מבחן השכרות בבאר שבע

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('8ac48890-c09b-4174-b37e-c2b291d276b6','/dyncontent/2022/6/27/de782219-77bb-4e00-a3af-f42c8c294a32.jpg',14822,'דיזיין 722 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('8ac48890-c09b-4174-b37e-c2b291d276b6','/dyncontent/2022/5/23/370b8857-5de9-499d-b103-3280be854109.jpg',14656,'סינפונייטה 522 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

מנתוני אור ירוק עולה כי באר שבע היא העיר השלישית בכמות הדוחות לנהגים שיכורים עם 536 דוחות בין 2018 ל-2017

נהיגה תחת השפעת אלכוהול היא תופעה נרחבת אך למרות זאת בחמש השנים האחרונות דווקא ירדו מספרי הדוחות שרשמה משטרת ישראל לנהגים שיכורים ברחבי ישראל. במבט על פני חמש השנים האחרונות (2014-2018) ניכרת ירידה חדה במספר הדוחות לנהגים שיכורים.

אולם, עדיין על אף הירידה מדובר במספר גבוה מאוד של דוחות שניתנו בגין נהיגה בשכרות. כאשר מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת אור ירוק עולה כי בשנת 2014 נרשמו 9,771 דוחות לנהגים שנתפסו נוהגים תחת השפעת אלכוהול/סמים, לעומת 7,298 דוחות שנרשמו בשנת 2018, ירידה של 25%. 

אך בעוד שברחבי הארץ המספרים יורדים, בבאר שבע ישנה עלייה, כאשר בשנת 2018 רשמה המשטרה 536 דוחות לנהגים שהיו בהשפעת אלכוהול/סמים. מדובר בעליה של 42% בכמות הדוחות שחולקו בהשוואה לשנת 2017 שבמהלכה רשמו השוטרים 378 דוחות. עם נתונים לא מעודדים אלו "זכתה" באר שבע במקום השלישי בכמות הדוחות שחולקו בשנת 2018, לפניה רק תל אביב-יפו וחיפה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "נהיגה בשכרות היא אחת מעבירות התנועה הקשות והחמורות שיש ומעבר לכך מדובר גם במעשה אנטי מוסרי ואנטי חברתי. אדם בוחר לשתות אלכוהול ולעלות על ההגה ובכך לסכן לא רק את עצמו אלא את החיים של כולנו. המשטרה חייבת להכריז מלחמת חורמה על הנהגים השיכורים ולהגביר את בדיקות השכרות לנהגים לא רק בסופי שבוע אלא בכל ימות השבוע, לא רק בסביבת אזורי בילוי אלא במקומות נוספים ברחבי העיר וזאת במטרה ליצור אווירה הרתעתית שתגרום לנהג להבין כי אם הוא שותה אלכוהול ובוחר לעלות על ההגה הסיכוי שייתפס הוא גבוה. המטרה היא למנוע מאותם נהגים שיכורים מלעלות על ההגה ולסכן את החיים של כולנו, לכן יש להוסיף עוד ניידות ועוד שוטרים כדי לייצר אווירה מונעת תאונות דרכים".

באדיבות אור ירוק

איך מתמודדים עם התופעה?

באירופה ממליצים: אפס אחוז אלכוהול לכל הנהגים, גם הבגירים מדוח המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (ETSC) אשר פורסם לפני כשנה עולה כי בישראל אין חובה לבצע בדיקת אלכוהול בכל תאונה קטלנית לכל המעורבים, בישראל רק מי שחשוד בנהיגה בשכרות מחויב בבדיקה. מנגד מדינות רבות באירופה כמו בלגיה, הולנד, פולין, פורטוגל, בולגריה ועוד שורה של מדינות דווקא כן מחייבות בדיקת אלכוהול בכל תאונה קטלנית או כזו שמעורבים בה נפגעים, לכל המעורבים, גם אם אין חשד לשכרות.

מחברי הדוח איתרו ארבעה גורמים עיקריים לתאונות הדרכים: 1.נהיגה במהירות מופרזת/בלתי הולמת 2.נהיגה תחת השפעת אלכוהול 3.אי שימוש בחגורת בטיחות במהלך נסיעה 4.שימוש בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה. מחברי הדוח קובעים כי נהיגה בשכרות עדיין מהווה חלק מרכזי בסיבות לתאונות הדרכים, כאשר כל הרוג רביעי (25%) מתאונת דרכים נהרג בשל מעורבות אלכוהול. האירופים ממליצים על קביעת יעדים מינימליים למספר בדיקות האלכוהול בכל שנה ובמקביל ממליצים לאמץ מדיניות של אפס אחוז אלכוהול לכל הנהגים ולא רק לנהגים צעירים.

מהדוח עולה עוד כי בחינה של האמצעים המרכזיים שיושמו במדינות בהן נרשמה הצלחה וצמצום של מספר ההרוגים מצביעה על שני גורמים מרכזיים: השקעה ראויה של תקציבי מדינה ומחויבות לבטיחות בדרכים ובמקביל חיזוק מערך האכיפה. כחלק מחיזוק מערך האכיפה ניתן דגש על שני נושאים מרכזיים בתאונות הדרכים - נהיגה במהירות מופרזת ונהיגה תחת השפעת אלכוהול.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('b811043f-3b37-476f-9b2c-319a431bc8ac','/dyncontent/2022/6/22/2fff39e7-059a-4bb4-9681-550c4b075940.gif',14806,'סמי 722 אייטם ת',525,78,true,32654,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('b811043f-3b37-476f-9b2c-319a431bc8ac','/dyncontent/2022/5/23/370b8857-5de9-499d-b103-3280be854109.jpg',14656,'סינפונייטה 522 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה