כך הפך פארק הסופרים למלכודת מוות: "אין אכיפה ובסוף ייהרג פה ילד"

$(function(){setImageBanner('c5a93747-b581-4001-81e6-997c5c9dc9db','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

תושבים רבים מתלוננים לאחרונה כי בפארק הפופולארי מתבצעת אכיפה מועטה מצד עיריית באר שבע, ובעקבות כך מציפים את הפארק טרקטורונים ואופניים חשמליים אשר מסכנים את עוברי האורח - "כל מה שאנחנו מבקשים זה לשים סוף לתופעה הזאת, זה הכל''

טרקטורון נוסע ללא הפרעה. קרדיט - צילום פרטיפארק הסופרים הינו אחד מנקודות הבילוי המרכזיות של באר שבע. מאז פתיחתו, נהפך המקום לנקודת מפגש שכונתית ומרחב בו בונה עצמה הקהילה וככזה אשר מספק גאווה רבה לעיר. אלפי אנשים משתמשים בפארק מדי יום ומוצאים בו מקום קהילתי להכיר, להתחבר ולהירגע.

עם זאת, בחודשים האחרונים התחילה תופעה מסוכנת אשר מפרה את שלוות התושבים ויותר חשוב מכך - אף מסכנת את בטחונם. תושב העיר, אשר פוקד את הפארק יחד עם ילדתו באופן תדיר מספר לבאר שבע נט על הבעיה שמטרידה את תושבי האזור כולו - ''הפסטורליה התחילה להשבר בחודשים האחרונים, כשאופנועים וטרקטורונים רבים התחילו לחצות את הפארק. למרות שהפארק עטוף בכבישים משני צדדיו (ביאליק מצד אחד ורחוב חז''ל מהצד השני) ומרובה כניסות ויציאות, כלי רכב מונעים רבים חוצים את הפארק''.

ובכן, כפי שזה נראה, לא מדובר פה רק בהפרעה לאורח החיים התקין של התושבים אשר פוקדים את הפארק, אלא בסכנה ממשית לחיי ילדיהם - ''הדבר גורם לא רק לבעיית רעש, אלא לבעיה בטיחותית אמיתית. לא ייתכן שפארק שאמור להיות מרחב בטוח גם לפעוטות ולילדים הרבים, נקודת המפלט הבטוחה, הופך להיות מרחב מאיים. יש פה הורים, שהילדים שלהם רצים ממש בבעטה ובפחד כשהאופנועים נשמעים מרחוק''.

מקרה קיצוני במיוחד אשר אירע בפארק וממחיש את גודל הבעיה התרחש לפני כשבועיים, ביום רביעי בשעות הערב. טרקטורון שנסע במהירות מופרזת דרך הפארק התהפך, ובעוד נהג הכלי הוטח על הרצפה, הטרקטרון שהמשיך לנסוע היה לא רחוק מחבורת ילדים שיכלו להפגע וניצלו בנס.

כאמור, נראה כי גם תלונות ופניות רבות למוקד העירוני ולעיריית באר שבע לא הועילו עד כה, והתושבים נותרים חסרי אונים ומתוסכלים. תושב העיר מספר - ''התקשרנו כמה פעמים למוקד, אבל הם טענו שלא ניתן לתת דו"חות על פי צילום במצלמות האבטחה, וניתן רק לקרוא לפקח שיגיע לתת דו''ח ידנית ובמקום. כמובן שעד שהפקח מגיע, האופנוע כבר מזמן יוצא משטח הפארק ונעלם''.

במקרה נוסף שנודע לבאר שבע נט, עולה כי ביום שישי האחרון, נהג אופנוע שנסע במהירות ובחוסר אחריות עצר כדי לשתות בירה עם חברים. תושב באר שבע שהחליט סוף סוף לנצל את ההזדמנות כבר התקשר למוקד כדי לדווח, אך עד שהגיע הפיקוח (40 דקות לאחר מכן) נהג האופנוע כבר נסע לדרכו, וכך נמנעה שוב פעילות אכיפתית הכרחית.

"מה מחכים, שייהרג פה ילד? כי זה עניין של זמן. כל מה שאנחנו מבקשים זה לשים סוף לתופעה הזאת, זה הכל. הפארק הזה משרת המון תושבים, ואין סיבה שלא תתבצע פה אכיפה רצינית, שתשאיר את השטח סטרילי ובטוח לילדים'', אומר תושב העיר ומוסיף - ''אנחנו קוראים לעירייה להגביר את הפיקוח ולקיים פעולה הרתעתית ולא לחכות שיפגע ילד בפארק כדי לשים לתופעה האיומה הזאת סוף".

פנינו לעיריית באר שבע בקשר לטענות אשר הועלו בכתבה, וזה שנאמר בתגובה - "מחלקת שיטור עירוני נותנת מענה ומטפלת בכל פניה שמתקבלת בנושא.''

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה