ועדת הכלכלה אישרה את הצעת החוק להקמת שדה תעופה בנבטים
03.03.25 / 15:50
וועדת הכלכלה בכנסת אישרה את הצעת החוק להקמת שדה תעופה בנבטים לקריאה ראשונה, צעד משמעותי בדרך למימוש ההחלטה הלאומית. יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן, הדגיש את הצורך בשדה תעופה נוסף בנגב, שיסייע בפיתוח הכלכלי ויביא עשרות אלפי מקומות עבודה לאזור
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה הבוקר (יום ב', 3/3) את הצעת החוק להקמת שדה תעופה בנבטים לקריאה ראשונה, במסגרת מאבק ארוך שנים לקידום פרויקט תשתיות תחבורתיות דרמטיות בישראל. הצעת החוק, שהינה חלק מההחלטה הלאומית להקים שדה תעופה משלים לנתב"ג בנגב, צפויה להוות גורם חשוב בהקלת העומס על שדה התעופה המרכזי של ישראל, ולקדם את פיתוח הנגב מבחינה כלכלית ותחבורתית.
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן, לא הסתיר את שמחתו מההתקדמות בקידום החוק והצהיר: "שדה התעופה הבא של ישראל יוקם תוך חמש שנים בנבטים. לא ניתן למשרד הביטחון לעכב את ההחלטה. מדובר בהחלטה לאומית, והגיע הזמן לנקוט צעדים מעשיים מיידיים". ביטן הדגיש כי הקמת שדה התעופה בנבטים הוא לא רק פתרון תחבורתי חיוני, אלא גם הזדמנות אסטרטגית לפיתוח דרום הארץ.
במטה התושבים "הנגב ממריא מנבטים" הביעו שביעות רצון מההחלטה, שלדבריהם מהווה צעד חשוב לקראת הגשמת המטרה, וקראו להמשיך בקידום הצעת החוק עד לאישור סופי. "המאבק שלנו נושא פרי. היום אנחנו רואים את התוצאות של שנים של עבודה מאומצת. שדה התעופה בנבטים הוא חלק בלתי נפרד ממדיניות לחיזוק הנגב ויצירת עשרות אלפי מקומות עבודה", אמרו במטה התושבים.
המטה הוסיף כי הצעת החוק לא רק תסייע בהקלה על נתב"ג, אלא תביא גם לשיפור משמעותי באיכות החיים של תושבי הדרום, תחזק את הכלכלה המקומית ותסייע בפיתוח האזור כמרכז תעופה בינלאומי. "המסר ברור - יש צורך בשדה תעופה נוסף, נבטים היא החלופה האמיתית והיחידה המשרתת את האינטרס הלאומי", ציינו במטה.
בנוסף, יוזמי החוק – ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית), ח"כ רם בן ברק (יש עתיד), ח"כ שלום דנינו (ליכוד), ח"כ יסמין סאקס פרידמן (יש עתיד), ח"כ נעמה לזימי (העבודה) – הדגישו כי התמיכה בהקמת שדה התעופה חוצה מפלגות, כאשר למעלה מ-80 חברי וחברות כנסת כבר הביעו תמיכתם במהלך. הצעת החוק צפויה לעבור כעת בקריאה ראשונה במליאת הכנסת בתוך מספר שבועות.
במהלך הדיון בוועדה, השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, הציגה תסקיר סביבתי שערך משרדה, אשר קבע חד משמעית כי הקמת שדה תעופה ברמת דוד אינה אפשרית מבחינה סביבתית. סילמן ציינה כי הקמת שדה תעופה בעמק יזרעאל תדרוש פינוי יישובים ותהיה כרוכה בנזק בריאותי אדיר לציבור. "תסקיר זה מוכיח כי חלופת רמת דוד אינה מתאימה, ויש צורך במציאת פתרון אלטרנטיבי", אמרה סילמן.
השרה הוסיפה כי היא מביעה דאגה מהעומס הצפוי על נתב"ג בעשור הקרוב, דבר שיגביר את הלחץ על היישובים הסמוכים לשדה התעופה ויגרום להשלכות סביבתיות חמורות. "אנו עדיין נמצאים בעיכוב משמעותי, וצריכים להניע תהליכים תכנוניים במהרה", אמרה.
ראש עיריית דימונה, בני ביטון, שגם השתתף בדיון, בירך על ההחלטה ואמר: "היום אנו רואים התקדמות משמעותית. שדה תעופה בנבטים הוא לא רק פתרון תחבורתי, אלא מנוף כלכלי חשוב שיכול להביא עשרות אלפי מקומות עבודה ולחזק את היישובים בדרום. אני מברך על הצעד החשוב הזה ומקווה שנראה המשך קידום מהיר של הפרויקט".
לסיום, במטה התושבים "הנגב ממריא מנבטים" ציינו כי צעד זה מהווה אבן דרך חשובה במאבקם ושהם ימשיכו לפעול בשיתוף פעולה עם כל הגורמים כדי להבטיח שההחלטה תהפוך למציאות בשטח. "ההחלטה היום היא רק הצעד הראשון בדרך ארוכה. אנחנו לא נעצור עד ששדה התעופה בנבטים יתחיל להיבנות", סיכמו.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected]