תושבי באר שבע: הבטיחו לכם בריכות? כנראה שתאלצו לחכות עוד קצת

$(function(){setImageBanner('3f7ace4a-6643-40c5-ac5c-94e049b50d3d','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

כבר מספר שנים שבעיריית באר שבע מבטיחים כי מספר בריכות ציבוריות ופרטיות ייבנו ברחבי בירת הנגב. לאחר הודעתו הרשמית והחגיגית של ראש העיר בשבוע שעבר, החלטנו לחזור לארכיון ולבדוק - מדוע ההצהרות האלו נשמעו לנו כבר מוכרות. אולי בגלל שהן נשמעו כבר ב-2018? אז מדוע השתנו התכניות, ומתי יקום באמת פארק המים הכה מדובר? הנה כל הפרטים

קרדיט - תוכן גולשים ע''פ סעיף 27א'/שרון טל

בתחילת השבוע הקודם יצא ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ' בהצהרה רבת חשיבות למרקם הקהילתי בבירת הנגב. ''עדכון חשוב לציבור'' נכתב בתחילת פוסט שעלה בדפו האישי של ראש העיר - ''לאחר שנתיים קשות ומורכבות בהן עסקנו (יחד עם העולם כולו) בקורונה ומדרך הטבע דברים רבים נדחקו הצידה ונעצרו, גם מסיבות כלכליות, עדכנתי בישיבת מועצת העיר מחודש מרץ האחרון שיצאנו לדרך לתכנון ולהקמת שני מרכזי ספורט ונופש ובריכות שחייה, כפי שהתחייבנו''.

עיריית באר שבע טוענת למעשה קבל עם ועדה: תושבי באר שבע דורשים בריכות ציבוריות, וזה מה שהם יקבלו. עם זאת, אנחנו כאן בבאר שבע נט אוהבים לשים דברים על דיוקם: מכיוון שהבטחתו של ראש העיר נשמעה לנו מוכרת מהעבר, החלטנו לברר היכן כבר שמענו הצהרות אודות הקמת בריכות ציבוריות בעיר (וגם פארק מים, אליו נגיע בהמשך). לאחר חיפוש מהיר בארכיון האתר, נוכחנו לגלות כי בחודש ספטמבר בשנת 2018, ערכנו במערכת האתר ראיון בלעדי עם רוביק עצמו, אשר הסביר בפנינו את תכניות הרשות המקומית להקים 4 בריכות שחייה למען תושבי העיר. אז מה השתנה מאז, ולמה החליט ראש העיר כעת לשנות את תוכניותיו המקוריות?

כאמור, בראיון שנערך אז, טען ראש העיר כי ''הוא מודע היטב למחסור בבריכות השחייה בעיר'', ובו בזמן הסביר על הלבטים הרבים בדרך - "ההחלטה המקורית הייתה לבנות בריכת שחייה בקריית הספורט מאחורי אצטדיון טוטו-טרנר. הבנו שזה יהיה בעייתי בגלל תנאי השטח שמייקרים משמעותית את העלויות. לקחנו בחשבון גם את התפתחות העיר והצורך לשמור עתודות קרקע למתקני ספורט משלימים. היו לנו דילמות רבות, האם להקים בריכה ציבורית בתפעול העיריה, דבר הדורש ניסיון בתפעול וגם קשור לבריאות התושבים, או ללכת לכיוון של מכרז יזמות פרטית בשיטת B.O.T. להקים בריכה זו החלטה של פעם בעשרות שנים, לא רצינו לעשות טעויות".

יספיק בשביל לבנות בריכה?. קרדיט - שרון טלכעת מצהיר רוביק כי - ''הבריכה השנייה תהיה ציבורית ותופעל על ידי חברה עירונית בקריית הספורט (בין אצטדיון טרנר לאולם הקונכייה) ותיתן מענה לצפון ולמרכז העיר. הנחתי את החברה הכלכלית לפיתוח באר שבע לסיים את התכנון המפורט עד לסוף השנה על מנת שמיד לאחר מכן נוכל לצאת לביצוע''.

אם כך, ניתן לראות כי ב-2018 החליטה העירייה באופן מושכל לא לבנות בריכה מאחורי אצטדיון טרנר, שכן לטענתה העלויות גבוהות מידי. אז מה השתנה בזמן הזה? לא ברור במיוחד, ועולה השאלה - האם בארבע שנים השתנו תנאי הקרקע מאחורי אצטדיון טרנר? הרי מדובר באותה הקרקע בדיוק.

נמשיך ונחזור לתחילת הודעתו של רוביק - ''הבריכה הראשונה תצא במכרז BOT בשבועות הקרובים ליזם מקצועי שמתמחה בתחום והיא תוקם בדרום העיר - בשכונת הפארק, לאחר שקיבלנו את אישור משרד הפנים ורמ"י לנושא''. ובכן, באותו ראיון בשנת 2018 רוביק אכן הבטיח כי מיועדת להיבנות בריכה בשכונת הפארק אשר בדרום העיר וכי ''אותן בריכות מתוכננות לקום במסגרת תוכנית החומש עד 2023''.

אך אותנו מטרידה טענה אחרת. בעיריית באר שבע טוענים כי הסיבות לעיכוב הבנייה הינן בגין - ''שנתיים קשות ומורכבות בהן עסקנו (יחד עם העולם כולו) בקורונה ומדרך הטבע דברים רבים נדחקו הצידה ונעצרו, גם מסיבות כלכליות'' לפי רוביק. ואנחנו כאן בבאר שבע נט תוהים - האם במהלך אותן שנתיים, לא יכלו בעיריית באר שבע לתכנן ולהעביר אישורים בוועדות הרלוונטיות? עוד לפני שהטרקטור הראשון נכנס אל השטח, האם לא הייתה אפשרות לנסות לזרז את פני הדברים, כפי שיצאו לפועל לא מעט פרויקטים בעיר באותן שנתיים קשות בהן העולם עצר מלכת? האם בנייתן של קריות המודיעין והתקשוב או שיפוץ רחובות אחרים בעיר אפשריות, אך העברת אישורים בוועדות הרלוונטיות לא?

האם שם תבנה הבריכה המיוחלת?, אצטדיון טרנר. צילום: זאב דיקמן

כאן תוקם בריכה נוספת? שכונת הפארק. קרדיט - העמוד הרשמי של רוביק (תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א')

עוד פרט אחד שנעלם מהודעתו של רוביק דנילוביץ' הוא פארק המים "נגב פארק" עליו דובר רבות. כאמור, בשנת 2018 הצהירה העירייה על הקמתו של פארק מים ענק בפאתי בירת הנגב אשר עלות בנייתו היא כ-150 מיליון ש"ח. אז מה עם פארק המים אתם שואלים?, ובכן בהודעתו של רוביק לא נמסר שום פרט בנושא, אך בבירור עם עיריית באר שבע התברר כי - "פארק מים באזור פארק חצרים, הפרוייקט מקודם יחד עם מועצה אזורית בני
שמעון מול רמ"י ומשרד התיירות".

כזכור, בשנות ה-80 אכן ניסו להקים פארק מים בסמוך לאיצטדיון וסרמיל, אך הפרוייקט כשל. המגלשות שכבר נבנו נותרו במקום שנים ארוכות והמחישו את המציאות של תושבי באר שבע, שעדיין מחכים לפארק מים. על השטח הסמוך לאיצטדיון וסרמיל שיועד להקמת פארק מים, הספיקו כבר לבנות שכונה חדשה. ב-2011 תכננה החברה הכלכלית של עיריית באר שבע להקים פארק מים בתחומי העיר, אך לצורך כך נדרש יזם שיקח על עצמו את הפרויקט, דבר שטרם קרה. אז האם פארק המים עליו נבנו הרים וגבהות באמת ייבנה בשנים הבאות יחד עם הבריכות הציבוריות?

גם הקיץ הזה יהיה יבש בבירת הנגב. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

ובכן, נראה כי תושבי באר שבע יאלצו להמתין בשנים הקרובות להקמת בריכה עירונית ופארק מים. עד אז, האזרח הממוצע שלא מסוגל לרכוש מנוי לאחת הבריכות המקומיות ייאלץ להידחק בבריכות הציבוריות, או לפנות לבריכות מחוץ לעיר באר שבע.

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה: "אכן, יש מספר פרויקטים להקמת בריכות שחיה בעיר באר שבע, הנמצאים בשלבי תכנון מתקדמים ולקראת קבלת אישור לביצוע. בדרום העיר, סמוך לנחל באר שבע תוקם בריכה, כעת ממתינים לאישור משרד הפנים ולאחריו יפורסם המכרז. בחלק המערבי של העיר בין השכונות כלניות לסיגליות, מקודמת  תב"ע לבריכה עירונית בקרית הספורט בסמוך לאיצטדיון טרנר''. 

העתיד כבר כאן? לא בקרוב. קרדיט - הדף הרשמי של רוביק. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

נגב פארק. צילום: עמוד הפייסבוק של רוביק דנילוביץ'

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('59ab8494-cb56-4520-af7e-cd414a0e8e8f','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה