שדד תחנת דלק והגיע לתחנת המשטרה עם הרכב איתו ביצע את השוד

$(function(){setImageBanner('db87c15c-69b0-4628-b6bd-1a6324e0763d','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

תושב תל שבע בן 18 נעצר בחשד למעורבות בשוד בתחנת הדלק באזור התעשייה מכתשים בבאר שבע. המשטרה פתחה בחקירה, והחשוד הגיע לתחנה לא פחות מאשר עם הרכב איתו ביצע את השוד, ועם הכלים הקשורים בביצוע השוד. חשודים נוספים נעצרו אך שוחררו

זה היה המקרה השמיני בארבע השנים האחרונות – בעל תחנת הדלק "פז-בר" ביציאה מבאר שבע לכיוון עומר, חווה בממוצע מקרה שוד כל חצי שנה. הפעם האחרונה הייתה בתחילת חודש אוגוסט. כפי שפרסמנו ב"באר שבע נט", מספר רעולי פנים הגיעו לתחנת הדלק, נכנסו אליה ושדדו אותה.

אחד החשודים הוציא את העובד החוצה ואיים עליו במברג, בשעה שזה ניסה לעצור את השודדים מלהימלט. כפי שסיפר העובד ל"באר שבע נט": "הם הגיעו, אחד תפס אותי והוציא אותי מהחנות, כשהוא מאיים עליי במברג. בזמן שאחד תצפת עליי האחרים שדדו את התחנה. ברגע שאחד מהם התרחק ממני לחצתי על לחצן המצוקה והדלת של התחנה ננעלה. הם שברו אותה. ניסיתי לעצור אותם מלברוח, אבל אחד מהם כיוון אליי נשק, היה נראה נשק מאולתר". 

לא פחדת להתעמת מול השודדים? "לא. הייתי לוחם בצבא וראיתי דברים יותר גרועים מזה, פעם ראשונה שזה קורה לי בבאר שבע. הבנתי את הסיטואציה, ניסיתי לעכב אותם עד שהמשטרה תגיע. כיוונו אליי נשק והצליחו לברוח".

הגיע לתחנת המשטרה – עם הרכב איתו ביצע את השוד

במשטרה פתחו גם הפעם בחקירת המקרה. בסריקות שנערכו ביישוב תל שבע נצפה רכב העונה לתיאור רכב חשוד, אך נהג הרכב נמלט בהבחינו בשוטרים. עם התקדמות החקירה וכעבור מספר ימים, הגיע בעל הרכב עם רכבו לתחנת המשטרה בבאר שבע, שם אחד השוטרים זיהה את הרכב, כעונה לתיאור רכב חשוד הקשור באירוע השוד ובאירוע ההימלטות בתל שבע. בחיפוש ברכב נתפסו פריטים החשודים ככאלו הקשורים בביצוע השוד.

נהג הרכב, תושב תל שבע בן 18, נעצר. בהמשך החקירה עצרו במשטרה חשודים נוספים, אך אלו שוחררו. עם תם מלאכת החקירה בחשד לשוד מזויין, קשר לפשע וזיוף סימני זיהוי של רכב, הועבר חומר החקירה לעיון התביעה וכנגד החשוד הוגשה לבית המשפט הצהרה בדבר כוונתה להגיש כנגדו כתב אישום. מעצרו הוארך עד מחר (27.8). מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל משקיעה מאמץ רב למען תחושת בטחונו של האזרח הנורמטיבי ורכושו ופועלת כל העת לחקירת אירועים ומעצר חשודים בפגיעה באורח החיים התקין של האזרח שומר החוק וסביבתו".

הגיע לתחנת המשטרה עם הרכב בו השתמש לביצוע השוד. צילום: כרמל קיסרי

"אין תחנת דלק בבאר שבע שלא נשדדה"

שישה ימים בלבד לאחר שנשדדה תחנת הדלק של ליאור בר, נשדדה תחנת דלק נוספות של "סונול" ברחוב המלאכה בבאר שבע, בפעם השנייה בפחות מ-8 חודשים. גם תחנה מבודדת זו הפכה לאחד הפכה לאחד מהיעדים של שודדי התחנות בבאר שבע.

השודדים הגיעו ברכב שטח מסוג איסוזו ובעזרתו עקרו את שער הברזל של תחנת הדלק. במקביל לניסיון השוד, הופעלה האזעקה וסייר של מוקד ארזי הוזעק למקום. תוך דקות ספורות הגיע לזירה ונוכחותו הבריחה את השודדים. כך היה גם בפעם הקודמת שניסו לשדוד את התחנה בחודש דצמבר, אז הצליחו לפרוץ למקום ולזרוע נזק רב, אך לא הספיקו לסיים את מלאכתם בשל הזעקת מוקד האבטחה.

ניסיון שוד נוסף בתחנת הדלק ברחוב המלאכה. צילום: באדיבות מוקד ארזי

ליאור בר, בעלי תחנת הדלק, זועם על ההפקרות עמה הוא נאלץ להתמודד בכל פעם מחדש. "אין תחנת דלק בבאר שבע שלא נשדדה. יש להם נתיב הגעה ומילוט קבוע שדרכו הם נמלטים אחרי הרבה מקרי שוד בבאר שבע. דרך עפר שעוברת ליד האזור תעשייה, מוביל לעוקף באר שבע, תל שבע ואזור דימונה. הכל פרוץ". 

פחות מ-3 חודשים חלפו מאז תחנת הדלק נשדדה בפעם האחרונה. חשפנו את מקרי השוד הרבים שספג ליאור בשנים האחרונות, כשהשודדים מצליחים להימלט פעם אחר פעם עם השלל. כל מקרה שוד שכזה מוערך בעשרות אלפי שקלים של נזק, הבאים על חשבון בעל העסק. במרבית המקרים, השודדים כלל לא נתפסים. הפעם נתפס חשוד אחד, אך השאר שוחררו. השלב הבא בו עומד ליאור כעת הוא ניסיון לקבל פיצוי על הנזק שנגרם לו בידי השודדים, אך ליאור לא אופטימי "פעם הקודמת שתפסו מישהו נתנו לו עבודות שירות, וגם לא ביצע אותן". הפעם, ליאור מקווה לכסות את הנזק שנגרם לו עד הפעם הבאה שתגיע בצער רב, על פי הסטטיסטיקה, בחצי השנה הקרובה.

 

 

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('50e8b8b2-db6b-4523-9ca9-0937fa70c32f','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה