מילקי

שטראוס מממנת לרשתות השיווק הגדולות מבצע לגביע מילקי -  2 שקלים בלבד לגביע, לעומת מחיר ממוצע של 2.87 שקלים בשגרה — הנחה של כ–30%. 

במקביל בשטראוס לא מוכנים למסור את עלות הייצור והרווחיות של המעדן, שמגלגל 235 מיליון שקל בשנה ומחזיק ביותר מ–40% מקטגוריית המעדנים בישראל. אך מבדיקות שנעשו עולה כי  הרווחיות של שטראוס על המילקי מסתכמת בעשרות רבות של אחוזים.

ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('45138584-38b3-41ad-b70c-0c10f8cc96cd','/dyncontent/2019/10/30/afb90ea0-5efa-4e71-9c01-c6a6bc6ca808.jpg',9306,'',510,80,true);},15],[function() {setImageBanner('45138584-38b3-41ad-b70c-0c10f8cc96cd','/dyncontent/2019/10/31/70ead589-153c-4638-8dbb-181f7c958054.jpg',9314,'',510,80,true);},15],[function() {setImageBanner('45138584-38b3-41ad-b70c-0c10f8cc96cd','/dyncontent/2019/10/31/a3915a77-faec-4211-b084-13444de9fa46.jpg',9324,'',510,80,true);},15]]);

שטראוס היא מונופול מוכרז ולפי רשות התחרות, מונופול חייב למכור ב"מחיר סביר עם רווח תפעולי של 20%.

אך האם שטראוס עובדים על פי החוק?

עלות הייצור של גביע מילקי שוקולד היא פחות משקל אחד (עלות הייצור, החומרים, עלות העבודה ועלות מסביב)). את המעדן מוכרת שטראוס לקמעונאים ב–1.81 שקל (לפי חישוב של מחיר המחירון, 2.01 שקל, לפני מע"מ, פחות הנחה ממוצעת של 10% הניתנת לקמעונאים) — מה שמותיר לשטראוס רווחיות גולמית של 45% לפחות.

הרווחיות אף גדלה במילקי עם קצפת שעלותה  נמוכה מזו של מילקי רגיל (95 אגורות בממוצע לכל היותר). זה לא מפריע לשטראוס למכור אותו לקמעונאים במחיר גבוה בהרבה: 2.32 שקלים בממוצע לגביע (לפי חישוב של מחיר המחירון, 2.58 שקלים, לפני מע"מ, פחות הנחה ממוצעת של 10% הניתנת לקמעונאים) — שמגיע לרווחיות גולמית ממוצעת של 59%. הצרכן קונה את המעדן ב–3.75 שקלים.

מדובר בשיעורי רווחיות גבוהים. הרווחיות הגולמית בענף החלב היא 20% ומטה במוצרים מפוקחים (במקרה של חלב בשקית הרווחיות הגולמית היא כ–10%), ו–40% במוצרים יקרים. כך, הרווחיות הממוצעת על קוטג' היא 25%–30% ועל יוגורטים — 35%–40%.

בסביבת שטראוס מודים כי מדובר במותג בעל רווחיות יפה, אך טוענים כי "לא מדובר ברווחיות חזירית, אלא עם רווחיות סבירה למותג שהוא מוביל, חזק והשקיעו בו עשרות שנים.