בהחזר עודף, איתה הולכים לעמדת שירות מאוישת ומקבלים את ההחזר כספי. כמו כן, המכונה אינה מקבלת שטרות גדולים, אך מאפשרת חיוב באשראי ללא עמלת סליקה.

אותו שינוי נרחב עתיד לשנות את פני התחבורה הציבורית בעיר, עם גידול עתידי של כ-50% במספר הנסיעות, גידול של 55% בכמות האוטובוסים וגידול של 95% בכמות הנהגים. כל העוסקים במלאכת השינוי עובדים בימים אלו במרץ בהסברה רחבה לכל תושבי העיר, בעיקר לאוכלוסיית המבוגרים, בפעילויות שטח והפצת חומרי מידע.\


אירופה זה כאן.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('0f941d06-1e67-40c7-b3d0-1ff01139d512','/dyncontent/2024/11/3/3700b707-4cc7-4fe9-b095-b1a84375c5f3.jpg',18606,'משען 1124 אייטם',525,78,true,33922,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('0f941d06-1e67-40c7-b3d0-1ff01139d512','/dyncontent/2024/11/3/ac81ec96-25dd-4f87-aa99-8d29304535b3.jpg',18614,'קותאי 1124 אייטם',525,78,true,33922,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה