עד כמה ההורים בדרום מרגישים שהדרך לבתי הספר בטוחה עבור הילדים?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('44499034-1baf-4d46-8cb2-f110dcc9f15b','/dyncontent/2021/9/15/68725b95-83f3-4a2f-9f88-56683a81f4b7.jpg',13448,'',525,78,true,32653);},7],[function() {setImageBanner('44499034-1baf-4d46-8cb2-f110dcc9f15b','/dyncontent/2021/9/12/3720aa90-502e-4743-af3f-2f17912bc41b.jpg',13433,'',525,78,true,32653);},7]]);})

סקר אור ירוק לקראת פתיחת שנת הלימודים מצא כי הורי אזור הדרום העניקו לבטיחות הדרך אל בית הספר ציון נמוך – מהו? וגם מצורפים טיפים להגעה בטוחה אל בית הספר ובחזרה

היום החלה שנת הלימודים  ולצד הקורונה, ישנם הורים רבים שמביעים חשש לשלומם של ילדיהם בדרך אל בית הספר, חשש שהולך וגובר גם בשל מגפת הקורונה.

מסקר חדש (אוגוסט 2021) שערכה עמותת "אור ירוק" באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" לרגל פתיחת שנת הלימודים, עולה כי ההורים מאזור הדרום העניקו לבטיחות הדרך לבית הספר את הציון הממוצע 5.4, הממוצע הארצי על פי תוצאות הסקר הוא 5.6.

עוד עולה מתוצאות הסקר באזור הדרום:

  • 54% מההורים מסיעים את הילד למסגרות ברכב הפרטי, 23% מלווים אותם ברגל לבית הספר ו-12% שולחים את הילדים ברגל לבדם.
  • ההורים ימשיכו לשלוח את הילדים בהסעות המאורגנות על אף הקורונה, 11% ציינו שהם לא יודעים.
  • 13% מההורים מהדרום הודו שהם מתעסקים בנייד בעת הסעת הילד למסגרת, 50% מהם העידו כי הם עושים זאת כמעט בכל נסיעה.
  • הורי הדרום העניקו את הציון הממוצע 5.4 לבטיחות הדרך למסגרת החינוכית.
  • 26% מההורים מהדרום ציינו כי סמוך לבית הספר של ילדם אין מעבר חציה הצבוע כראוי, ל-37% חסרים פסי האטה סמוך לבית הספר, ל-39% אין מפרץ להורדה בטוחה של הילדים מהרכב בסביבת בית הספר, ל-33% אין מעקות בטיחות המפרידים בין המדרכה לכביש, ל- 75% אין חניית אופניים מסודרת.

 קרדיט - "אור ירוק"

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הילדים שלנו הם הדבר היקר לנו מכל. פתיחת שנת לימודים היא תמיד מאורע מרגש ומשמח אך כזה שמביא עמו גם דאגות לשלומם. כדי לצמצם את הסכנה של הילדים להיפגע בתאונת דרכים, הדרך אל בית הספר וסביבתו הקרובה חייבים להיות כמה שיותר בטוחים ונקיים ממפגעי בטיחות. על הרשויות המקומיות לוודא כי סביבת בית הספר בטוחה להליכה ברגל, אין בה מפגעים שיאלצו את הילדים לרדת מהמדרכה אל הכביש וישנם פסי האטה לפני מעבר החציה שירסנו את מהירות נסיעת כלי הרכב. בכל מקום שניתן יש ליצור מפרצי הורדה בטוחים או כל הסדר אחר שיוודא כי הילדים יורדים מהרכב באופן בטוח. זה הזמן שבו משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשויות המקומיות חייבים להסדיר את בטיחות מוסדות החינוך לקראת תחילת שנת הלימודים. במאמץ משותף של כל הגורמים ניתן לייצר עבור הילדים שלנו סביבה בטוחה ממפגעי בטיחות".

להלן תוצאות הסקר בכלל האזורים:

מהי הדרך העיקרית בה מגיעים הילדים לבית הספר או לגן?

  • אזור הצפון: 43% מההורים מסיעים את הילד ברכב הפרטי, 14% מלווים אותם ברגל לבית הספר ו-14% נוספים שולחים את הילדים בהסעה מאורגנת.
  • אזור השרון: 24% מההורים מסיעים את הילד ברכב הפרטי, 22% מלווים אותם ברגל לבית הספר ו-19% שולחים את הילדים ברגל לבדם.
  • אזור המרכז: 33% מההורים מסיעים את הילד ברכב הפרטי, 26% מלווים אותם ברגל לבית הספר ו-23% שולחים את הילדים ברגל לבדם.
  • אזור ירושלים: 38% מההורים מסיעים את הילד ברכב הפרטי, 16% שולחים את הילדים בהסעה מאורגנת, 14% מלווים את הילדים ברגל, ו-14% נוספים שולחים את הילדים באוטובוס.
  • אזור הדרום: 54% מההורים מסיעים את הילד ברכב הפרטי, 23% מלווים אותם ברגל לבית הספר ו-12% שולחים את הילדים ברגל לבדם.

חמישית מתושבי השרון יפסיקו לשלוח את הילדים בהסעות מאורגנות בעקבות הקורונה?

  • אזור הצפון: 8% מההורים לא ימשיכו לשלוח את הילדים בהסעות המאורגנות בעקבות הקורונה.
  • אזור השרון: 20% מההורים לא ימשיכו לשלוח את הילדים בהסעות המאורגנות בעקבות הקורונה.
  • אזור המרכז: 11% מההורים לא ימשיכו לשלוח את הילדים בהסעות המאורגנות בעקבות הקורונה.
  • אזור ירושלים: 13% מההורים לא ימשיכו לשלוח את הילדים בהסעות המאורגנות בעקבות הקורונה.
  • אזור הדרום: ההורים ימשיכו לשלוח את הילדים בהסעות המאורגנות על אף הקורונה, 11% ציינו שהם לא יודעים.

חלק מההורים מודים: אנחנו מתעסקים עם הנייד בנהיגה כמעט בכל נסיעה

  • 10% מההורים מהצפון הודו שהם מתעסקים בנייד בעת הסעת הילד למסגרת, 57% מהם העידו כי הם עושים זאת כמעט בכל נסיעה.
  • 10% מההורים מהשרון הודו שהם מתעסקים בנייד בעת הסעת הילד למסגרת, כל הנשאלים העידו כי הם עושים זאת כמעט בכל נסיעה.
  • 10% מההורים מהמרכז הודו שהם מתעסקים בנייד בעת הסעת הילד למסגרת, 40% מהם העידו כי הם עושים זאת כמעט בכל נסיעה.
  • 16% מההורים מירושלים הודו שהם מתעסקים בנייד בעת הסעת הילד למסגרת, 33% מהם העידו כי הם עושים זאת כמעט בכל נסיעה.
  • 13% מההורים מהדרום הודו שהם מתעסקים בנייד בעת הסעת הילד למסגרת, 50% מהם העידו כי הם עושים זאת כמעט בכל נסיעה.

באדיבות עמותת אור ירוק

ציון בטיחות לדרך אל בית הספר. הממוצע הכלל ארצי – 5.6:

  • הורי הצפון העניקו את הציון הממוצע 5.5 לבטיחות הדרך למסגרת החינוכית.
  • הורי השרון העניקו את הציון הממוצע 6.2 לבטיחות הדרך למסגרת החינוכית.
  • הורי המרכז העניקו את הציון הממוצע 5.5 לבטיחות הדרך למסגרת החינוכית.
  • הורי אזור ירושלים העניקו את הציון הממוצע 5.5 לבטיחות הדרך למסגרת החינוכית.
  • הורי הדרום העניקו את הציון הממוצע 5.4 לבטיחות הדרך למסגרת החינוכית.

 

ההורים נשאלו האם בסביבת בית הספר או הגן של ילדם קיימים אמצעי הבטיחות הבאים:

  • אזור הצפון: 27% מההורים ציינו כי סמוך לבית הספר של ילדם אין מעבר חציה הצבוע כראוי, ל-25% חסרים פסי האטה סמוך לבית הספר, ל-45% אין מפרץ להורדה בטוחה של הילדים מהרכב בסביבת בית הספר, ל-43% אין מעקות בטיחות המפרידים בין המדרכה לכביש, ל- 66% אין חניית אופניים מסודרת.
  • אזור השרון: 7% מההורים ציינו כי סמוך לבית הספר של ילדם אין מעבר חציה הצבוע כראוי, ל-34% חסרים פסי האטה סמוך לבית הספר, ל-37% אין מפרץ להורדה בטוחה של הילדים מהרכב בסביבת בית הספר, ל-22% אין מעקות בטיחות המפרידים בין המדרכה לכביש, ל- 49% אין חניית אופניים מסודרת.
  • אזור המרכז: 18% מההורים ציינו כי סמוך לבית הספר של ילדם אין מעבר חציה הצבוע כראוי, ל-29% חסרים פסי האטה סמוך לבית הספר, ל-41% אין מפרץ להורדה בטוחה של הילדים מהרכב בסביבת בית הספר, ל-36% אין מעקות בטיחות המפרידים בין המדרכה לכביש, ל- 63% אין חניית אופניים מסודרת.
  • אזור ירושלים: 28% מההורים ציינו כי סמוך לבית הספר של ילדם אין מעבר חציה הצבוע כראוי, ל-42% חסרים פסי האטה סמוך לבית הספר, ל-54% אין מפרץ להורדה בטוחה של הילדים מהרכב בסביבת בית הספר, ל-40% אין מעקות בטיחות המפרידים בין המדרכה לכביש, ל- 72% אין חניית אופניים מסודרת.
  • אזור הדרום: 26% מההורים ציינו כי סמוך לבית הספר של ילדם אין מעבר חציה הצבוע כראוי, ל-37% חסרים פסי האטה סמוך לבית הספר, ל-39% אין מפרץ להורדה בטוחה של הילדים מהרכב בסביבת בית הספר, ל-33% אין מעקות בטיחות המפרידים בין המדרכה לכביש, ל- 75% אין חניית אופניים מסודרת.

על פי הסקר שביצענו ישנם תלמידים שיגיעו לבית הספר רכובים על גבי אופניים וקורקינטים חשמליים. לפי החוק הרכיבה על הכלים החשמליים מותרת החל מגיל 16 ומעלה ותוך חבישת קסדה בלבד. לאחרונה החליטו עמותת אור ירוק יחד עם קרן עזריאלי, המשתפות פעולה באופן נרחב  למען הפחתת התאונות במעורבות כלים חשמליים והגברת הבטיחות,  לצאת בקמפיין לעידוד חבישת קסדה במסגרתו פרסמנו שילוט בולט על גבי אוטובוסים בכל רחבי גוש דן הקורא לרכוב תוך חבישת קסדה בלבד. מן הנתונים עולה כי 90% מנפגעי הראש ומנפגעי הראש הקשים שנפגעו בתאונות אופניים וקורקינטים חשמליים לא חבשו קסדה.

 

10 טיפים להגעה בטוחה אל בית הספר ובחזרה- אור ירוק:

  • הורים, תרגלו עם הילדים לפני תחילת הלימודים, את ההליכה במסלול הבטוח ביותר אל בית הספר, לאו דווקא הקצר.
  • בוחרים מסלול שיש לאורכו מדרכות או שבילי הליכה, גם אם הוא ארוך יותר.
  • מספר הכבישים שיש לחצות לאורך המסלול צריך להיות מינימאלי.
  • להימנע ככל האפשר מהליכה בכבישים סואנים ומכבישים ראשיים.
  • ילד עד גיל 9 לא חוצה כביש לבד.
  • ילדים, הניחו את הטלפון הנייד בתיק כדי להימנע מהיסחי דעת.
  • לא חוצים בין כלי רכב חונים אלא רק במעברי חציה ותמיד עדיף שיהיו מרומזרים.
  • מגיעים עם אופניים או אופניים חשמליים? רק מעל גיל 16 (בחשמלי) ורק עם קסדה רכוסה היטב ומגנים וללא אוזניות באוזניים.
  • מהרכב יורדים רק מהצד של המדרכה.
  • לא נוסעים לפני שכולם חגורים בחגורת בטיחות.

 

המחקר בוצע במהלך חודש אוגוסט 2021 באמצעות סקר אינטרנטי באמצעות פאנל קבוע רב משתתפים בקרב 511 הורים לילדים בגילאי 4-18 בפיזור ארצי ומייצג. טעות הדגימה ביחס לאומדנים השונים היא 4.4%.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('dcf4bbad-de92-46aa-a88a-f49b9bae6e73','/dyncontent/2021/9/13/c597d25d-a939-4509-99dc-f9a73b3ea8c6.jpg',13441,'',525,78,false,32654);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה